غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

این مطلب در دی ماه ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۱۱ نکته برای عکاسی از غروب آفتاب

۱٫ برای بهترین عکس ها، از قبل برنامه ریزی کنید

در حالی که گاهی اوقات می توانید عکس های زیبای غروب خورشید را بدون هیچ فکر قبلی ثبت کنید. بهترین عکس ها معمولا از برنامه ریزی واقعی به دست می آیند.

بنابراین مکان‌هایی را که ممکن است برای غروب آفتاب یک یا دو روز قبل از عکاسی مناسب باشند، انتخاب کنید. به دنبال مکان‌های جالب بگردید – مکان‌هایی که می‌توانید از خورشید تا افق عکاسی کنید، و در آنجا فرصت‌هایی برای عکس‌هایی که شامل عناصر پیش‌زمینه و شبح‌ها هستند وجود خواهد داشت.

غروب فقط چند دقیقه طول می کشد، به همین دلیل است که می خواهید قبل از شروع غروب خورشید به این عناصر فکر کنید. در غیر این صورت، ممکن است بهترین عکس ها را از دست بدهید.

از زمان غروب خورشید مطلع شوید، سپس حداقل نیم ساعت قبل از آن برسید. اغلب در آستانه غروب آفتاب است که جادوی واقعی اتفاق می افتد.

۲٫ در فواصل کانونی مختلف عکاسی کنید

بیشتر غروب‌های خورشید با لنزهای واید عکاسی می‌شوند و این فواصل کانونی می‌تواند تصاویر زیبایی را ایجاد کند. یک لنز در بازه ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متری، عکس‌های وسیعی از غروب خورشید به شما می‌دهد.

با این حال، اگر می‌خواهید خود خورشید یکی از ویژگی‌های اصلی عکس باشد، باید دقیقاً زوم کنید. ضخامت خورشید فقط نیم درجه است، بنابراین وقتی با یک لنز زاویه باز عکس می‌گیرید، خورشید خواهد بود. کوچک در قاب اگر می خواهید خورشید را برجسته کنید، باید با یک لنز ۲۰۰ میلی متری یا بیشتر زوم کنید.

۳٫ از قانون یک سوم برای بهبود ترکیب بندی عکاسی غروب خورشید استفاده کنید

قانون یک سوم بیان می کند که باید عناصر کلیدی صحنه خود را در یک سوم مسیر در کادر قرار دهید.

بنابراین به جای اینکه افق را در مرکز ترکیب قرار دهید، آن را به سمت بالا یا پایین قرار دهید، مانند این:

این فقط مربوط به افق نیست. شما همچنین می توانید از قانون یک سوم برای قرار دادن خورشید، عناصر پیش زمینه، عناصر پس زمینه استفاده کنید. به طور کلی، قانون یک سوم یک نقطه شروع عالی است – بنابراین اگر دلیل خوبی برای انجام این کار ندارید، شدیداً توصیه می کنم آن را دنبال کنید!

پیشنهاد می کنیم مقاله “نگاهی به دنیای جذاب عکاسی با دیدن این عکسها” را نیز مطالعه بفرمایید.

۴٫ با نوردهی های مختلف آزمایش کنید (برای رسیدن به یک نتیجه جادویی)

هنگام عکاسی از غروب خورشید، همیشه باید با حالت نیمه اتوماتیک یا دستی عکاسی کنید. اجازه ندهید دوربین تنظیمات شما را به شما دیکته کند.بنابراین قبل از شروع عکسبرداری از غروب آفتاب، دوربین خود را به حالت اولویت دیافراگم، حالت اولویت شاتر یا حالت دستی تغییر دهید.و در یک نوردهی فقط یک عکس نگیرید. در عوض، عکس‌های متنوعی در نوردهی‌های مختلف بگیرید.

بنابراین در حالی که می توانید یک نوردهی «استاندارد» را بر اساس توصیه دوربین خود امتحان کنید…

۵٫ اغلب براکت کنید

 آیا می دانستید که تکنیکی به نام براکتینگ وجود دارد که شما را در آزمایش نوردهی راهنمایی می کند؟

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

ابتدا با استفاده از تنظیمات پیشنهادی دوربین خود عکس بگیرید.

سپس تنظیمات را (به صورت دستی یا از طریق جبران نوردهی) به گونه ای تنظیم کنید که عکس را کمی کم نور و سپس کمی بیش از حد نوردهی کنید.

بنابراین اگر دوربین شما می گوید که با f/8 عکس بگیرید، همانطور که توصیه می شود اولین عکس خود را با f/8 بگیرید. اما عکس دوم شما با f/5.6 و سومین شات شما با f/11 خواهد بود.

