بیوگرافی پوتین،رئیس جمهور روسیه

بیوگرافی پوتین،رئیس جمهور روسیه

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بیوگرافی پوتین،رئیس جمهور روسیه” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ولادیمیر پوتین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ به عنوان رئیس جمهور روسیه فعالیت می کرد و در سال ۲۰۱۲ مجدداً به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.پوتین کیست؟

در سال ۱۹۹۹ ، بوریس یلتسین ، رئیس جمهور روسیه نخست وزیر خود را برکنار کرد و به جای وی ، ولادیمیر پوتین ، افسر سابق KGB را ارتقا داد. در دسامبر ۱۹۹۹ ، یلتسین استعفا داد و پوتین را به عنوان رئیس جمهور منصوب کرد و وی در سال ۲۰۰۴ مجدداً انتخاب شد.

 پوتین در سال ۲۰۰۸ نتوانست دوباره برای ریاست جمهوری نامزد شود ، اما توسط جانشین خود ، دیمیتری مدودف ، به نخست وزیری منصوب شد. پوتین در مارس ۲۰۱۲ مجدداً به ریاست جمهوری انتخاب شد و بعداً برای چهارمین بار پیروز شد. گفته می شود که در سال ۲۰۱۴ وی نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده است.

 زندگی پوتین:

ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین در ۷ اکتبر ۱۹۵۲ در لنینگراد (سن پترزبورگ فعلی) روسیه متولد شد. وی با خانواده در یک آپارتمان بزرگ شد ، و در مدرسه محلی دستور زبان و دبیرستان تحصیل کرد ، و در آنجا به ورزش علاقه مند شد. پوتین پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دولتی لنینگراد در سال ۱۹۷۵ با مدرک حقوق ، کار خود را در KGB به عنوان افسر اطلاعات آغاز کرد. وی که عمدتا در آلمان شرقی مستقر بود ، تا سال ۱۹۹۰ این سمت را بر عهده داشت و با درجه سرهنگی بازنشسته شد.

 پوتین معاون اول شهردار سبچاک شد.

پس از شکست سبچاک در سال ۱۹۹۶ ، پوتین استعفا داد و به مسکو نقل مکان کرد. در آنجا ، در سال ۱۹۹۸ ، پوتین به عنوان معاون در دولت ریاست جمهوری بوریس یلتسین منصوب شد. در آن سمت ، وی مسئول روابط كرملین با دولت های منطقه بود.

اندکی پس از آن ، او به عنوان رئیس سرویس امنیت فدرال ، بازوی KGB سابق ، و همچنین به عنوان رئیس شورای امنیت یلتسین منصوب شد. در آگوست ۱۹۹۹ ، یلتسین نخست وزیر خود ، سرگئی استاپاشین را به همراه کابینه خود برکنار کرد و پوتین را به جای او نشاند.

بیوگرافی پوتین،رئیس جمهور روسیه
بیوگرافی پوتین،رئیس جمهور روسیه

رئیس جمهور روسیه: دوره های اول و دوم

در دسامبر ۱۹۹۹ ، بوریس یلتسین از سمت خود به عنوان رئیس جمهور روسیه استعفا داد و پوتین را به عنوان سرپرست رئیس جمهوری تا زمان برگزاری انتخابات رسمی منصوب كرد و در مارس ۲۰۰۰ ، پوتین با ۵۳ درصد آرا برای اولین دوره خود انتخاب شد. پوتین با ارتقا اصلاحات سیاسی و اقتصادی ، دست به تغییر ساختار دولت و تحقیقات جنایی در معاملات تجاری شهروندان برجسته روسی زد. وی همچنین به مبارزات نظامی روسیه در چچن ادامه داد.

در سال ۲۰۰۴ ، پوتین بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شد و در آوریل سال بعد برای دیدار با نخست وزیر آریل شارون از اسرائیل دیدار تاریخی کرد – این اولین سفر رهبر کرملین به اسرائیل است.

به دلیل محدودیت های مدت مشروطیت ،از کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۸ ممانعت شد. (در همان سال ، دوره های ریاست جمهوری در روسیه از چهار سال به شش سال افزایش یافت.) با این حال ، وقتی دیمیتری مدودف ، حامی محافظت وی ، در مارس ۲۰۰۸ جانشین وی به عنوان رئیس جمهور شد ، وی بلافاصله پوتین را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و به او اجازه داد تا برای چهار سال آینده موقعیت اصلی نفوذ خود را حفظ کند.

دوره سوم ریاست جمهوری روسیه:

در ۴ مارس ۲۰۱۲ ، ولادیمیر پوتین برای سومین دوره ریاست جمهوری مجددا انتخاب شد. پس از اعتراضات گسترده و ادعاهای تقلب در انتخابات ، وی در ۷ مه ۲۰۱۲ افتتاح شد و اندکی پس از روی کار آمدن ، مدودف را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد. پوتین بار دیگر در راس کار خود به ایجاد تغییرات بحث برانگیز در امور داخلی و سیاست خارجی روسیه ادامه داده است.

