روغن هسته انار چه خواصی دارد؟

روغن هسته انار چه خواصی دارد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”روغن هسته انار چه خواصی دارد؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

روغن هسته انار با پرس کردن سرد دانه‌های انار به دست می‌آید. این روغن به زیبایی کهربا است و بوی مطبوع میوه‌ای دارد. روغن هسته انار بسیار مغذی است و برای اهداف درمانی و زیبایی به صورت موضعی بر روی پوست و به صورت خوراکی مصرف می‌شود.

روغن انار دارای نوعی پیش‌ساز هورمون استروژن و بسیار سازگار با بدن انسان است. این روغن تعادل هورمونی در زنان و مردان را ایجاد می‌کند و به دلیل وجود همین پیش ساز هورمونی برای بهبود بافت پوست مناسب است.

وی روغن هسته انار را در محافظت  از موها در برابر آلودگی های محیطی موثر دانست و افزود: این روغن، موها را در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند و حیاتی دوباره به موها می‌بخشد.

روغن هسته انار چه خواصی دارد؟
روغن هسته انار چه خواصی دارد؟

روغن هسته انار برای موارد زیر خواص درمانی دارد:

پیشگیری از سرطان

مطالعات نشان داده است که پونیسیک اسید موجود در روغن هسته انار دارای اثر ضدتکثیری روی سرطان سینه است. این اسید چرب امگا ۵ از طریق مهار میتوکندری سلول‌های سرطانی و جلوگیری از تکثیرشان به متوقف‌سازی گسترش سلول‌های سرطانی کمک می‌کند و به‌همین دلیل به‌نظر می‌رسد که در درمان‌ها و استراتژی‌های مقابله با سرطان مؤثر باشد.

افزایش گردش خون

افزایش گردش خون در بدن موجب پیشگیری از بیماری های مزمن، تقویت کارآمدی سیستم ایمنی و افزایش سرعت بهبود بیماری‌ها می‌شود. روغن هسته انار همچنین به‌دلیل برخورداری از خواص محرک موجب بهینه‌سازی متابولیسم، کاهش رسوب چربی و به‌طورکلی افزایش انرژی بدن می‌شود و درنتیجه به افزایش تأثیر اقدامات کاهش وزن کمک می‌کند.

کنترل دیابت

پژوهشگران دریافته‌اند که روغن هسته انار روی مقاومت انسولینی تأثیر دارد و ازاین‌رو می‌تواند برای مبتلایان به دیابت یا کسانی که در معرض ابتلا قرار دارند مفید باشد. البته تحقیقات در زمینهٔ تأثیرات روغن هسته انار روی دیابتی‌ها هنوز در مراحل اولیه است، اما نتایج آن تا به الان رضایت‌بخش بوده‌اند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

روغن هسته انار حاوی مقادیر قابل‌توجهی ویتامین ‌C است و به‌همین‌ دلیل مصرف خوراکی آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این روغن همچنین موجب تقویت ایمنی پوست و جلوگیری از آسیب عوامل بیماری‌زا به پوست می‌شود.

تقویت کردن پوست

روغن هسته انار کراتینوسیت‌ها (سلول‌های اصلی که در لایه بیرونی پوست وجود دارند) را تحریک به تولیدمثل و رشد می‌کند. این عمل باعث می‌شود که آسیب‌های وارد آمده به پوست ترمیم شود. در نتیجه زندگی دوباره‌ای به پوست بخشیده می‌شود و پوست ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

 از بین بردن شوره سر

منافذ فولیکول‌های مو بر اثر شوره سر و پوسته‌پوسته شدن بسته می‌شود. این مسئله باعث آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو می‌شود و رشد موها را متوقف می‌کند. روغن هسته انار این پوسته‌ها را از روی موها می‌زداید و رشد موها را تقویت می‌کند.

رشد و سلامت موها

روغن هسته انار منبع مناسبی از ویتامین C است که برای رشد و سلامت موها ضروری می‌باشد. ویتامین C بافت پیوندی را که فولیکول‌های مو در آن قرار دارند؛ تقویت می‌کند.

خواص بی‌نظیر این روغن باعث می‌شود تا برای اهداف مراقبت از پوست و مو بسیار کارآمد ظاهر شود و در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون، ژل‌های حمام، روغن‌های ماساژ، مرطوب کننده‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده شود.

روغن هسته انار از ترکیبات موثری چون سابینن، مایکنا، لیمونن، آلفا پینن، ترپیننول و … تشکیل یافته است که حتی مقادیر ناچیزی از این مواد اثرات درمانی فوق‌العاده‌ای دارند.

منبع:ایسنا،چطور،همشهری آنلاین

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.