به این ترتیب، شما با یک عکس “استاندارد”، یک عکس تیره تر و یک عکس روشن تر خواهید داشت که همه آنها رنگ ها و جلوه های مختلفی را به شما می دهند.

۶٫ برای بهترین رنگ ها، از Auto White Balance خارج شوید

تنظیم تعادل رنگ سفید شما دمای رنگ های صحنه شما را تنظیم می کند.

بنابراین بسته به تراز سفیدی، در نهایت یک عکس سردتر (آبی تر) یا یک عکس گرمتر (قرمزتر) خواهید داشت.

وقتی تعادل رنگ سفید روی خودکار تنظیم شود، دوربین شما به طور خودکار با دمای رنگ مقابله می کند. و در حالی که این گاهی اوقات می تواند کارساز باشد، اغلب نتایجی کمتر از حد نصاب می دهد – جایی که شما رنگ طلایی گرم غروب خود را از دست می دهید.

بنابراین به جای استفاده از تعادل سفید خودکار، دوربین خود را به تنظیمات از پیش تعیین شده ابری یا سایه تغییر دهید، که همه چیز را کمی گرم می کند.

از طرف دیگر، اگر در حال عکاسی از غروب خورشید هستید و می‌خواهید عکسی خنک‌تر و خوش خلق‌تر داشته باشید، می‌توانید تنظیمات دیگر تعادل رنگ سفید مانند Incandescent را آزمایش کنید.

۸٫ از فوکوس دستی نترسید

همه ما فوکوس خودکار را دوست داریم – اما گاهی اوقات، هنگام عکاسی در شرایط نوری شدید، فوکوس خودکار کار را انجام نمی دهد. لنز شما همه جا را شکار می کند و عکس از فوکوس خارج می شود.

اینجاست که فوکوس دستی مفید است.اکنون، همه لنزها از فوکوس دستی پشتیبانی نمی کنند. برخی از آنها فقط فوکوس خودکار را مجاز می‌دانند، در این صورت شما شانسی ندارید.

اما بسیاری از لنزها به شما امکان فوکوس دستی را می دهند (و معمولاً می توانید با فشار دادن کلید AF/MF روی لوله لنز روی MF فوکوس دستی را فعال کنید).بنابراین وقتی لنز شما شروع به شکار کرد، نگران نباشید. فقط روی فوکوس دستی قرار بگیرید و به عکاسی ادامه دهید!

۹٫ بیشتر از غروب آفتاب عکس بگیرید

آنها فقط رنگ های شگفت انگیزی را در آسمان ایجاد نمی کنند. آنها همچنین نور طلایی زیبایی می‌اندازند که برای انواع دیگر عکاسی عالی است!بنابراین با پیشروی غروب خورشید، مراقب فرصت های عکاسی دیگر در اطراف خود باشید. به عنوان مثال، می توانید عکس های پرتره، منظره یا ماکرو بگیرید. در نور غروب خورشید، همه چیز شگفت انگیز خواهد شد!

۱۰٫ به عکاسی ادامه دهید (حتی پس از غروب خورشید)

غروب خورشید به طور مداوم در طول زمان تغییر می کند – به این معنی که هر دقیقه اضافی فرصتی برای یک عکس متفاوت است. از خورشید هنگام غروب عکس بگیرید. می‌توانید به گرفتن همان ترکیب ادامه دهید، یا می‌توانید ترکیب‌های مختلف را آزمایش کنید. نکته کلیدی این است که دوربین خود را بیرون نگه دارید و انگشت خود را روی دکمه شاتر قرار دهید.

همچنین مطمئن شوید که نوردهی های مختلف را ثبت کنید (براکت!) و کار با فواصل کانونی متفاوت را در نظر بگیرید، همانطور که در بالا بحث کردم.

و در نهایت:

وقتی خورشید رفت، وسایل خود را جمع نکنید. دوره ای پس از ناپدید شدن خورشید – به نام ساعت آبی – می تواند برای عکاسی نیز عالی باشد، به لطف رنگ های زیبا و نور اثیری آن. بنابراین اگر هنوز انرژی دارید، به یافتن ترکیب بندی ادامه دهید تا زمانی که رنگ ها به طور کامل از افق محو شوند.

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب خورشید

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب خورشید

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب خورشید

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب خورشید

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب خورشید

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب خورشید

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب خورشید

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب خورشید

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب خورشید

غروب آفتاب را در این عکسهای زیبا ببینید

غروب خورشید

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.