۹ نکته اساسی برای شروع کسب و کار

۹ نکته اساسی برای شروع کسب و کار

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”۹ نکته اساسی برای شروع کسب و کار” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

راه اندازی مشاغل شخصی آرزوی هر کارآفرینی است. گرچه این یک کار بزرگ است ، اما ثابت شده است که ایجاد یک تجارت برای میلیون ها نفر در سراسر جهان ارزش دارد. در این مقاله ، ما به طور خاص در مورد چگونگی شروع کار خود و چگونگی موفقیت آن صحبت خواهیم کرد.

همه ما آماری را در مورد میزان شکست مشاغل جدید شنیده ایم:

تقریباً ۲۰٪ مشاغل کوچک در سال اول شکست می خورند.
تقریباً ۳۳٪ از مشاغل کوچک طی دو سال شکست می خورند.
تقریباً ۵۰٪ مشاغل کوچک طی ۵ سال شکست می خورند.
تقریباً ۶۶ درصد مشاغل کوچک طی ۱۰ سال شکست می خورند.

همانطور که این اعداد نشان می دهد ، شروع یک کسب و کار و داشتن یک تجارت موفق دو چیز کاملا متفاوت هستند. دانستن اینکه چگونه کار خود را به روش صحیح راه اندازی کنید می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت طولانی مدت و شکست باشد.

یک جمله قدیمی وجود دارد که می گوید مردم قصد ندارند شکست بخورند ، آنها برنامه ریزی نمی کنند. این حقیقت زیادی دارد. راه اندازی کسب و کار فراتر از ایده پردازی و فکر کردن است. شما باید برای موفقیت برنامه ریزی کنید و این بدان معناست که شما باید بدانید که چگونه اهداف را تعیین کنید و به آنها برسید.

 هر تصمیمی که می گیرید بر تجارت تأثیر می گذارد. بنابراین ، مهم است که شما هر جنبه از تجارت خود را به دقت ارزیابی کنید.با هم بخوانیم چه چیزهایی برای شروع کسب و کار لازم است؟

نکته های اساسی برای شروع کار :

۱-خود را ارزیابی کنید.

واقعیت سخت این است که ایده های خوب تجاری مثل یک سکه هستند. از نظر واقعی ، احتمال انقلابی بودن ایده شما بسیار کم است.

این بدان معنا نیست که باید آن را رها کنید. این فقط به این معنی است که شما باید کارهای دیگری غیر از آوردن آن به بازار انجام دهید.

صادق باشید – انجام ارزیابی شخصی صادقانه دشوار است. انسانها در ارزیابی دقیق خودشان مهارت ندارند.

این یک آزمایش کوچک سریع است که می توانید با هر گروه ۱۰ نفره یا بیشتر انجام دهید. اگر می دانند چگونه ماشین رانندگی کنند ، از آنها بخواهید که دست خود را بالا بگیرند ، تقریباً ۱۰۰٪ دستها بالا می رود. سپس ، از آنها بخواهید که اگر از رانندگان متوسط ​​بهتر هستند ، دست خود را بالا نگه دارند. ۹۰-۹۵٪ از دست ها بلند می مانند.

بنابراین ، این به ما چه می گوید؟

از آنجا که از نظر آماری غیرممکن است که همه “بالاتر از حد متوسط” باشند ، این پدیده ای به نام “اثر Dunning-Kruger” را نشان می دهد ، که یک سوگیری شناختی است که در آن افراد به اشتباه دانش یا توانایی خود را در یک منطقه خاص بیش از حد ارزیابی می کنند. این اتفاق می افتد زیرا عدم آگاهی از خود باعث می شود مهارت های خود را به درستی ارزیابی نکنند.

به دلیل این اثر Dunning-Kruger ، مشاوره با دیگران در مورد نقاط قوت و ضعف ما می تواند مفید باشد. فقط به شخص اطمینان دهید که به نظر واقعی او علاقه مند هستید و اگر نظر او را به شما بدهد صدمه نخواهید دید و آزرده نخواهید شد.

این موارد را در ارزیابی خود مد نظر قرار دهید:

آیا شما خود شروع کننده هستید؟ بر خلاف کارمند بودن ، کسی روی شانه شما نخواهد ایستاد که به شما بگوید چه کاری یا چه موقع باید به محل کار خود بروید.

اگر کسی هستید که به ساختار زیادی احتیاج دارید ، ممکن است راه اندازی مشاغل شخصی خود بهترین گزینه نباشد.

