بیوگرافی کیم جونگ اون،رهبر مرموز کره شمالی

بیوگرافی کیم جونگ اون،رهبر مرموز کره شمالی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بیوگرافی کیم جونگ اون،رهبر مرموز کره شمالی” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۱ با جانشینی پدرش کیم جونگ ایل ، رهبر عالی کره شمالی شد.کیم جونگ اون کیست؟

بیشتر اوایل زندگی کیم جونگ اون برای رسانه ها ناشناخته است. کیم که احتمالاً در کره شمالی متولد شده است ، فرزند کو یانگ هی ، خواننده اپرا و کیم جونگ ایل ، رهبر دیکتاتور این کشور تا زمان مرگ در سال ۲۰۱۱ است. اگرچه کیم جونگ اون برخی اصلاحات اقتصادی و کشاورزی را اعمال کرده است ، نقض حقوق بشر و سرکوب وحشیانه مخالفت همچنان تحت حکومت وی ​​گزارش می شود.

وی همچنین آزمایش هسته ای این کشور و توسعه فناوری موشکی را در مواجهه با محکومیت بین المللی ادامه داد ، اگرچه وی از طریق دیدارهای تاریخی با مون جائه رئیس جمهور کره جنوبی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که قصد همکاری بیشتر در این زمینه را دارد.

بیوگرافیکیم جونگ اون:

تاریخ تولد و اوایل کودکی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مملو از رمز و راز است. گفته شده است که او سومین و کوچکترین پسر رهبر نظامی کره کیم جونگ ایل است ، که تحت حزب کارگر کمونیست ، از سال ۱۹۹۴ بر کره شمالی حکومت می کرد. و نوه کیم ایل سونگ .

مادر کیم جونگ اون خواننده اپرا کو یانگ هی بود ، که دارای دو فرزند دیگر بود و تصور می شود قبل از مرگش در سال ۲۰۰۴ برای جانشینی پدرش کیم جونگ اون تلاش فراوان کرده است. گفته می شود کیم جونگ ایل به کیم علاقه دارد چون خلق و خوی اش را شبیه خود می دید. همچنین تصور می شود که کیم جونگ اون ممکن است قبل از تحصیل در دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ (به نام پدربزرگش) در پایتخت پیونگ یانگ در اواسط دهه ۲۰۰۰ تحصیل کرده باشد.

کیم جونگ ایل شروع به آماده سازی کیم جونگ اون برای جانشینی برای رهبری در سال ۲۰۱۰ کرد. پس از مرگ پدرش در دسامبر ۲۰۱۱ ، کیم جونگ اون قدرت را به دست گرفت.او در آن زمان در اواخر ۲۰ سالگی بود.

همسر کیم جونگ اون:

در تابستان سال ۲۰۱۲ مشخص شد که کیم همسری به نام ری سل جو دارد. در حالی که تاریخ دقیق ازدواج این زوج مشخص نیست ، یک منبع آن را سال ۲۰۰۹ گزارش کرده است. در ماه های پس از کشف ازدواج ، بانوی اول این کشور بارها در رسانه ها ظاهر می شد – اقدامی چشمگیر از پروتکل های قبلی. همچنین حدس زده شده است که این زوج دارای یک فرزند هستند.

به نظر می رسد کیم جونگ اون ، بیشتر از پدرش رسانه ای است ، با همسرش موسیقی اجرا می کند و …

وی همچنین فرهنگ غربی بیشتری را پذیرفته است ، به ویژه هنگامی که دنیس رودمن بازیکن سابق بسکتبال حرفه ای آمریکایی در فوریه ۲۰۱۳ به کره شمالی رفت و دیدار دو روزه داشت. کیم در طول اقامت رودمان ، وی را برای تماشای یک بازی بسکتبال همراهی کرد.

بیوگرافی کیم جونگ اون
بیوگرافی کیم جونگ اون

جانشین احتمالی کیم جونگ اون:

موضوع محل زندگی و رفاه شخصی کیم پس از از دست دادن جشن سالانه تولد پدربزرگش – معروف به روز خورشید – در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۰ ، منبع حدس و گمان شد.

با غیبت عمومی وی به مدت هفته ها ، گمانه زنی هایی از وخامت حال جسمی کیم زده شد ، و این باعث گمانه زنی های بیشتر در مورد اینکه چه کسی می تواند کشور را در صورت مرگ او کنترل کند ،شد.

برخی از تحلیلگران اظهار داشتند كه خواهر كوچكتر او كیم یو جونگ برای جایگزینی وی آماده شده است ، در حالی كه برخی دیگر اظهار داشتند كه حزب كارگران رهبری جمعی از مردان مسن را ترجیح می دهد.

کیم یو جونگ کیست؟

کیم یو جونگ خواهر کوچک رهبر کره شمالی کیم جونگ اون است. وی در سال ۲۰۰۷ به عضویت حزب کارگران کره (WPK) درآمد و سرانجام به عنوان مدیر دبیرخانه پدرش ، کیم جونگ ایل ، تا زمان مرگ وی در سال ۲۰۱۱ خدمت کرد.

