ترفندهای آسان برای رفع شکنندگی ناخن

ترفندهای آسان برای رفع شکنندگی ناخن

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ترفندهای آسان برای رفع شکنندگی ناخن” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اگر تا به حال سعی کرده اید ناخن های خود را به طور طبیعی رشد دهید ، می دانید که هیچ چیز بدتر از شکستن ناخن شما نیست. متأسفانه ، این اغلب اجتناب ناپذیر است ، با Evelyn Lim ، یک مربی ارشد در سالن ناخن Paintbox ،توضیح داد که این فقط به این دلیل است که ما تقریباً برای همه چیز از دستان خود استفاده می کنیم.

با این حال ، کلید تقویت ناخن ها و جلوگیری از شکستگی ناخن پیشگیری است. “اگر ناخن ها خشک و شکننده باشند ، بیشتر در معرض شکستن هستند ، بنابراین استفاده از روغن کوتیکول می تواند بستر ناخن شما را مرطوب و سالم نگه دارد.”

Ama Quashie ، بنیانگذار سالن Ama ، گفت ، “روغن کوتیکول با آبرسانی به کوتیکول و بستر ناخن کار می کند ، به همین دلیل این یک مرحله مهم در مراقبت از ناخن است ، خواه ناخن های خود را رشد دهید یا ساده می خواهم که آنها به بهترین شکل خود ظاهر شوند. “

برای رفع ناخن شکسته می توانید از کیسه چای استفاده کنید

وقتی نوبت به اصلاح ناخن شکسته در خانه می رسد ، خوانیتا هوبر-میلت ، بنیانگذار سالن ناخن Townhouse در لندن ،از درمان سریع  با چای کیسه ای یاد میکند. این نه تنها آسان و کارآمد است ، بلکه بسیار ارزان تر از رفتن به یک سالن است. وی به Glamour گفت: “تمام آنچه شما نیاز دارید یک کیسه چای ، چسب ناخن ، موچین و یک بند ناخن یا بافر است.”

هنرمند مشهور ناخن پتی یانکی ، موافق است و  توضیح داد: با دست تمیز شروع کنید ، به سادگی “یک تکه کوچک از یک کیسه چای را برش دهید و از یک چسب نازک برس استفاده کنید تا آن را به ناخن محکم کند و ترک یا شکستگی را ترمیم کند. برای چند روز.” اگرچه هر بار که احساس سست شدن کردید باید ایمن شوید ، اما به محافظت از ناخن در برابر آسیب بیشتر و شکافتن کمک می کند.

وی افزود: “شما همچنین می توانید برای بهبود دوام ، رنگ ناخن را روی این ترمیم قرار دهید.” سپس ، روی مقداری روغن کوتیکول سرمایه گذاری کنید و آنچه می توانید انجام دهید تا ناخن های شما در سلامت کامل باشند.

ترفندهای آسان برای رفع شکنندگی ناخن
ترفندهای آسان برای رفع شکنندگی ناخن

چرا ناخنم مدام میشکند؟

ناخن های شکسته چیز خوشایندی نیست شما سرانجام ناخن های خود را رشد داده و با یک مانیکور کامل آنها را تمام می کنید تا در هنگام شکستن ناخن ، ظاهر آن بهتر شود.

اما مسئله این است که ممکن است آن ناخن شکسته بیشتر از یک اتفاق ناخوشایند باشد – این ممکن است نشانه یک مشکل بزرگتر باشد. من با چند متخصص صحبت کردم تا دلیل واقعی شکستن ناخن های شما را بفهمم و اینکه برای جلوگیری از آن چه کاری می توانید انجام دهید.