چقدر منظم هستید؟ مهارت های برنامه ریزی و سازمانی خصوصاً در مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار مهم است.

چگونه خطر و شکست را کنترل می کنید؟ واقعیت این است که ، رفتن به تجارت یک پیشنهاد خطرناک است. موفقیت هرگز تضمین نمی شود. افراد باهوش تجاری ریسک های محاسبه شده ای را قبول می کنند ، اما هنوز هم ریسک هایی هستند. اگر کسی هستید که فکر شکست یا از دست دادن پول برای او ویرانگر است ، احتمالاً کارآفرینی برای شما مناسب نیست.

چقدر با مردم کنار می آیید؟ مهارت های ارتباطی شما چگونه است؟ بیشتر ما خود را “افراد” می دانیم ، اما صاحبان مشاغل ارتباطات را به سطح کاملاً جدیدی می رسانند. هنگام شروع کار شما باید بتوانید با مشتریان ، شرکای تجاری ، شرکای صنعت ، تأمین کنندگان ، کارمندان ، حسابداران ، وکلا ، تنظیم کنندگان و تعداد زیادی از افراد به طور دقیق و قاطع تعامل داشته باشید.

تاب آوری و استقامت دو مورد از بزرگترین عواملی هستند که موفقیت شما را تعیین می کنند. همانطور که قبلاً بیان کردیم ، اشتباهاتی انجام می شود و برخی از آنها هزینه بر است. شما باید مقاومت و پشتکار کافی داشته باشید تا بعد از سرنگون شدن همچنان از خواب بیدار شوید. تنها راه مطمئن برای شکست این است که تسلیم شوید.

اگر راضی هستید که برای کارآفرین شدن آنچه لازم است را دارید ، زمان آن است که به مرحله بعدی بروید.

9 نکته اساسی برای شروع کسب و کار
9 نکته اساسی برای شروع کسب و کار

۲- ایده تجاری خود را ارزیابی کنید.

مجدداً ، توانایی ارزیابی صادقانه ایده تجاری خود کلیدی است. با این حال ، این مرحله به طور کلی به اندازه خودارزیابی سخت نیست زیرا معیارهای استفاده شده در فرآیند ارزیابی ، عینی تر از ذهنی است.

بازار هدف خود را مشخص کنید – افرادی که محصول یا خدمات شما را می خرند چه کسانی هستند؟ برای این مرحله ، تغییر ذهنیت مهم است. به جای اینکه مثل فروشنده فکر کنید ، مثل مشتری فکر کنید.

آیا می توانید پاسخ سوالات زیر را بیان کنید؟

چه مشکلی توسط محصول یا خدمات شما حل شده است؟
چگونه محصول یا خدمات شما این مشکل را حل می کند؟
چرا راه حل شما از بقیه بهتر است؟
آیا مردم حاضرند برای حل این مشکل هزینه کنند؟
همچنین شما می خواهید تا آنجا که ممکن است در مورد افراد در بازار هدف خود اطلاعات جمع آوری کنید. حداقل می خواهید موارد زیر را در مورد مشتری بالقوه خود بدانید:

سن
محل
درآمد
جنسیت
اشتغال
تحصیلات
وضعیت تاهل
قومیت
تعداد فرزندان

همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا محصول یا خدمات شما را متناسب با نیازهای آنها تغییر دهید. همچنین در تدوین استراتژی بازاریابی مفید است.برای شروع کسب و کار این نکته ها مفید است.

کسب و کار موفق
کسب و کار موفق

۳- رقابت را ارزیابی کنید.

به طور کلی ، می توانید رقبای خود را به سه دسته تقسیم کنید:

رقابت مستقیم – اینها شرکتهایی هستند که محصولات یا خدمات یکسانی را در همان بازار هدف تجاری شما ارائه می دهند.
رقابت غیرمستقیم – این مشاغل محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که مشابه آنچه شما ارائه می دهید بدون یکسان بودن ارائه می دهند. نوع دیگری از رقیب غیرمستقیم می تواند آن باشد که همان محصول یا خدمات را به بازار عرضه کند ، فقط به مشتری یا بخش دیگری از بازار. مترو و مک دونالد رقبای غیرمستقیم خواهند بود.
رقابت جایگزین – مشاغلی هستند که محصولات یا خدمات مختلفی را به همان مشتری در همان بخش بازار شما ارائه می دهند. یک مثال از رقابت های جایگزین برای مک دونالد ، غذاهای محلی است.
هنگامی که دقیقاً رقبای خود را شناسایی کردید ، می خواهید اطلاعات زیر را جمع آوری کنید:

