مشهورترین ورزشکاران زن مسلمان در تاریخ

این مقاله به معرفی بانوان مسلمان در جهان که در رشته های مختلف ورزشی صاحب نام و مقام هستند می پردازد.(البته با تشکر و قدردانی از همه ورزشکاران خانم که در کشور اسلامی ایران مشغول به فعالیت و مدال آوری و افتخار آفرینی هستند.) در زیر ۱۰ ورزشکار زن مسلمان مشهور تاریخ آورده شده است.

معروف ترین ورزشکاران زن مسلمان

لیلا علی

معروف ترین ورزشکاران زن مسلمان

اولین نفر در لیست ما لیلا علی متولد ایالات متحده، دختر ورزشکار افسانه ای بوکس، محمد علی است ، او مانند پدرش بوکسور شد . لیلا در زمان خود ۳ عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود. او تا پایان دوران حرفه ای خود شکست ناپذیر بوده است، که یک رکورد خارق العاده در تاریخ بوکس زنان است. لیلا علی بازنشسته مسیر شغلی خود را از یک قهرمان بوکس به یک تاجر تغییر داده است. بوکسوری که زمانی قهرمان بود، اکنون تبدیل به یک کارآفرین می شود که محصولات زیبایی و آرایشی تولید میکند.

حسیبا بولمرکا قهرمان دو

قهرمان ورزشی الجزایری، حسیبا بولمرکا، دومین ورزشکار زن مسلمانی است که مدال طلای المپیک را کسب کرده است. حسیبا در سال ۱۹۹۲ در مسابقه دو ۱۵۰۰ متر شرکت کرد و قهرمان شد که باعث شد کشورش اولین مدال طلای خود را در المپیک به دست آورد.

بولمرکا که در کنستانتین متولد شد، در سن ده سالگی به طور جدی شروع به دویدن کرد و در دوهای ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر تخصص داشت. او در مسابقات ملی و منطقه ای موفق بود، اگرچه آن هنگام رقابای زیادی وجود نداشتند. اولین تورنمنت بزرگ بین المللی او بازی های المپیک تابستانی ۱۹۸۸ در سئول بود که در آن در مسابقات مقدماتی ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر حذف شد. عملکرد بولمرکا به آرامی بهتر شد و موفقیت بزرگ او در سال ۱۹۹۱ رخ داد. اولین مسابقه مهمی که او برنده شد دو ۸۰۰ متر بود.

رقیه الگاسره

رقیه الگاسره اهل بحرین است. او در دوی ۲۰۰ متر بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ که در دوحه برگزار شد، مدال طلا و دوی ۱۰۰ متر مدال برنز گرفت. او در مسابقات داخل سالن آسیا و همچنین مسابقات قهرمانی کشورهای عربی مدال کسب کرده است. در المپیک ۲۰۰۴، او به عنوان اولین ورزشکاری که با حجاب بود، تاریخ ساز شد. او یک الهام بخش برای سایر بانوان مسلمان است و در نهایت پرچمدار بحرین برای المپیک ۲۰۰۸ نام گرفت.

او در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ مدال‌آور شد و در المپیک ۲۰۰۸ پکن و مسابقات جهانی دو و میدانی ۲۰۰۹ شرکت کرد. او در سال ۲۰۰۹ بازنشستگی بین المللی خود را اعلام کرد.

 کیران خان

کیران خان یکی دیگر از ورزشکاران زن مسلمان الهام بخش از پاکستان است. او یک شناگر رکورددار است که برای کشورش در بازی های مشترک المنافع آسیایی و المپیک ۲۰۰۸ پکن شرکت کرد.

کیران خان (زاده ۲۱ دسامبر ۱۹۸۹) یک شناگر المپیکی است و یکی از اولین شناگران زن بین المللی برای پاکستان است. ۷ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۳ مدال برنز حاصل تلاش های او به عنوان بانوی مسلمان ورزشکار است.

