راهنمای سفر و هزینه های پیست اسکی

راهنمای سفر و هزینه های پیست اسکی

زمستان های این سال های اخیر تقریبا می شود گفت که هیچ شباهتی با زمستان هایی که در دوران کودکی مان از سر گذراندیم، ندارد. زمستان آن سال ها وضعیت نزولات جوی آن قدر پر برکت بود که گاهی اتفاق می افتاد که مدارس برای چند روز متوالی تعطیل می شدند و این برای ما که آن زمان بچه محصل محسوب می شدیم، به معنای برف بازی های دو نوبته در دو شیفت صبح و ظهر بود… اما این روزها باز هم بچه ها طعم شیرین تعطیلی بی موقع و وسط هفته را می چشند اما با چاشنی تلخ آلودگی هوا.

بگذریم پیست های پر برف اسکی یکی از جالب ترین و در عین حال مهیج ترین مقاصد گردشگری است که یک فرد می تواند در طول یک زمستان انتخاب کند. پس اگر دل تان هوای بچگی تان را کرده است و یک دل سیر برف بازی هوس کرده اید در ادامه با ما همراه باشید

استان فارس و طبیعت منحصربه فردش

فارس در کنار جاذبه های تاریخی و باستانی اش، دارای جاذبه های طبیعی بی بدیلی است که می تواند برای هر چهار فصل سال یک سفر ماجراجویانه تمام عیار را برای مسافرانش تدارک ببیند. یکی از این جاذبه ها که البته به مدد چین خوردگی های زاگرس در دل این استان جا خوش کرده، پیست اسکی پولادکف در ارتفاعات سپیدان است. این پیست در نزدیکی شیراز و در جاده شیراز-مارگون قرار دارد.

پولادکف جنوبی ترین پیست اسکی کشور

پیست بین المللی پولادکف در تمامی فصول باز و میزبان خوبی برای گذران یک روز مهیج است. هر چند که جلوه بهاری و زمستانی پیست چیز دیگری است. در بهار دامنه های ارتفاعات پولادکف قبای زمردین به تن می کنند و برای اسکی روی چمن جان می دهند. پولادکف در تابستان ها هم هنوز هوای مطبوع و خنکش را حفظ می کند و حتی در ارتفاعاتش می توانید توده های برف در حال ذوب شدن را ببینید. اما حال و هوای پاییز و زمستانی پولادکف خیلی مهیج تر از این حرف هاست. این پیست از اواخر پاییز تا اوایل بهار،چهره کاملا زمستانی و سفیدپوش به خود می گیرد. پیست های اسکی پولادکف یکی پس از دیگری با توجه به نزولات جوی بازگشایی می شوند.

تجهیزات مجموعه پولادکف

در این مجموعه شما با هر شرایط بدنی و سنی می توانید خوشگذرانی کنید. جوان تر ها و آن ها که سر نترسی دارند بیشتر دل به تله اسکی معلق می سپارند و تا ایستگاه های بالایی پیست حرکت می کنند و از آن جا با تجهیزات اسکی به پایین سُر می خورند و کیف می کنند. برای کم جرئت تر ها نیز تله کابین رفت و برگشتی مهیاست.

موتور برقی، ماشین های کوهستان و چرخ های هوشمند و در تابستان ها امکان اسب سواری، قایق پدالی و دوچرخه سواری مهیا شده است. هزینه ورود به پیست به علاوه سوار شدن به یکی از تله کابین ها یا تله اسکی ها برای هر نفر ۵۰ هزار تومان است اما اگر می خواهید تجهیزات اسکی را اجاره کنید، قیمت این اجاره چیزی حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان برای تان در می آید.

علاوه براین ها امکانات رفاهی چون هتل، غذاخوری و کافی شاپ نیز در بیشتر نقاط مجموعه وجود دارد که می تواند نیازهای شما را برطرف کند. هر چند این برطرف کردن نیازها نسبت به شهر خیلی مقرون به صرفه نیست.