دامنه محصولات و خدماتی که ارائه می دهند چقدر است؟
آیا آنها در حال گسترش یا کاهش تجارت خود هستند؟
چه مدت است که آن ها در تجارت هستند؟
مشتریان ویژگی مثبت / منفی خود را در چه می بینند؟
آیا می توانید مزیت رقابتی آنها را تشخیص دهید؟
استراتژی قیمت گذاری آنها چیست؟
استراتژی تبلیغات / بازاریابی آنها چیست؟

هدف از تجزیه و تحلیل شناسایی نقاط قوت و ضعف رقابت شما برای رقابت بهتر است.

به عنوان مثال ، اگر رقبای شما بیشتر به شرکت هایی با بیش از ۱۰۰ کارمند فروش داشته باشند. ممکن است تصمیم بگیرید شرکتهای کوچکتر با کمتر از ۱۰۰ کارمند را هدف قرار دهید. این بدان معنی است که استراتژی های قیمت گذاری و بازاریابی شما باید با آنچه شرکت های کوچکتر انتظار دارند و توانایی پرداخت آن را دارند مطابقت داشته باشد.

ادامه مطلب ۹ نکته اساسی برای شروع کسب و کار را با هم میخوانیم.

9 نکته اساسی برای شروع کسب و کار
9 نکته اساسی برای شروع کسب و کار

۴- امکان سنجی مالی تجارت را ارزیابی کنید.

در تهیه تجزیه و تحلیل امکان سنجی مالی ، باید پاسخ سوالات زیر را داشته باشید:

هزینه کردن کار و فعالیت شما در زمینه سودآوری چیست؟
چه هزینه های اولیه خواهید داشت؟
چه هزینه های جاری خواهید داشت؟
منبع سرمایه اولیه شما چیست؟
پتانسیل کسب و کار چیست و چه مدت طول می کشد تا به آن دست یابید؟
چگونه کسب و کار را باز نگه دارید و قبض های خود را پرداخت کنید تا زمانی که به سوددهی برسد؟

هنگامی که این اطلاعات را در دست داشتید ، باید یک پس انداز اضافی برای تمام هزینه های اضافی “غافلگیرانه” که ظاهر می شود ، داشته باشید. علاوه بر این ، بیشتر مردم هنگام تخمین سودآوری تجارت و بازه زمانی لازم برای دستیابی به آن ، بیش از حد خوشبین هستند.

ممکن است دلسرد کننده باشد اگر یاد بگیرید که ایده تجاری شما از نظر مالی عملی نیست ، اما بهتر است این کشف را به جای پس از صرف پول انجام دهید.

۵- یک برنامه تجاری حرفه ای داشته باشید.

اگر قبلاً چنین کاری نکرده اید ، برای خود یک طرح تجاری حرفه ای تهیه کنید. وقتی می گویم “حرفه ای” ، منظور من این نیست که شما باید بیرون بروید و کسی را برای این کار استخدام کنید. منظور من این است که شما باید بدانید که یک طرح تجاری حرفه ای چگونه است و آن را جدی بگیرید.

غالباً ، کارآفرینان جدید از ایجاد یک طرح تجاری برای خود غافل می شوند. این استراتژی خوبی نیست. بدون برنامه ، نمی دانید به کجا می روید.

“این کاری دشوار به نظر می رسد که شما قبلاً هرگز با نوشتن یک طرح تجاری روبرو نشده باشید ، اما این یک کار اساسی است که به شما امکان می دهد تا یک پایه محکم را شروع کنید و ادامه دهید. هنگامی که به دنبال تأمین اعتبار یا سرمایه گذاری هستید ، یک طرح تجاری نیز ضروری است. اساساً ، یک طرح تجاری چشم انداز شما در مورد چگونگی فعالیت کسب و کار ، آنچه انتظار دارید به آن برسید و چگونگی دستیابی به این اهداف است. ” میک جینجریچ

۶-از اصول پول عقل سلیم استفاده کنید.

شرکت های نوپا موفق ، محدودیت هزینه ها را حفظ می کنند. به عنوان یک مالک ، باید بدانید که هر دلار کجا خرج می شود. در همه مشاغل ، هزینه ها با گذشت زمان افزایش می یابند. اما در مراحل اولیه می توانید روی داشتن هزینه های بیشتر از درآمد حساب کنید.