در دسامبر ۲۰۱۲ ، پوتین قانونی را با عنوان ممنوعیت فرزندخواندگی کودکان روسی توسط ایالات متحده امضا کرد. به گفته پوتین ، این قانون – که از اول ژانویه ۲۰۱۳ اجرا شد  با این حال ، ممنوعیت فرزندخواندگی جنجال های بین المللی را برانگیخت و گزارش شد که تقریباً ۵۰ کودک روس – که در مراحل پایانی فرزندخواندگی با شهروندان ایالات متحده در زمان امضای قانون پوتین بودند – در هاله ای از ابهام قانونی قرار گرفتند.

در همین زمان ،او قوانین جدید ضد همجنسگرایانه را وضع کرد. وی فرزندخواندگی زوج های همجنسگرای را در روسیه غیرقانونی دانست و تبلیغ روابط جنسی را ممنوع کرد.

بیوگرافی پوتین
بیوگرافی پوتین

سلاح های شیمیایی در سوریه:

در سپتامبر ۲۰۱۳ ، تنش ها بین ایالات متحده و سوریه بر سر داشتن سلاح شیمیایی توسط سوریه افزایش یافت ، در حالی که ایالات متحده تهدید به اقدام نظامی در صورت عدم استفاده مجدد از این سلاح ها می کند. با این حال ، هنگامی که دولت های روسیه و ایالات متحده توافق نامه ای را منعقد کردند که به موجب آن این سلاح ها نابود شوند ، از بحران فوری جلوگیری شد.

پوتین همچنین ادعا کرد که ادعای ایالات متحده مبنی بر استفاده بشار اسد از سلاح های شیمیایی بر روی غیرنظامیان ممکن است نابجا باشد ، با توضیح بیشتر احتمال استفاده غیرمجاز از سلاح توسط شورشیان سوریه است. وی با استقبال از ادامه گفتگوی آزاد بین ملت های درگیر برای جلوگیری از درگیری های بیشتر در منطقه ، این قطعه را بست.

المپیک زمستانی ۲۰۱۴:

در سال ۲۰۱۴ ، روسیه میزبان بازی های المپیک زمستانی بود که از ۶ فوریه در سوچی برگزار شد. طبق گزارش NBS Sports ، روسیه تقریباً ۵۰ میلیارد دلار برای آماده سازی این رویداد بین المللی هزینه کرد.

 او در مصاحبه ای که از تلویزیون روسیه پخش شد گفت: “ما همه تلاش خواهیم کرد تا مطمئن شویم که ورزشکاران ، هواداران و مهمانان بدون در نظر گرفتن قومیت ، نژاد و جنسیت در بازی های المپیک احساس راحتی می کنند. “

بیوگرافی پوتین
بیوگرافی پوتین

حمله به کریمه:

اندکی پس از پایان بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ ، در میان ناآرامی های گسترده سیاسی در اوکراین ، که منجر به برکناری رئیس جمهور ویکتور یانوکوویچ شد ، پوتین نیروهای روسی را به کریمه ، شبه جزیره ای در سواحل شمال شرقی این کشور در دریای سیاه فرستاد. این شبه جزیره بخشی از روسیه بود تا اینکه نیکیتا خروشچف ، نخست وزیر سابق اتحاد جماهیر شوروی ، آن را در سال ۱۹۵۴ به اوکراین داد.

یوری سرگئیف ، سفیر اوکراین در سازمان ملل ادعا کرد که تقریباً ۱۶۰۰۰ سرباز به خاک حمله کردند و اقدامات روسیه توجه چندین کشور اروپایی و ایالات متحده را به خود جلب کرد ، آنها از پذیرفتن مشروعیت همه پرسی که در آن اکثریت کریمه مردم به جدا شدن از اوکراین و اتحاد مجدد با روسیه رای دادند.

پوتین با تأکید بر اینکه نیروهای اعزامی به اوکراین فقط برای تقویت پدافند نظامی روسیه در داخل این کشور است ، از اقدامات خود دفاع کرد – اشاره به ناوگان دریای سیاه روسیه ، که مقر آن در کریمه است. وی همچنین اتهامات سایر کشورها ، به ویژه ایالات متحده ، مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد اوکراین را درگیر جنگ کند ، به شدت رد کرد.

روز بعد اعلام شد که پوتین برای دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۱۴ نامزد شده است.

آزمایش های موشکی روسیه:

در اواخر اکتبر ۲۰۱۷ ، پوتین هنگام نظارت بر تمرین نظامی اواخر شب که منجر به پرتاب چهار موشک بالستیک در سراسر کشور شد ، شخصاً درگیر یک شکل هشدار دهنده دیگر از جنگ هوایی بود. این تمرین در طی یک دوره تشدید تنش در منطقه انجام شد ، همسایه روسی کره شمالی نیز توجه خود را به آزمایش های موشکی و تهدیدها برای درگیر کردن ایالات متحده در درگیری های مخرب جلب کرد.