 ورزشکاران زن مسلمان ، شیخا مکتوم

شیخا مکتوم از مدعیان هنرهای رزمی است که مدال آور نیز هست. او در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه نقره گرفت و در المپیک ۲۰۰۸ نیز در تکواندو بازی کرد. او به عنوان اولین ورزشکار زن خلیج فارس که پرچم امارات را در المپیک ۲۰۰۸ در دست دارد، رکورددار جهان است.

 نوال الموتکاول

نوال الموتکاول از مراکش به دلیل اینکه اولین ورزشکار زن مسلمانی است که مدال طلای المپیک را کسب کرده است بسیار مورد احترام است. نوال برای فتح دوی ۴۰۰ متر با مانع در المپیک ۱۹۸۴ در لس آنجلس، اثری در تاریخ از خود به جای گذاشت. همچنین، او اولین زن مسلمانی است که به عضویت کمیته بین المللی المپیک انتخاب شده است. او در سال ۲۰۱۰ جایزه Laureus Achievement را دریافت کرد.

شیخه لطیفه

شیخه لطیفه سوارکاری است که در مسابقات قهرمانی منطقه مدال های زیادی کسب کرده است. اخیراً شیخه را به خاطر کسب مدال نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۰ مورد تحسین همگان قرار گرفت.

رباب رضا قهرمان شنا

یکی دیگر از ورزشکاران خانم و معروف مسلمان اضافه شده به لیست ما رباب رضا است. او تنها ۱۳ سال داشت که در بازی‌های آتن در سال ۲۰۰۴ شرکت کرد، که او را به عنوان جوان‌ترین المپیکی پاکستان معرفی کرد. او به شنای ۵۰ متر آزاد پیوست و نام خود را در تاریخ ثبت کرد.در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴، او ۵۰ متر آزاد را شنا کرد، هرچند که نتوانست در دور اول پیشرفت کند، بدون شک فرصت را برای شناگران زن پاکستانی آینده باز کرد.

فدراسیون شنای پاکستان فقط با ۳۰ دلار در ماه به او کمک مالی می کرد، اما او خوش شانس بود که از حمایت پدرش که یک سرگرد بازنشسته ارتش است و مادرش که پزشک است، برخوردار بود.

او چندین عناوین ملی را به دست آورده است و در مسابقات شنای آسیایی موفقیت هایی را تجربه کرده است. او همچنین مدال طلای ماده ۵۰ متر آزاد بازی های همبستگی زنان کشورهای اسلامی در تهران را به دست آورد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “قوی ترین زنان جهان را میشناسید؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

رانیا الوانی قهرمان شنا

مشهورترین ورزشکاران زن مسلمان

رانیا الوانی شناگر مصری است که سه بار در بازی های المپیک و سایر مسابقات آفریقا شرکت کرده است. او چهار مدال از مسابقات قهرمانی آفریقا در سال ۱۹۹۱، ۱۹۹۹ و مسابقات آفریقایی ۱۹۹۹ به دست آورد. وانی در بازی‌های مدیترانه‌ای در سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ عرب نیز مدال‌هایی کسب کرده بود.

غاده شعاع

غاده شعاع سوری به دلیل عملکرد باشکوه خود در المپیک آتلانتا در سال ۱۹۹۶ شناخته شده بود. غادا در بازی های آسیایی و جهانی نیز مدال های متعددی کسب کرد.

اولین ورزش شعاع بسکتبال بود. او چند سال در تیم ملی سوریه بازی کرد، اما پس از آن تصمیم گرفت در دو و میدانی شرکت کند. او اولین مسابقات هفتگانه خود را در سال ۱۹۹۱ انجام داد و بلافاصله به مسابقات قهرمانی جهانی ۱۹۹۱ در توکیو اعزام شد، جایی که او در جایگاه آخر قرار گرفت.او اولین دوره دو و میدانی خود را با مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا به پایان رساند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.