۱۰ نکته راجع به تغذیه بهتر کودک

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”۱۰ نکته راجع به تغذیه بهتر کودک” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

همیشه والدین از کم خوراکی فرزندان شان گله و آن ها را با کودک دیگری مقایسه می‌کنند، در حالی که همیشه گفته ایم این کار درست نیست و بهتر است به ذائقه و اشتهای هر کودک به تنهایی توجه کرد .

 

در ادامه به راهکارهایی برای کمک به این والدین اشاره می کنیم:

به گرسنه بودن یا نبودن کودک خود احترام بگذارید

بچه‌های کوچک تنها زمانی‌که گرسنه هستند دوست دارند غذا بخورند. اگر کودک شما گرسنه نیست، او را مجبور به خوردن غذا یا تنقلات نکنید .

خونسرد باشید

اگر کودک شما احساس کند که از عادت غذا خوردن او ناراضی هستید، ممکن است این موضوع منجر به یک معضل شود.

در این صورت، تهدید و تنبیه فقط به مشکل می‌افزاید .

نگاه‌تان به ساعت باشد

آب‌میوه و تنقلات را باید حداقل یک ساعت قبل از غذا به کودک خود بدهید.

اگر کودک شما گرسنه سر میز بیاید، اشتهای بیشتری برای خوردن خواهد داشت .

آن را جداگانه درست کنید

اگر کودک شما علاقه ای ندارد که مواد اولیه گوناگون را با هم داخل یک غذا به کار ببرید، غذای مخلوط درست نکنید.

مخلفات ساندویچ را بیرون نان قرار بدهید یا مواد اولیه سالاد یا خوراک گوشت را جداگانه سرو کنید .

کالری‌های مایع را محدود کنید

محصولات لبنی کم چربی یا بدون چربی و آب میوه طبیعی می تواند بخش مهم یک رژیم غذایی سالم باشد

اما اگر کودک شما با شیر یا آب‌میوه سیر شود ممکن است دیگر جایی برای خوردن غذا یا خوراکی نداشته باشد .

از کم شروع کنید

چند غذا را به اندازه کم به او بدهید. بگذارید کودک شما انتخاب کند که چه غذایی می خواهد بخورد .

از مجبور کردن او برای خوردن کامل غذایش بپرهیزید

کودک خود را مجبور به خوردن کامل غذایش نکنید.

این کار تنها به مشکل دامن می‌زند یا آن را بیشتر می کند و تبدیل به یک دعوا، آن هم بر سر غذا می‌شود.

به جای آن، بگذارید کودک هر زمان که احساس سیری کرد، کنار برود.

وقتی یک غذای جدید را به او می دهید صبور باشید

بچه‌های کوچک اغلب غذاهای جدید را لمس یا بو می‌کنند

و حتی ممکن است کمی از آن را در دهان خود بگذارند و دوباره آن را در بیاورند.

شاید کودک شما نیاز به این داشته باشد که قبل از خوردن اولین لقمه از غذای جدید، چندین بار آن را جلویش بگذارید.

غذا خوردن را با شوخی و تفریح همراه کنید

کلم بروکلی و دیگر سبزیجات را با یک برش یا سس خوش طعم سرو کنید. غذا را مثل کلوچه به اشکال مختلف برش بزنید .

از خود کودک کمک بگیرید

در فروشگاه از کودک بخواهید که درباره انتخاب میوه‌ها، سبزیجات و دیگر غذاهای سالم به شما کمک کند.

هرگز چیزی را که نمی‌خواهید کودک شما بخورد، نخرید.

در خانه کودک را به شستن و خرد کردن سبزیجات یا چیدن میز تشویق کنید.

منبع،خراسان

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.