ماه آخر بارداری چگونه میگذرد؟

ماه آخر بارداری چگونه میگذرد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ماه آخر بارداری چگونه میگذرد؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

سرعت وزن‌گیری جنین در این ماه به حداکثر خود می‌رسد و در نهایت به طور معمول با وزن حدود ۳ تا ۴ کیلوگرم و قد ۵۰ تا ۵۸ سانتی‌متر آماده به دنیا آمدن می‌شود. دیگر پوست او به طور کامل نرم و صاف شده و موهای کرکی روی بدنش هم کمتر شده است، بدن او چربی را کاملا جذب کرده و حالا او حسابی تپل به نظر می‌رسد.
در پایان این ماه رشد او نهایی شده، اما مغز و ریه‌هایش همچنان برای تکامل تلاش می‌کنند و این تلاش شاید حتی بعد از به‌ دنیا آمدن نوزاد هم ادامه یابد.
تکرر ادرار زیاد، انقباضات براکستون، اسهال و تغییر در حرکات جنین از علائم ماه نهم بارداری به شمار می روند. در این ماه لازم است کیف زایمان خود را آماده کنید.

تغیرات  بدن در هفته سی و هشتم بارداری

· ترشحات واژن در این هفته امری طبیعی است اما اگر این ترشحات با بو، سوزش و تب همراه باشد امری غیر طبیعی به شمار می آید و می بایست به پزشک مراجعه شود.

· انقباضات به صورت منظم و مدت زمان سی ثانیه یکی دیگر از دلایلی است که این هفته پس از مبتلا شدن به آن می بایست به پشک مراجعه نمایید.

· از جمله درد های طبیعی که در این هفته به سراغتان می آید درد در کشاله ران و پشت ساق پای مادران باردار می باشد.

وضعیت جنین در هفته سی و هشتم ( ماه نهم بارداری)

· کاهش سرعت افزایش وزن جنین در این هفته به بعد رخ خواهد داد.

· مغز و ریه های از جمله اندام هایی هستند که تا آخرین لحظه در حال رشد می باشند.

· وزن جنین شما در این هفته حدود ۳۰۸۳ گرم می باشد.

· قد جنین در این هفته حدود ۴۹٫۸سانتیمتر می باشد .

 

ماه آخر بارداری چگونه میگذرد؟
ماه آخر بارداری

چک آپ قبل از زایمان

معمولا در ماه نهم حاملگی زن باردار دو هفته یکبار با پزشک متخصص زنان و زایمان خود ملاقات خواهد داشت. همانند ویزیت های قبلی، وزن و فشار خون مادر چک می شود و فعالیت بچه بررسی می شود. پزشک سایز رحم را اندازه خواهد گرفت که احتمالا بین ۳۳ تا ۳۴ سانتیمتر در نیمه اول ماه نهم حاملگی خواهد بود. سایز رحم در نیمه اول ماه نهم حاملگی تقریبا برابر تعداد هفته های حاملگی خواهد بود.

پزشک از شما در مورد علامت یا نشانه ای که جدیدا تجربه کرده اید و حاکی از زایمان است از جمله انقباضات منظم، نشت مایع از واژن یا خونریزی واژینال سئوال خواهد کرد. با توجه به علائم شما، گردن رحم (سرویکس) شما از نظر نرم و باز شدن بررسی خواهد شد.

کم شدن حرکت جنین در ماه نهم

پاسخ دکتر الهام صدیقی مقدم پور، متخصص زنان و زایمان:
زمانی که مادر وارد نه ماهگی می شود، با توجه به این که نسبت جنین به رحم بیشتر شده است، طبیعی است که حرکات جنین کم شود. اما در ماه آخر بارداری تعداد حرکات جنین بسیار مهم است و اگر حس کردید که کم شده است، پس از صرف غذا و بعد از گذشتن ۲۰ دقیقه، به پهلوی چپ بخوابید و دست تان را روی شکم تان بگذارید و به تعداد حرکات جنین تان توجه کنید. در یک ساعت جنین باید ۵ حرکت داشته باشد. اگر کمتر از این بود باید سونوگرافی کرده تا وضعیت جنین از نظر آب آمنیوتیک و نوار قلبی اش کنترل شود.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.