شکستن ناخن ممکن است نشانه باشد:

ناخن های شکسته هر از گاهی برای همه ما اتفاق می افتد ، اما اگر به طور مکرر برای شما اتفاق می افتد ، ممکن است لازم باشد چرا از خود بپرسید. طبق گفته دکتر Christa M. Tomc از پوست وستلیک ، پوست ، مو و ناخن ها می توانند چیزهای زیادی در مورد آنچه در بدن ما اتفاق می افتد به ما بگویید. آنها همچنین می توانند نکاتی را بیان کنند که ممکن است عادت ها و رژیم های روزمره زندگی ما مطابقت نداشته باشد. اگر ناخن های شما به محض رشد از بالای نوک انگشتان تمایل به شکستن دارند ، ممکن است زمان تعیین زمان معاینه فرا برسد.

ترفندهای آسان برای رفع شکنندگی ناخن
ترفندهای آسان برای رفع شکنندگی ناخن

۱-کمبود ویتامین

دکتر Tomc توضیح می دهد ، اگر ناخن های شما ضعیف و شکننده است ، ممکن است نشانه کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن باشد. او می گوید در این حالت ، یک ویتامین روزانه ممکن است پاسخی برای مشکلات ناخن شما باشد. “یک مطالعه نشان داد که ۲۵ درصد ضخامت ناخن با مکمل روزانه افزایش یافته است. وی افزود که” توجه به این نکته مهم است که مکمل های غذایی توسط FDA تنظیم نمی شوند ، بنابراین همیشه هنگام افزودن یک ویتامین به رژیم غذایی خود با متخصص پوست خود صحبت کنید. “

بیوتین ، که به آن ویتامین B7 یا ویتامین H نیز گفته می شود ، می تواند در غذاهایی مانند تخم مرغ ، آجیل ، حبوبات ، غلات کامل ، موز و قارچ یافت شود. تعادل سالم این غذاها در رژیم غذایی ممکن است به شما کمک کند تا ناخن های خود را تقویت کرده و از شکستن آن جلوگیری کنید. اگر طرفدار زیاد آن غذاها نیستید – یا فقط نمی توانید آنها را در رژیم غذایی خود استفاده کنید – مصرف یک مکمل را در نظر بگیرید (بعد از اینکه از پزشک خود خوب گرفتید).

از آنجا که هیچ آزمایش آزمایشگاهی قابل اتکایی برای اثبات کمبود ویتامین وجود ندارد ، معمولاً با علائم و مشاهدات بهبودی پس از مصرف مکمل ها تشخیص داده می شود. بیوتین تنها کمبود ویتامین نیست که می تواند باعث ضعف یا شکنندگی ناخن ها شود. اگر بدن شما فاقد آهن یا ویتامین های B ، C ، D یا E است ، شکنندگی ناخن ها ممکن است یک علامت باشد.

۲-کمبود پروتئین:

پروتئین فقط برای عضلات مفید نیست. به گفته دکتر تامک ، عدم دریافت پروتئین کافی منجر به شکستگی ، شکنندگی ناخن ها می شود. غذاهای سرشار از پروتئین بیشترین تغذیه غذایی را برای ناخن های ما فراهم می کنند و به تولید کراتین ، پروتئین سازنده ناخن ها کمک می کنند. اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی ماهی ، مرغ ، گوشت گاو بدون چربی ، تخم مرغ ، لوبیا و لبنیات بدون چربی و کم چربی می خورید تا پروتئین مورد نیاز ناخن ها را تأمین کند.

دکتر Tomc می گوید: “یک رژیم غذایی متعادل رشد و قدرت ناخن های شما را تضمین می کند.

۳-کمبود آب بدن:

اگر آب کافی ننوشید و ناخن های شما از بدن در امان نمانند ، کل بدن شما ضربه می خورد. در حقیقت ، کمبود آب در بسیاری از موارد شکنندگی ناخن ها عامل اصلی است. با نوشیدن مقادیر کافی آب – که حدوداً ۹ لیوان در روز برای یک زن بالغ است – به ناخن های خود کمک کنید تا آب مورد نیاز بدن را از داخل بدن دریافت کنند.

