رنگ برند چه رنگی باید باشد تا مشتری جذب شود؟

رنگ های برند پالتی از معدود رنگ هایی هستند که برای نشان دادن شخصیت یا هویت خلاقانه یک برند استفاده می شوند. استفاده صحیح از رنگ های برند در افزایش شناخت و آگاهی یک برند موثر است. رنگ های برند بر اساس میزان جذابیت آنها برای جمعیت هدف انتخاب می شوند. این رنگ ها نقش برندها را در قلب و ذهن مخاطبان هدف تقویت میکنند.

رنگ برند چیست؟

رنگهای برند به عنوان ترکیب رنگ ها و پالت هایی تعریف می شوند که متناسب با سبک یا شخصیت برند هستند و برای نشان دادن هویت بصری برند استفاده می شوند. رنگ های یک برند با در نظر گرفتن نوع مخاطب انتخاب می شوند. هر رنگی هدفی در انتقال پیام برند دارد.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای برند

حدود ۸۵ درصد از مصرف کنندگان بر این باورند که رنگ ها بزرگترین محرک در هنگام انتخاب یک محصول هستند. علاوه بر این، حدود ۹۲ درصد از مصرف کنندگان، هویت بصری را به عنوان متقاعد کننده ترین عامل بازاریابی در کل می دانند.

چند نمونه از اهمیت رنگ های برند به شرح زیر است:

۱٫ رابطه روانشناسی

رنگهای برند به جذب و جذابیت روانشناسی مخاطبان هدف کمک می کنند. رنگ مناسب حس درستی را در بینندگان ایجاد می کند و اعتبار برند را در بین مخاطبان افزایش می دهد.

۲٫ نام تجاری را بیان می کند

رنگ برند بسیار گویاتر از هر فردی است که در مورد برند صحبت می کند. احساسات نشان داده شده توسط رنگ های مختلف به ایجاد ارتباط غیرکلامی بین مخاطب هدف و برند کمک می کند. از این رنگ ها برای برندسازی موثر یک کسب و کار استفاده می شود.

۳٫ افزایش فروش

نشان داده شده است که رنگ‌ها در موارد متعددی باعث بهبود قرار گرفتن در معرض یا آگاهی برند می‌شوند. با این حال، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد رنگ برند بر تصمیمات خرید مشتری تأثیر می گذارد. در نتیجه، افزایش فروش غیرقابل انکار است. بر حضور یک کسب و کار در رسانه های سنتی و اجتماعی تأثیر می گذارد.

انواع رنگ های برند

۱٫ رنگ های برند اصلی

اینها رنگهای اصلی هستند که به طور مداوم در جذابیت بصری یک برند استفاده می شوند، زیرا در هویت بصری مرکزی هستند. برای مثال رنگ اصلی کوکاکولا قرمز است.

۲٫ رنگ های برند ثانویه

اینها رنگ های مکملی هستند که برای تکمیل رنگ های برند اصلی استفاده می شوند. آنها را می توان بر اساس تغییر در استراتژی، روندها یا اهداف تغییر داد.

10 رنگ مختلف برای برند شما همراه با معنای رنگ

۱۰ رنگ مختلف برای برند

۱) رنگ قرمز

از دهه های گذشته، ما از رنگ قرمز برای نشان دادن عشق یا حتی نفرت خود نسبت به چیزی استفاده کرده ایم. وقتی انسان عصبانی می شود قرمز می شود. وقتی کسی کسی را دوست دارد، یک گل رز قرمز به اشتراک می گذارد. رنگ قرمز به طور جداگانه برای عشق یا نفرت نیست. مخفف اشتیاق و پرشور بودن است.

برخی از برندهای معروف از رنگ قرمز به عنوان رنگ غالب برند استفاده می کنند. کوکاکولا، مک دونالد، لگو، هوندا از جمله برندهایی هستند که از رنگ قرمز در برندسازی استفاده می کنند. این برندها به عنوان پرانرژی شناخته می شوند و رنگ قرمز فهرستی از محبوب ترین برندهای جهان را دارد.

۲) رنگ آبی

اگر یک دشمن قوسی در رنگ‌های برند وجود داشت، آبی، دشمن قوسی قرمز بود. این به این دلیل است که رایج ترین رنگ های برند مورد استفاده، رنگ قرمز یا آبی است. نمودار بالا تمایز واضحی بین آبی و قرمز ایجاد می کند.

فیسبوک، آی‌بی‌ام، دل، پی پال، وردپرس، AOL و چندین برند دیگر برندهایی هستند که از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی برند استفاده می‌کنند.

