کیک های تولد با تم شاد

کیک های تولد با تم شاد

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”کیک های تولد با تم شاد” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

*این مطلب در شهریور ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

چگونه بفهمیم کیک درست شده است؟

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه پخت کیک تمام شده است، باید به پنج چیز توجه کنید. بسته به نوع کیکی که درست می کنید، برخی از این تست ها مفیدتر از بقیه خواهند بود، بنابراین یادگیری همه آنها مهم است. ما با تکنیک های تست کیک شروع می کنیم که حتی نیازی به باز کردن در فر ندارند.

 لبه ها از قالب جدا میشوند

هنگامی که کیک شما به پایان زمان پخت نزدیک شد، از پنجره فر نگاه کنید و لبه های کیک را بررسی کنید. وقتی کیک شما تمام شد، کناره ها کمی از قالب جدا می شوند. لبه های کیک اولین قسمتی است که سفت می شود و کاملاً پخته می شود. با پختن بقیه کیک آنها به سمت داخل جمع می شوند.

اگر قالب کیک خود را چرب کرده باشید، وقتی تقریباً پخت کیک تمام شد، یک شکاف کوچک بین دو طرف کیک و قالب ایجاد می شود. فاصله ممکن است کوچک باشد: بین ۱/۸ اینچ و ۱/۴ اینچ طبیعی است. این به شما می گوید که قسمت بیرونی کیک کاملاً پخته شده است و احتمالاً مرکز آن نیز پخته شده است.

جدا شدن لبه‌ها اولین نشانه خوبی است که نشان می‌دهد به پایان زمان پخت نزدیک شده‌اید، اما قبل از اینکه کیک را تمام کنید، باید از چند تکنیک دیگر نیز استفاده کنید.

توجه: اگر کیک اسفنجی درست می‌کنید، این تست جواب نمی‌دهد زیرا کناره‌های تابه را چرب نمی‌کنید. کیک حتی زمانی که کاملا پخته شده باشد به کناره های تابه می چسبد.

 کیک بوی معطر می دهد

وقتی پخت کیک شما تمام شد، آشپزخانه شما را با عطر شگفت انگیز کره و شکر پر می کند.

کیک وانیلی اغلب بوی شیرینی دارد. اگرچه “شیرین” از نظر فنی یک مزه است، بینی و چشایی ما به هم متصل هستند. وقتی بوی وانیل و شکر را استشمام می کنیم، مغزمان به ما می گوید: «این اطراف چیزی شیرین است!»

بوی کیک شکلاتی بلافاصله بعد از بیرون آمدن از اجاق گاز به مشام می رسد. زمانی که به دنبال نشانه هایی از انجام کار هستید، لحظه ای از آن استفاده کنید.

جای تعجب نیست، کیک شکلاتی پس از پخت مناسب، عطر و بوی نام خود – شکلات، گاهی اوقات همراه با قهوه – را می دهد.

 اگر بوی کیک را حس کنید، احتمالاً به پایان رسیده است. اگر نمی توانید عطری را تشخیص دهید، معمولاً به زمان بیشتری در فر نیاز دارد.

علت خشک شدن کیک و راه حل مرطوب کردن آن

قسمت بالای کیک قهوه ای طلایی می شود

وقتی کیک شما بوی بهشتی گرفت و لبه های آن از کناره های قالب جدا شد، وقت آن است که در فر را باز کنید و نگاهی به آن بیندازید.

وقتی کیک وانیلی درست می کنید، به دنبال لبه های قهوه ای طلایی باشید. لبه ها باید کمی تیره تر باشند، مانند گل ختمی کاملا برشته شده. این مرکز نیز باید مقداری رنگ ایجاد می کرد. بسته به فرمول کیک، ممکن است به رنگ عسلی روشن یا قهوه ای طلایی تیره تبدیل شود. هرچه شکر در دستور غذای شما بیشتر باشد، وقتی کیک تمام شد، قهوه ای تر می شود.

کیک شکلاتی چطور؟ به دلیل پودر کاکائو در خمیر، مطمئناً تشخیص اینکه آیا لبه ها قهوه ای طلایی می شوند یا خیر سخت است.

هنوز هم می توانید از نزدیک به کیک شکلاتی خود نگاه کنید و لبه ها و قسمت بالایی آن را بررسی کنید. ممکن است متوجه تغییر رنگ شده باشید. گاهی اوقات خمیر کیک شکلاتی قبل از پخت رنگ قرمز دارد. کیک شکلاتی نیز پس از پخته شدن از حالت براق به مات تبدیل می شود. علاوه بر استفاده از تکنیک های دیگر ذکر شده در اینجا، به دنبال این نشانه ها باشید تا بفهمید کیک شما چه زمانی آماده شده است.