کیم یو جونگ همچنان تحت سلطه برادرش به کار در حزب خود ادامه داد ، و کنترل آن را به دست گرفت. کیم پس از حضور گسترده در بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ ، برای اجلاس خلع سلاح هسته ای با دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده با برادرش همراه شد.

سنین جوانی و تحصیل کیم یو جونگ:

تاریخ تولد کیم یو جونگ در تاریخ ۲۶ سپتامبر سال ۱۹۸۷ ذکر شده است. او سالهای ابتدایی خود را با دو برادر بزرگترش در محل زندگی مادرش در تپه Ch’angkwang Hill در مرکز پیونگ یانگ گذراند.

در سال ۱۹۹۶ ، کیم برای ادامه تحصیل به سوئیس اعزام شد. وی شروع به تحصیل در مدرسه دولتی لیبفلد هسگوت کرد و بعداً کیم جونگ اون در مدرسه دولتی لیبفلد-اشتاین هالزلی به او پیوست ، این دو نفر با نامهای مستعار ثبت نام کردند.

در مورد فعالیت های کیم یو جونگ در سال های پس از بازگشت وی به کره شمالی در سال ۲۰۰۰ یا ۲۰۰۱ ، تقریباً چیزی در دست نیست ، هرچند که وی در سال ۲۰۰۷ از دانشگاه کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ با مدرک علوم کامپیوتر فارغ التحصیل شد.

خواهر کیم جونگ اون:

کیم یو جونگ خواهر کوچک کیم جونگ اون رهبر رهبر کره شمالی است و گفته می شود یکی از نزدیکترین دستیاران وی است.

هنگامی که گزارش ها در مورد وضعیت ضعیف سلامتی کیم جونگ اون در آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد ، رسانه ها به کیم یو جونگ به عنوان جانشین احتمالی توجه کردند.

بیوگرافی کیم جونگ اون،رهبر مرموز کره شمالی
بیوگرافی کیم جونگ اون،رهبر مرموز کره شمالی

حالا بعد از بیوگرافی کوتاهی  از کیم جونگ اون به کارهایی میپردازیم که در زمان رهبری او در کره شمالی در حال رخ دادن است:

جنگ سایبری توسط کره شمالی:

در دسامبر ۲۰۱۷ ، دولت ترامپ کره شمالی را به عنوان منبع ویروس قدرتمند رایانه ای WannaCry که در آن سال تقریباً ۲۳۰،۰۰۰ رایانه در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده بود ، دانست. توماس پی. بوسرت ، مشاور امنیت داخلی ترامپ ، گفت: “این یک حمله بی پروا بود و هدف آن ایجاد ویرانی و تخریب بود.”

اقتصاد کره شمالی:

کره شمالی در فقر و نابودی اقتصادی غرق شده است ، در دهه ۱۹۹۰ قحطی ویرانگری داشته است. گزارش شده است که این کشور همچنین دارای یک سیستم اردوگاه کار اجباری با شرایط شکنجه آور و هولناک برای هزاران زندانی است.

کیم قول داده است برای بهبود کره شمالی بر اصلاحات آموزشی ، کشاورزی و اقتصادی تمرکز کند. با این وجود ، کره جنوبی ادعا کرده است که نقض حقوق بشر در مرزهای همسایه شمالی آنها همچنان ادامه دارد ، ده ها مقام توسط دولت تحت نظارت کیم اعدام شده اند. در جولای ۲۰۱۶ ، دولت باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا ، کیم را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد ، این اولین باری است که رهبر کره شمالی تحریم شخصی از ایالات متحده را دریافت می کند.

زندان های وحشتناک در کره شمالی:

در دسامبر ۲۰۱۷ ، کانون وکلای دادگستری بین المللی گزارشی را در توصیف سیستم زندان های سیاسی کره شمالی منتشر کرد. به گفته توماس بورگنتال ، یكی از سه حقوقدان انجمن و بازمانده اردوگاه بدنام آشویتس در آلمان نازی ، زندانیان كیم شرایطی را تحمل كردند كه در وحشیانه بودن آنها بی نظیر بود.

وی گفت: “من معتقدم که شرایط در اردوگاه های زندان [کره شمالی] به همان اندازه وحشتناک یا حتی بدتر از شرایطی است که در جوانی در زندان های نازی ها  دیده ام و در حرفه ای طولانی در زمینه حقوق بشر دیده ام و تجربه کرده ام.” .

سرکوب مخالفت توسط کیم جونگ اون:

گفته می شود پس از آنكه كیم رهبری عالی كره شمالی را به دست گرفت ، وی بسیاری از مقامات ارشد را كه از رژیم پدرش باقی مانده بودند اعدام یا بركنار كرد. در میان این پاکسازی  های دولتی عموی خودش ، جانگ سونگ-تائک (معروف به Chang Sŏng-t’aek) نیز وجود داشت که گمان می رود نقش مهمی در زمان حکومت کیم جونگ ایل داشته و از مشاوران عالی بوده است.

