روغن شحم گاو،سالم و پرانرژی

روغن شحم گاو،سالم و پرانرژی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”روغن شحم گاو،سالم و پرانرژی” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

دستور اول :

 

سه کیلو قلوه پی گاو را تهیه کنید (از آنجایی که چربی قلوه‌گاه گاو بسیار لطیف است و زود می‌سوزد بهتر به ازای هر یک کیلو چربی پیه گاو مقدار ۲۰۰ گرم چربی احشاء گاو به آن اضافه کنید). آن‌ها را خوب پاک کنید و بشویید و کمی به آن نمک بزنید و اجازه دهید مدتی استراحت کند. سپس شحم گاو را چرخ کنید و با سه عدد پیاز پوست‌کنده، سه عدد سیب درختی پوست‌شده (بدون مغز و دانه سیب)، چند عدد سیر و یک لیوان سرکه انگوری یا آبلیمو طبیعی و ادویه (گل محمدی و میخک و زرد چوبه و هل) که هرکدام از مواد ادویه یک قاشق مرباخوری، به آن اضافه کنید و در داخل قابلمه ریخته و روی شعله با حرارت کم بگذارید.

در هنگام آب شدن چربی‌ها آن را هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از آب شدن همه چربی‌ها، با الک سیمی یا پارچه نازکی روغن را صاف کنید و بعد از سرد شدن درون یخچال نگهداری کنید.

دستور دوم :

مقدار شحم گاو در این دستور برابر دستور اول می‌باشد. بعد از تمیز کردن شحم و خرد کردن آن مواد زائدی که درون آن هست را جدا نموده و چند ساعتی در آب و نمک و کمی سرکه طبیعی بخیسانید. سپس چربی‌ها را آبکش نموده و در قابلمه‌ای بریزید (بهتر است از قابلمه مسی استفاده کنید) و روی شعله خیلی کم (سوزنی) بگذارید. هر ده دقیقه یکبار روغنی که بدست می‌آید را باید در ظرف جداگانه‌ای بریزید تا زمانی که همه روغن گرفته شود و تفاله‌ها باقی بماند( یادآور می‌شویم که شعله خیلی باید کم باشد تا نسوزد).

البته باید دقت کنید که اولین ده دقیقه روغنی که بدست می‌آید با روغن‌های دیگر مخلوط نشود، چون همراه با آب می‌باشد و اگر با روغن مخلوط شود هم طعم آن عوض می‌شود، هم باعث فساد روغن می‌شود. پس دقت کنید که اولین ده دقیقه هر روغنی که درآمد در ظرف دیگری ریخته و استفاده نکنید. بعد از آب شدن تمام چربی‌ها آن را از صافی رد کنید و در ظرف شیشه‌ای درون یخچال نگهداری کنید.

روغن شحم گاو،سالم و پرانرژی
روغن شحم گاو،سالم و پرانرژی

دکتر حسین روازاده درباره خواص روغن پیه گاو و خواص روغن شحم گاو می گوید :

«روغن شحم گاو به روغن چربی اطراف قلوه­ گاه گاو اطلاق می­شود که روغن بسیار لطیفی است. این روغن یکی از بهترین روغن­ های مفید برای انسان است و برای آب کردن چربی زیر شکم و تناسب اندام استفاده خوراکی ازآن توصیه شده است».

و از معصوم نقل است: من اکل لقمه شحم اخرجت مثلها من الداء هر که یک لقمه از شحم بخورد به همان اندازه درد از بدن او خارج می شود.

سیّد محمّد موسوی پزشک با تجربه طب سنتی و نویسنده­ ی چندین جلد کتاب، در کتاب «فن پیشگیری و راز طول عمر (ص ۳۳)» و در کتاب «گزیده­ ی طب ایرانی- اسلامی (ص ۱۷)»، روغن حیوانی را جزء روغن­ های مناسب دانسته و توصیه می­ کند.

موارد منع مصرف روغن پیه گاو  یا روغن شحم گاو چیست ؟

در طب سنتی امده است که کسانیکه در حالی پیری و در سن پیری هستند و سنشان بالاتر از ۵۰ سال است از روغن پیه گاو استفاده نکنند.

منبع:آسان طب،سایت دکتر روازاده،فرهنگ غذا

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.