تست خلال دندان

اگر کیک شما سه تست اول را با موفقیت پشت سر گذاشت، وقت آن است که یک خلال دندان بیرون بیاورید. ایده پشت این تست این است که می‌توانید یک خلال دندان یا چاقوی صافی را در مرکز کیک قرار دهید تا ببینید که آیا خرده‌ها سفت شده یا نه. اگر تستر تمیز بیرون آمد، تمام است. اگر به صورت صمغی بیرون بیاید یا خرده های آن به آن چسبیده باشد، کیک به زمان بیشتری در فر نیاز دارد.

در حالی که می توانید با استفاده از این تکنیک کیک را ارزیابی کنید، این به تنهایی یک آزمایش کافی نیست. (گاهی اوقات یک تستر عمدتاً تمیز بیرون می آید اما کیک هنوز به زمان بیشتری در فر نیاز دارد.) به یاد داشته باشید که این نکته تنها یکی از پنج نکته ای است که ما به شما یاد می دهیم که چگونه بفهمید کیک درست شده است.

پخت کیک را با انگشت تست کنید

بعد از اینکه کیک خود را با خلال دندان تست کردید، می خواهید بافت کیک را به روش دیگری اندازه گیری کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که به آرامی وسط کیک را با چند انگشت فشار دهید تا ببینید آیا به عقب برمی گردد یا خیر. اگر انگشتان شما فرورفتگی کمی به جا می گذارند، پخت کیک شما تمام نشده است. قبل از اینکه دوباره آن را چک کنید، آن را به مدت حداقل ۵ دقیقه در فر قرار دهید.

اگر کیک دوباره به حالت تماس با شما برمی‌گردد، این نشانه خوبی است که ساختار خرده‌ها سفت شده و کیک شما کاملاً پخته شده است. می توانید کیک خود را از فر خارج کنید و بگذارید روی توری خنک شود تا زمانی که دستور پخت به شما دستور دهد که آن را از قالب بیرون بیاورید .

دمای داخلی

برخی از قنادان دوست دارند از دماسنج برای آزمایش دمای داخلی محصولات پخته شده استفاده کنند تا ببینند آیا پخت آنها تمام شده است یا خیر.

برای کیک، این چندان قابل اعتماد نیست. دمای داخلی کیک بر اساس فرمول متفاوت است و از ۲۰۰ درجه فارنهایت تا ۲۱۰ درجه فارنهایت متغیر است. اکثر کیک های کلاسیک (کیک های کره ای، کیک های پوند، کیک های شکلاتی و وانیلی، و غیره) زمانی که به طور کامل پخته می شوند، در دمای ۲۱۰ درجه فارنهایت قرار می گیرند، اما همیشه این آستانه قابل اعتمادی نیست که باید به دنبال آن باشید.

در عوض، از پنج تکنیک ذکر شده در اینجا استفاده کنید تا درک کامل تری از اینکه کیک شما پخته شده است یا نه. شما بهتر خواهید بود، قول می دهیم!

تشخیص زمان پخت کیک ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر در حال پخت کیک شکلاتی هستید. به همین دلیل است که ما روی همه این علائم با هم تکیه می کنیم:

لبه های کیک از کناره های قالب جدا می شود.
بوی معطر می دهد.
قسمت بالایی و لبه ها قهوه ای طلایی هستند (یا برای کیک شکلاتی مات به نظر می رسند).
یک خلال دندان تمیز بیرون می آید.
وقتی کیک را به آرامی فشار دهید به عقب برمی گردد.

کیک های تولد با تم شاد

کیک تولد پسرانه

کیک های تولد با تم شاد

کیک تولد زیبا

کیک های تولد با تم شاد

کیک گلدار

کیک های تولد با تم شاد

کیک تولد

کیک های تولد با تم شاد

کیک تولد پسرانه

کیک های تولد با تم شاد

کیک خاص

کیک های تولد با تم شاد

کیک فانتزی

کیک های تولد با تم شاد

کیک رمانتیک

کیک های تولد با تم شاد

کیک جالب

کیک های تولد با تم شاد

کیک کارتونی

کیک های تولد با تم شاد

کیک رنگارنگ

کیک های تولد با تم شاد

منبع:https://www.instagram.com

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.