گفته می شود که در دسامبر ۲۰۱۳ ، جانگ به جرم خیانتکار بودن و برنامه ریزی برای سرنگونی دولت دستگیر و اعدام شد. همچنین گفته میشود اعضای خانواده اش را هم اعدام کرده اند.

در فوریه ۲۰۱۷ ، برادر ناتنی بزرگتر کیم ، کیم جونگ نام در مالزی درگذشت. اگرچه بسیاری از جزئیات مشخص نبود ، اما نظرها بر این بود که وی در فرودگاه کوالالامپور مسموم شد و چندین مظنون دستگیر شدند. کیم جونگ نام سالها در تبعید زندگی می کرد و در این مدت به عنوان منتقد جدی رژیم برادر ناتنی خود خدمت می کرد.

بیوگرافی کیم جونگ اون
بیوگرافی کیم جونگ اون

آزمایش سلاح توسط کیم جونگ اون:

کره شمالی تحت اختیار کیم جونگ اون برنامه های آزمایش سلاح خود را ادامه داد. اگرچه در فوریه ۲۰۱۲ برای متوقف کردن آزمایش هسته ای و توقف پرتاب موشک دوربرد توافق کرد ، در آوریل ۲۰۱۲ این کشور ماهواره ای را پرتاب کرد که اندکی پس از پرواز از کار افتاد. سپس ، در دسامبر همان سال ، دولت یک موشک دوربرد پرتاب کرد که ماهواره ای را در مدار قرار می داد. دولت آمریكا معتقد بود كه این پرتاب ها به منظور پوشاندن كار و آزمایش بر روی فناوری موشك های بالستیك است.

در فوریه ۲۰۱۳ ، کره شمالی سومین آزمایش هسته ای زیرزمینی خود را برگزار کرد. این عمل توسط جامعه جهانی ، از جمله ایالات متحده ، روسیه ، ژاپن و چین ، به سختی محکوم شد. در مواجهه با تحریم های بیشتر ، تحلیلگران اظهار داشتند که تمرکز کیم بر روی تسلیحات در حالی که خواستار مذاکرات صلح ایالات متحده است ، یک استراتژی موقعیت کره شمالی به عنوان یک موجود قدرتمند و تقویت جایگاه او به عنوان یک رهبر منطقه است.

گزارش شده است که تا سپتامبر ۲۰۱۶ ، این کشور پنجمین آزمایش هسته ای زیرزمینی خود را انجام داد ، علی رغم سابقه تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده ، سایر کشورها این اقدام را محکوم کردند و خواستار خلع سلاح هسته ای کره شمالی شدند ، به خصوص پارک گئون هی ، رئیس جمهور کره جنوبی ، نگران پیامدهای امنیتی از ادامه آزمایش سلاح و وضعیت روانی کیم.

در فوریه سال ۲۰۱۷ ، کره شمالی آنچه را رسانه های دولتی آن را موشک بالستیک دور برد متوسط ​​توصیف کردند ، با حضور کیم برای نظارت بر آن در محل حضور داشت. این آزمایش خشم بیشتر جامعه جهانی را برانگیخت و خواستار برگزاری یک نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد.

کیم پس از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر ۲۰۱۶ ، به طور قابل توجهی با دونالد ترامپ سر و کله زد. هر دو تهدیدهای جنگی زیادی را رد و بدل کردند ، و حتی اقدام به توهین شخصی دیگر کردند.

در اواخر ماه نوامبر ، کره شمالی با پرتاب موشک Hwasong-15 خود ، که قبل از سقوط در سواحل ژاپن ، به ارتفاع تقریبی ۲۸۰۰ مایل از سطح زمین رسید ، از آستانه دیگری عبور کرد.

وزیر دفاع آمریكا جیمز ماتیس اعتراف كرد كه موشك آزمایشی “صریحتر از هر شلیك قبلی كه گرفته اند” بالاتر رفته و تأیید كرد كه کره شمالی اکنون قادر است با یک حمله به هر نقطه از کره زمین برسد. این پرتاب با محکومیت سریع ژاپن و کره جنوبی روبرو شد .

در آوریل ۲۰۱۸ ، کیم قبل از اجلاس خود با مون جائه ، رئیس جمهور کره جنوبی ، کیم اعلام کرد که آزمایش هسته ای و موشکی این کشور را به حالت تعلیق درآورد و سایتی را که شش آزمایش هسته ای قبلی در آن برگزار شده بود ، تعطیل کند. وی گفت: “ما دیگر نیازی به آزمایش هسته ای یا پرتاب آزمایشی موشک های بالستیک برد متوسط ​​و بین قاره ای نداریم و به همین دلیل سایت آزمایش هسته ای شمال ماموریت خود را به پایان رسانده است.”

امیدوارم مطلب بیوگرافی کیم جونگ اون،رهبر مرموز کره شمالی،توانسته باشد نظر شما را جذب کرده باشد و اطلاعات شما را بالا برده باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.