با آن که بسیاری به یک خوشگذرانی در پولادکف قانع هستند، اما در این بین هستند افرادی که دوست دارند یک شب را در دل این طبیعت تازه عروس بگذرانند. مژده این که در مجموعه پولادکف یک هتل چهار طبقه وجود دارد، اما با توجه به تعداد اندک اتاق هایش ( ۵۶ اتاق) اگر می خواهید در زمستان یعنی فصل رونق پولادکف در آن جا اقامت کنید حتما از محل اقامت تان با استفاده از رزرو اینترنتی خاطر جمع شوید. متاسفانه هر چه جست وجو کردیم و از این جا و آن جا استعلام گرفتیم نتوانستیم از محدوده قیمتی اتاق های هتل اطلاعی حاصل کنیم. البته با توجه به امکانات هتل و برنامه های تفریحی که برای مهمانان شان تدارک دیده اند می توان به این نتیجه رسید که اقامت در این هتل گران خواهد بود.

با ادامه مقاله راهنمای سفر و هزینه های پیست اسکی با فارسیها همراه باشید

تورهای پولادکف گردی

یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح بیشتر و بهتر در پیست های اسکی استفاده از تورهای مسافرتی است. در واقع اگر تاکنون به پیست نرفته اید یا در این کار حرفه ای نیستید توصیه می کنم برای آن که از جایی که رفته اید به خوبی لذت ببرید و هزینه اضافی نکنید حتما با یک تور پیست نوردی همراه شوید. شما با همراه شدن با یک تور با یک تیر، چند نشان را هدف می گیرید. اول این که پیست ها اصولا در مناطق کوهستانی قرار دارند و در فصل های پربارش ممکن است که خودروهای غیر آفرویدی تان در راه بمانند. دوم این که بحث خورد و خوراک در پیست‌های اسکی یکی از اصلی ترین مسائلی است که خرج زیادی را روی دست مسافران می گذارد.

چنان چه تصمیم گیری درباره این موضوع را به تور بسپارید مطمئن باشید در کل نسبت به هزینه ای که کرده اید، خوراک خوبی را خواهید خورد. سومین دلیل به بعضی از برنامه های تور برمی گردد، بیشتر تورها دارای ساعت های آموزش رایگان به اعضا هستند و می توانند شما را تا حدودی راه بیندازند. چهارمین دلیل هم به هدیه های تخفیفی برمی گردد که تنها به تورها تعلق می گیرد. تور یک روزه پولادکف در شش ماه دوم سال هر پنج شنبه و جمعه از شیراز حرکت می کند . مبلغ این تورها ۷۵ هزار تومان است و از ساعت ۷صبح تا ۲۱ ادامه دارد.

مسیر دسترسی به پولادکف

همان طور که گفتیم این پیست مهیج، وسیع ترین و جنوبی ترین پیست ایران است که به واسطه داشتن استانداردهای بین المللی به عنوان یک پیست بین المللی شناخته می شود. این پیست در ۸۸ کیلومتری شمال شرقی شیراز و در جاده شیراز- مارگون قرار دارد. پس اگر آب و هوا مساعد بود می توانید آبشار مارگون را هم در برنامه خود بگنجانید. مسیر رسیدن تا پولادکف، مسیر کوهستانی است که ممکن است خودروهای سبک و چهار سیلندر را در زمستان دچار مشکل کند. بنابراین می توانید در شیراز از پایانه قصرالدشت سوار اتوبوس هایی شوید که به مقصد پولادکف حرکت می کنند. هزینه بلیت این اتوبوس ها نفری ۲۵ هزار تومان است.

شیرباد، پیستی در همین نزدیکی!

رفتن به پولادکف به معنای گرفتن چهار تا پنج روز مرخصی و هزینه حداقل یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی برای یک خانواده چهار نفری است. موضوعی که شاید برای همه مقدور نباشد. اگر واقعا دل تان هوای یک برف بازی جانانه را کرده است مژده بدهید که برای تان خبر خوشی داریم. در ارتفاعات بینالود درست کنار همین مشهد خودمان نیز پیست اسکی وجود دارد که از ابتدای دی ماه بازگشایی شده است. پیست های ایران تنها در دامنه های البرز و زاگرس خلاصه نمی شود، بینالود نیز از چنین نعمتی برخورداراست. دامنه شرقی مرتفع‌ترین قله بینالود، یعنی شیرباد، یکی از بهترین مکان ها برای ورزش‌های برفی شناخته شده‌است که می‌تواند یک روز تعطیل مفرح و شاد را برای شما رقم بزند.