رنگ آبی مخفف امنیت، کارایی و بهره وری است. محصولات فناوری عموماً به رنگ آبی هستند زیرا می خواهند نشان دهند که محصولات آنها ایمن و کارآمد هستند. به طور مشابه، بسیاری در صنعت خدمات نیز از رنگ آبی برای نشان دادن امنیت و کارایی استفاده می کنند.

۳) سبز

سبز شدن اصطلاح معروفی است که در محافل تجاری استفاده می شود و مخفف شرکتی است که می خواهد انرژی را صرفه جویی کند و آلودگی را کاهش دهد. در اصل، رنگ سبز برند مخفف تمیزی، طراوت و انرژی تجدید است.

بسیاری از برندهای ارگانیک و کشاورزی از سبز به عنوان رنگ خود استفاده می کنند. با این حال، سبز رنگ محبوبی در محصولات دیگر مانند Lacoste، Subway، Starbucks، Android و غیره است. حتی برندهای تناسب اندام نیز اغلب از رنگ سبز استفاده می کنند.

۴) نارنجی

نارنجی مخفف سرگرمی و ماجراجویی است و اگر می بینید، برخی از برندهای مرتبط با آن می خواهند سرگرمی و ماجراجویی را به عنوان نقطه فروش خود هدف قرار دهند. نیکلودئون برندی است که به خاطر ارزشش در زمینه سرگرمی شناخته شده است.

۵) زرد

رنگ زرد با خورشید مرتبط است و درست مانند خورشید، بیشتر محصولات زرد می توانند گرما و شادی را به ارمغان بیاورند. زرد رنگی است که بیشتر در پس‌زمینه لوگوها استفاده می‌شود و عموماً علاوه بر رنگ‌های متفاوت استفاده می‌شود.

۶) صورتی

رنگ صورتی نشان دهنده نرمی، مراقبت و راحتی است. صورتی یکی از پرکاربردترین رنگ ها در صنعت آرایشی و بهداشتی و همچنین در صنعت مراقبت شخصی است. اخیراً، تمایز رنگ‌ها یعنی مخفف صورتی برای دختران و مخفف آبی برای پسران بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این رو اکثر محصولات زنانه معمولاً از رنگ‌های صورتی استفاده می‌کنند.

با این حال، صورتی رنگی نیست که فقط جنسیت داشته باشد. برندهایی مانند Taco Bell، Donut King و دیگران از رنگ صورتی نیز استفاده می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “روانشناسی رنگ صورتی،این رنگ نماد چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۷) مشکی

رنگ مشکی به معنای قدرت و نظم است. با این حال، دو روش وجود دارد که رنگ سیاه بیشتر در برندسازی استفاده می شود. یکی زمانی است که برای فونت در لوگوی برند استفاده می شود، زمانی که پس زمینه رنگی کاملا متفاوت و جذاب است. دیگری زمانی است که فونت رنگ دیگری دارد و پس زمینه خود سیاه است.

۸) سفید

رنگ سفید به معنای ظرافت است و باز هم رنگی است که بیشتر به عنوان پس زمینه استفاده می شود. یکی از برندهایی که به دلیل استفاده فوق العاده از رنگ سفید در تبلیغاتشان بیشتر به آن احترام می گذارم اپل است. اپل همچنین یکی از معروف ترین لوگوها را دارد که ترکیبی ساده از یک سیب سیاه رنگ با زمینه سفید است.

یکی دیگر از ترکیب‌های سفید و مشکی نایک با پس‌زمینه مشکی و swoosh سفید است. این دو برند بزرگ هستند که ما در مورد آنها صحبت می کنیم، هر دو آنها رهبران صنایع خود هستند. به همین دلیل است که به راحتی می توانند ظرافت رنگ سفید را بر روی شانه های خود حمل کنند.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای برند

۹) بنفش

باز هم برندی که بیشتر در صنعت زیبایی و آرایشی و همچنین در برندهای لوکس استفاده می شود. بنفش نمادی از اشراف و ثروت است و به طور کلی برای نشان دادن محصولات یا خدمات ممتاز استفاده می شود. برندی که می خواهد نشان دهد ممتاز است، می تواند با استفاده از رنگ بنفش خود را متمایز کند.

برخی از معروف ترین برندهایی که از رنگ بنفش استفاده می کنند عبارتند از FedEx، Cadbury، Yahoo، Hallmark cards، و بسیاری دیگر.

۱۰) قهوه ای

رنگ قهوه ای رنگی قوی است که ارتباط نزدیکی با خاکی بودن، صداقت و قابل اعتماد بودن دارد. رنگ قهوه ای بسیار کمتر به عنوان رنگ برند استفاده می شود و در صورت استفاده بیشتر در صنایع غذایی کاربرد دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.