در دسامبر ۲۰۱۷ ، پوتین اعلام کرد که به نیروهای روسی دستور می دهد که از سوریه خارج شوند و گفت که کارزار دو ساله این کشور برای نابودی داعش کامل است .

هک های انتخابات ایالات متحده:

ماه ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده ، چندین آژانس اطلاعاتی ایالات متحده به طور یک جانبه توافق کردند که اطلاعات روسیه در پشت هک های ایمیل کمیته ملی دموکرات (DNC) و جان پودستا است ، که در آن زمان رئیس کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دموکرات هیلاری کلینتون بوده است. پویش.

طبق گزارشی از USA Today ، در دسامبر ۲۰۱۶ مقامات ارشد CIA که نام آنها مشخص نشده است “با اطمینان بالایی” نتیجه گرفتند که پوتین شخصاً در مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نقش داشته است. مقامات در ادامه ادعا کردند که ایمیل های هک شده DNC و Podesta که درست قبل از روز انتخابات ایالات متحده به ویکی لیکس داده شد ، برای تضعیف مبارزات انتخاباتی کلینتون به نفع رقیب جمهوری خواه وی ، دونالد ترامپ طراحی شده است. اندکی بعد ، FBI و آژانس اطلاعات ملی به طور علنی از ارزیابی های CIA پشتیبانی کردند.

پوتین هرگونه تلاش برای اخلال در انتخابات ایالات متحده را تکذیب کرد و علی رغم ارزیابی های آژانس های اطلاعاتی خود ، به نظر می رسید پرزیدنت ترامپ به نفع حرف همتای روسی خود است. کرملین با تأکید بر تلاش های خود برای ذوب روابط عمومی ، در اواخر سال ۲۰۱۷ فاش کرد که یک حمله تروریستی به لطف اطلاعات ارائه شده توسط سیا در سن پترزبورگ خنثی شده است.

در همان زمان ، پوتین در کنفرانس مطبوعاتی سالانه پایان سال خود گزارش داد که او در اوایل سال ۲۰۱۸ به عنوان یک کاندیدای مستقل به دنبال یک دوره شش ساله جدید به عنوان رئیس جمهور است .

دوره چهارم ریاست جمهوری روسیه:

در مارس ۲۰۱۸ ، در اواخر دوره سوم ریاست جمهوری خود ، پوتین به سلاح های جدیدی که باعث می شود دفاع ناتو “کاملا بی ارزش” باشد ، افتخار کرد ، از جمله یک موشک کروز با توانایی پرواز کم هسته ای با برد “نامحدود” و دیگری که قادر به سفر با سرعت مافوق صوت است .

چندی نگذشت که یک مستند دو ساعته با عنوان پوتین در صفحات مختلف شبکه های اجتماعی و یک حساب یوتیوب طرفدار کرملین ارسال شد. این سند که برای به نمایش گذاشتن رئیس جمهور در یک نور شدید و در عین حال انسانی طراحی شده بود ، پوتین بود که داستان چگونگی دستور شلیک هواپیمای ربوده شده به منظور ترساندن بمب در بازی های المپیک ۲۰۱۴ سوچی و همچنین خاطرات دیگر اش را به اشتراک می گذارد.

در ۱۸ مارس ۲۰۱۸ ، چهارمین سالگرد تصرف کریمه در این کشور ، شهروندان روسیه با اکثریت قاطع پوتین را برای چهارمین دوره ریاست جمهوری انتخاب کردند ، در حالی که رای دهندگان بیش از ۷۶ درصد آرا را به وی اعطا کردند.

آوریل بعد ، پوتین برای اولین بار با دیکتاتور کره شمالی کیم جونگ اون دیدار کرد. این دو رهبر در مورد کارگران کره شمالی در روسیه گفتگو کردند ، در حالی که پوتین همچنین از مذاکرات هسته ای خود با ایالات متحده حمایت کرد و گفت که کیم در ازای کنار گذاشتن برنامه هسته ای خود به “تضمین های امنیتی” احتیاج دارد.

زندگی شخصی پوتین:

در سال ۱۹۸۰ ، پوتین با همسر خود ، لیودمیلا ، که در آن زمان به عنوان مهماندار هواپیما کار می کرد ، آشنا شد. این زوج در سال ۱۹۸۳ ازدواج کردند و صاحب دو فرزند دختر شدند: ماریا ، متولد ۱۹۸۵ و یکاترینا ، متولد ۱۹۸۶٫

در این اواخر لودمیلا همسر پوتین گفت: “ازدواج ما به پایان رسیده است زیرا ما هرگز یکدیگر را نمی بینیم. ولادیمیر غرق در کار خود است ، فرزندان ما رشد کرده و زندگی خود را می گذرانند.”

گفته می شود پوتین که یک مسیحی ارتدوکس است ، به طور منظم در مراسم و تعطیلات مهم در کلیساها شرکت می کند و سابقه طولانی در تشویق ساخت و مرمت هزاران کلیسای منطقه داشته است.

زندگی شخصی پوتین
زندگی شخصی پوتین
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.