مسیر دسترسی به شیرباد

برای رفتن به «شیرباد»، باید مشهد را به سمت چناران ترک کنیم و از دوربرگردان «گلمکان» به سمت روستای «دولت آباد» تغییر مسیر دهیم. جاده روستا تا پیست، کم‌عرض، کوهستانی و برفگیراست. پس، قبل از ترک «دولت‌آباد» از بازبودن مسیر، داشتن زنجیرچرخ ومهارت رانندگی در جاده کم‌عرض یخ‌زده اطمینان حاصل کنید. می‌توانید از مینی‌بوس‌های مجموعه هم برای رفتن به شیرباد استفاده کنید.

اولین رویارویی مسافران با شیرباد به مشاهده از دور دست دامنه قله برف گیر شیرباد برمی گردد. نوک قله مرتفع در بیشتر اوقات سال در هاله ای از مه قرار دارد. مسیر دسترسی به پیست به خصوص در قسمت دولت‌آباد تا پیست شیرباد، راهی برف‌خیز و کوهستانی دارد و به دلیل وجود خطراتی که در مسیر ممکن است وجود داشته باشد حتما قبل از حرکت در مسیر از وضعیت جاده اطلاعاتی به دست بیاورید.

شما حتی می توانید برای این منظور با روابط عمومی پیست تماس بگیرید و وضعیت را جویا شوید. اگر راننده راه بلدی نیستید و خودروی آفرویدی ندارید در زمان هایی که بارش وجود دارد یا در ۲۴ ساعت قبل وجود داشته است، از خیر برف بازی بگذرید چرا که جاده بسیار لغزنده می شود. خیال تان راحت که به محض رسیدن به پیست می توانید تمام این عظمت سفید پوش شده را با سوار شدن به تله اسکی ۹۰۰ متری ببینید.

امکانات شیرباد

شیرباد تنها یک رستوران و اقامتگاه ساده دارد اما در مقایسه با دیگر پیست های ایرانی، منصفانه‌تر با جیب گردشگران برخورد می‌کند. مثلا فهرست غذاهایش از ۱۵ هزارتومان آغاز می‌شود و کرایه یک تخت در سوئیت تنها ۴۵ هزارتومان هزینه دارد. در پیست شیرباد امکان آموزش اسکی هم وجود دارد. برای هر ساعت آموزش، مربیان ۳۰ هزارتومان از شما مطالبه می‌کنند. اگر خیلی مجهز به شیرباد نمی روید، خیال تان را راحت کنم که در پیست شیرباد وسایل اسکی را با ۴۰ هزارتومان برای یک روز کامل به شما کرایه می‌دهند.

پیست اسکی شیرباد شامل سه مسیر برای اسکی‌بازان است: مسیر مبتدیان، مسیر اسکی‌بازان متوسط و یک مسیر برای اسکی‌بازان حرفه‌ای است. هزینه ورودی به پیست اسکی شیرباد در مجموع ۴۵ هزار تومان بوده و از ساعت ۹ تا ۱۶ در اختیار اسکی‌بازان است. البته باید گفت به تازگی نیز پیست شیرباد در شیفت شب برای اسکی‌بازان باز است.

با تور به برف بازی بروید

با توجه به جاده پرمخاطره به شیرباد توصیه می کنیم که برای گشت و گذار در این پیست حتما همراه با یک تور برنامه ریزی کنید. تورهای شیرباد هر هفته در پنج شنبه ها و جمعه ها عازم شیرباد می شوند. هزینه تورهای یک روزه به ازای هر نفر ۹۹ هزار تومان است.

منبع: خراسان

امیدواریم از مطلب “راهنمای سفر و هزینه های پیست اسکی” استفاده کرده باشید. نظر خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.