۷۵ هزار دلار جایزه برای دسترسی به دوربین‌های آیفون و رایانه‌های مک

۷۵ هزار دلار جایزه برای دسترسی به دوربین‌های آیفون و رایانه‌های مک

یک محقق امنیتی موفق به شناسایی آسیب پذیری‌هایی در آیفون و رایانه‌های مک شد که به هکرها امکان می‌داد تا بدون اجازه مالکان دوربین‌های آیفون و آیفون و رایانه‌های مک را فعال کنند.

۷۵ هزار دلار جایزه برای دسترسی به دوربین‌های آیفون و رایانه‌های مک
۷۵ هزار دلار جایزه برای دسترسی به دوربین‌های آیفون و رایانه‌های مک

۷۵ هزار دلار جایزه برای دسترسی به دوربین‌های آیفون و رایانه‌های مک !

یک محقق امنیتی توانست روشی برای دور زدن محدودیت‌های وضع شده توسط اپل برای دسترسی به دوربین‌های آیفون و رایانه‌های مک ابداع کند و به همین علت از اپل ۷۵ هزار دلار جایزه گرفت.

رایان پیکرن موفق به شناسایی آسیب پذیری‌هایی در آیفون و رایانه‌های مک شد که به هکرها امکان می‌داد تا بدون اجازه مالکان دوربین‌های آیفون و آیفون و رایانه‌های مک را فعال کنند.

آسیب پذیری‌های یادشده مربوط به مرورگر سافاری اپل و موتور مورد استفاده در وب کیت این مرورگر و تعداد آنها هفت مورد است. وقتی هکرها از این آسیب‌پذیری ها به صورت زنجیره‌ای استفاده کنند می‌توانند دوربین‌ آیفون‌ها، آیپدها و رایانه‌های مک را فعال کنند.

همچنین می‌توان وب‌سایت‌هایی آلوده را طراحی کرد که کاربران مرورگر سافاری در زمان مراجعه به وب‌سایت‌های مذکور شاهد فعال شدن دوربین‌های گوشی‌ها و رایانه‌های خود باشند. اپل مدتی است که مشکلات یادشده را برطرف کرده و بابت شناسایی آنها به رایان پریکن جایزه‌های ۷۵ هزار دلاری اعطا کرده است.

این محقق اعلام کرده که آسیب پذیری مذکور فعال کردن بدون اجازه دوربین آیفون، آیپد و مک را در زمان مراجعه به سایت‌ها و برنامه‌هایی که به منظور برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس یا تماس تلفنی تحت وب به کار می‌روند را ممکن می‌کرد. از جمله این سایت‌ها و برنامه‌ها می‌توان به اسکایپ، زوم، هنگ اوت گوگل و غیره اشاره کرد.

 

خبر  “۷۵ هزار دلار جایزه برای دسترسی به دوربین‌های آیفون و رایانه‌های مک” از دسته اخبار تکنولوژی سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

 

منبع: itna

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.