۴-مرطوب کننده دستتان کافی نیست:

ناخن های شما نه تنها از داخل به رطوبت احتیاج دارند ، بلکه از خارج نیز به آن احتیاج دارند – بسیار. بهترین راه برای انجام این کار استفاده مکرر از مرطوب کننده های سنگین در طول روز است (به طور جدی ، شما نمی توانید این کار را خیلی زیاد انجام دهید). مرطوب کننده را در کیف یا اتومبیل خود نگه دارید و هر زمان که به آن فکر کردید ، مخصوصاً بعد از مرطوب شدن دست ، آن را استفاده کنید.این ترفندهای آسان از شکستن ناخن هایتان جلوگیری میکند.

علت شکنندگی ناخن چیست؟
علت شکنندگی ناخن چیست؟

۵-استفاده تان از آب زیاد است:

من در مورد آبی که می نوشید صحبت نمی کنم (آیا واقعاً می توانید واقعاً مقدار زیادی از آن را داشته باشید؟) ، اما در عوض ، آبی که با دستان شما تماس می گیرد. به گفته سفیر آموزش CND ، کریستینا ساندون ، داشتن دستان مداوم در آب ، خواه کار ظرف ، لباسشویی ، آماده سازی غذا یا چیز دیگری باشد ، می تواند باعث شکنندگی ناخن شما شود.

حلال ها و صابون های پاک کننده ها نیز اثر خشک کنندگی بر روی ناخن های شما دارند که می تواند منجر به شکستن آنها شود. یک راه حل ساده برای این مسئله استفاده از دستکش است. استفاده از این دستکش ها شاید خیلی زیبا نباشد ، اما ناخن های شما در بقیه روز بسیار بهتر به نظر می رسند.

۶-از لاک ناخن زیاد استفاده میکنید:

مطمئناً لاک زدن زیباست ، اما ممکن است ضررش برای شما بیشتر از زیبایی اش باشد.استفاده مکرر از لاک جلوی نفس کشیدن ناخن هایتان را میگیرد.

۷-از سوهان ناخن زیاد استفاده نکنید:

 Zappacosta می گوید: “یک ناخن مربع شکل با گوشه ای نرم و گرد معمولاً برای کاهش احتمال شکستن ناخن بهترین حالت است و یک بیضی خوب نیز به خوبی کار می کند. “هنگامی که ناخن بیش از حد از دیواره های ناخن در هر دو طرف قرار گرفت ، شما یک ضعف ایجاد کرده اید و ناخن بسیار راحت تر ترک می خورد یا می شکند. حفظ دیواره ناخن در دو طرف ناخن مهمترین است.”

چرا ناخنم مدام میکند؟
چرا ناخنم مدام میکند؟

۸- تایپ کردن:

شما می دانید که با کلیک کردن صدا وقتی ناخن هایتان به آن صفحه کلید یا صفحه برخورد می کنند ، می شنوید؟  به گفته دکتر Tomc ، در واقع می تواند به ناخن های شما آسیب برساند. وی می گوید: “هرگونه ضربه مداوم می تواند به مرور زمان ناخن را ضعیف کند.” اگر هنگام تایپ می توانید ناخن هایتان را لمس کنید که به صفحه یا کلیدهایتان ضربه می خورند ، ناخن های خود را مرتب کنید یا روش تایپ خود را تنظیم کنید تا از صدمه دیدن آنها جلوگیری کنید.

به خاطر داشته باشید که رشد ناخن های شما مدتی طول می کشد ، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا شروع به مشاهده ناخن های قویتر کنید. دکتر تامک توضیح می دهد: “به طور متوسط رشد یک ناخن کاملاً جدید شش ماه طول می کشد و یک ناخن پا جدید ممکن است یک سال طول بکشد.”

این ۸ مورد برخی از مواردی است که میتوانند ناخن های شما را شکننده و ضعیف کنند پس حواستان به این موارد گفته شده باشد.امیدوارم این ترفندها به شما کمک کند تا زیبایی ناخن هایتان را حفظ کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.