فشارخون روپوش سفید چست؟شما هم این مشکل را دارید؟

سندرم روپوش سفید، که مردم گاهی اوقات آن را فشار خون بالای کاذب می‌نامند، زمانی است که فرد هنگام دیدن پزشک یا قرار گرفتن در محل های بیمارستانی فشارش بالا میرود. برخی از افرادی که معمولاً فشار خون طبیعی دارند متوجه می شوند که وقتی پزشک اندازه گیری می کند، فشار خون افزایش می یابد. این وضعیت فشار خون بالا یا فشارخون روپوش سفید نامیده می شود.

در مقابل، برخی از افراد فشار خون ماسک‌دار را تجربه می‌کنند که به موجب آن فشار خون آنها در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی پایین‌تر و در مکان‌های دیگر – برای مثال، در خانه – بیشتر می‌شود. این می تواند این تصور نادرست را ایجاد کند که فرد مبتلا به فشار خون بالا فشار خون ندارد.

 انجمن قلب آمریکا (AHA) اشاره می‌کند که سطح فشار خون طبیعی برای فشار خون سیستولیک زیر ۱۲۰ میلی‌متر جیوه (میلی‌متر جیوه) و برای فشار خون دیاستولیک زیر ۸۰ میلی‌متر جیوه است. قرائت سیستولیک و دیاستولیک به ترتیب فشار را در طول و بین ضربان قلب ایجاد می کند. پزشکان معمولا فشار خون را به عنوان فشار خون بالای ۱۳۰/۸۰ میلی متر جیوه تعریف می کنند.

درمان سندرم روپوش سفید

درمان سندرم روپوش سفید می تواند دشوار باشد، زیرا برای پزشکان می تواند اندازه گیری دقیق فشار خون فرد برای تعیین اینکه آیا فشار خون بالا دارد یا خیر، دشوار است.

به طور معمول، پزشکان بر اساس یک بار بالا بودن فشارخون دارو تجویز نمی کنند. این رویکرد می تواند منجر به مشکلاتی مانند افت فشار خون شود که در آن فشار خون فرد بسیار پایین می آید. افت فشار خون می تواند باعث سرگیجه و غش شود، به خصوص در حالت ایستادن.

در عوض، پزشک چندین بار فشار را اندازه میگیرد . این ممکن است در یک کلینیک فشار خون اتفاق بیفتد، یا ممکن است فرد از فشارسنج خانگی استفاده کند. در برخی موارد، پزشک ممکن است هولتر را پیشنهاد کند که اندازه گیری منظم را در یک دوره ۲۴ ساعته ارائه می دهد. وصل کردن هولتر نشان دهنده فشارخون شما در خانه است.

تشخیص فشارخون ناشی از روپوش سفید

تشخیص سندرم کت سفید ممکن است چالش برانگیز باشد، زیرا اغلب به دست آوردن عدد دقیق دشوار است. همچنین ممکن است دانستن اینکه آیا  بالا بودن به دلیل فشار خون مزمن است یا حضور در مطب باعث بالا رفتن فشارخون شده است دشوار است.

اگر قرائت اولیه بالا باشد، پزشک ممکن است از فرد بخواهد تا چند هفته دیگر برای مطالعه مجدد مراجعه کند. با این حال، فرد مبتلا به سندرم کت سفید احتمالاً برای بار دوم فشار خون بالا را تجربه می کند.

در این موارد، پزشکان ممکن است به فرد توصیه کنند که فشار خون خود را در جای دیگری، با استفاده از فشارسنج خانگی یا فشارسنج سرپایی (ABPM) اندازه گیری کند. هولتر وسیله ای است که فرد معمولاً به مدت ۲۴ ساعت از آن استفاده می کند.

این دستگاه فشار خون را اندازه گیری می کند، فشار خون را در طول روز زمانی که فرد در خانه است یا برنامه روزانه خود را دنبال می کند، اندازه گیری می کند. پزشک قرائت‌ها را با نتایج مطب خود مقایسه می‌کند تا ببیند آیا فرد به درمان فشار خون بالا نیاز دارد یا خیر.

نکاتی برای مدیریت فشارخون سندرم روپوش سفید

فشارخون روپوش سفید چست؟

تکنیک های آرامش بخش

برخی از تکنیک های تمدد اعصاب، مانند تمرینات تنفسی یا مدیتیشن، ممکن است به افراد کمک کند قبل از مراجعه به مطب، آرام بمانند.

افراد می توانند تکنیک های مختلفی از جمله تنفس عمیق، آرامش عضلانی و تصویرسازی هدایت شده را امتحان کنند.

از پزشک بخواهید در جای خلوت فشار شما را اندازه بگیرد

افرادی که مطب دکتر را ترسناک می دانند می توانند بخواهند به یک اتاق ساکت نقل مکان کنند.

سوال بپرس

آگاه شدن در مورد فشار خون بالا و عوامل خطر ابتلا به آن ممکن است به فرد کمک کند تا بفهمد که چقدر احتمال دارد به فشار خون بالا مبتلا شود. برخی از مردم این را آرامش بخش می دانند.

ممکن است زودتر رسیدن و انجام برخی تمرینات آرامش بخش قبل از مراجعه به پزشک کمک کند. افرادی که معتقدند فشار خون بالای کت سفید دارند، می توانند این موضوع را با پزشک در میان بگذارند، که ممکن است ایده هایی داشته باشد که به شما کمک کند.

اگر پزشک در پایان ویزیت مجدداً فشار خون را اندازه گیری کند، ممکن است متوجه شود که فشار خون پایین تر است. در برخی موارد، افراد در پایان ملاقات پزشک احساس آرامش بیشتری می کنند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا میدانستید آقایان هم دچار یائسگی میشوند؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

عوارض

کارشناسان بر این باورند که برخی از افراد مبتلا به پرفشاری روپوش سفید در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا، عوارض قلبی عروقی در آینده هستند.

با این حال، تشخیص نادرست فشار خون بالا می‌تواند بر سلامت افراد تأثیر بگذارد. همچنین می تواند منجر به درمان طولانی مدت پرهزینه و غیر ضروری شود.

تشخیص کامل برای درک علت فشار خون بالا کلیدی است. در موارد فشار خون بالا، مدیریت سطح استرس و اضطراب ممکن است کمک کند. یک پزشک همچنین ممکن است استفاده از هولتر را برای کمک به خواندن دقیق از مطب خود توصیه کند.هر کسی که مشکوک به فشار خون بالا است باید به پزشک مراجعه کند تا بتواند این وضعیت را تشخیص دهد یا رد کند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.