در اولین مرحله مالک بودن استارت آپ ، با مجموعه ای از چالش ها روبرو خواهید شد. شما باید با فضای کسب و کار انتخاب شده آشنا شوید و ضمن صرفه جویی در هزینه های عملیاتی ، به دنبال گزینه هایی برای گسترش فعالیت تجاری باشید.

در طی این بازه زمانی ، اصلاح هزینه های عملیاتی اختیاری نیست.نمی توانید در جهت خاصی حرکت کنید. با برنامه ریزی هوشمند کار خود را به سمت یک هدف سوق دهید.اینها جزئی از نکته های اساسی برای شروع کسب و کار است.

 

۷- با تمرکز شروع کنید.

اغلب اوقات ، من می بینم که صاحبان مشاغل جدید برای رسیدن به اهداف خود دچار مشکل می شوند. آنچه اتفاق می افتد این است که افراد خارج از تخصص خود کار را انجام می دهند.

به عنوان مثال ، یک طراح وب سایت مشتری دیگری را می خواهد که علاوه بر طراحی ، بهینه سازی سئو را نیز انجام دهد.

با فرض اینکه طراح وب در سئو متخصص نباشد ، چندین مشکل بالقوه برای این سناریو وجود دارد:

قیمت گذاری – بدون دانستن یا درک دامنه سئو سایت که در آن دخیل است ، احتمال دست کم گرفتن و از دست دادن پول پروژه زیاد می شود.
کیفیت – ممکن است آنها بزرگترین طراح وب روی زمین باشند ، اما این تنها نیمی از کار است. مشتری ها به درستی انتظار دارند که کل پروژه به درستی انجام شود.
اعتبار – هیچ فرصتی دیگر برای برداشت اول وجود ندارد. اگر می خواهید موفق باشید این اولین پروژه ها باید به خوبی انجام شود. آنها همچنین تعیین می کنند که آیا چند مشتری اول شما مشتری تکراری می شوند یا خیر.

به یاد داشته باشید ، آمازون فقط با فروش کتاب شروع کرد. آنها به آرامی تجارت خود را گسترش دادند تا جایی که اکنون می توانید تقریباً هر چیزی را در سایت آنها پیدا کنید.مثل آمازون باشید. با تمرکز باریک شروع کنید و از آنجا گسترش دهید.

شروع کسب و کار
شروع کسب و کار

۸- منابع خاص را جستجو و استفاده کنید.

منابع رایگان زیادی در آنجا وجود دارد که هر صاحب مشاغل جدید باید از آنها استفاده کند. آنها منبع بزرگی از اطلاعات ، کمک و از همه مهمتر فرصتهای شبکه هستند. برخی از این منابع عمومی است ، در حالی که برخی دیگر به انواع خاصی از کارآفرینان اختصاص دارد. هر دو ارزش بررسی دارند.برای شروع کسب و کارتان رعایت این نکات ضروری است.

۹- فقط آن را انجام دهید!

خوب ، من این عبارت را از نایک قرض گرفتم ، اما توصیه خوبی است. این نه تنها به معنای برداشتن گام های مشخص برای شروع کار بلکه به منظور بیرون نیآمدن از مسیر خود است.

بسیاری از کارآفرینان (و افراد عادی) به بیماری فلج تحلیل دچار می شوند. این وقتی است که کسی در مورد تصمیم گیری بیش از حد فکر می کند ، انتخاب هرگز انجام نمی شود و نتیجه آن بی عملی است.

اگر فرد کمال گرا هستید ، باید به خصوص مراقب فلج تحلیل باشید. کمال گرایان تمایل دارند قبل از شروع کار خود صبر کنند تا همه چیز کامل شود و بسیاری هرگز از باند خارج نمی شوند.همه این ۹ نکته را رعایت کنید تا کسب و کارتان شروعی بی نظیر داشته باشد.

نتیجه نهایی:

بپذیرید که مرتکب اشتباه می شوید ، فروش دائمی نخواهید داشت و همیشه موانع پیش بینی نشده ظاهر می شوند.

اگر واقعاً به سبک زندگی کارآفرینی و تجارت خود متعهد هستید ، غوطه ور شوید. هدف کامل بودن نیست ، بلکه ایجاد مشاغلی است که زندگی را تغییر می دهد.

لطفا نظرات خود را درباره (۹ نکته اساسی برای شروع کسب و کار) با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.