ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد

ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد : ژنراتور چیست

ژنراتور ها در واقع ساده ترین نوع تولید انرژی و تبدیل دو ساختار هستند، اگر نیاز دارید در منطقه ای که برق شهری وجود ندارد از انرژی الکتریسیته استفاده کنید، قطعا ژنراتور ها می توانند مناسب ترین، کم هزینه ترین و کاربردی ترین گزینه ممکن باشند.

به یاد داشته باشید سیستم کارکرد ژنراتور به این صورت است که نیروی سوخت فسیلی مانند گازوئیل و گاز را تبدیل به نیروی برق می کنند و می توانید از این نیرو برای راه اندازی سیستم های برقی و الکترونیکی استفاده کنید. به   و آندسته که از انرژی گاز استفاده می کنند موتور گازسوز نام دارند.

ژنراتورهای گازی و دیزلی

مثلا اگر ترجیح می دهید در شرکت خود از نیروی برق شهری استفاده نکنید و یا در هنگام قطعی جایگزین مناسبی داشته باشید، ژنراتور ها گزینه ای ایده آل و کاربردی هستند.

این جریان به صورت خروجی نیروی برق ثانویه خواهد شد و قطعا می تواند برای مصارف طولانی مدت تر گزینه ای ایده آل باشد.

البته که باید عرض کنیم ژنراتور ها انواع مختلف و استفاده های متفاوتی داشته و در بازار با توجه به تولید نیرو در قیمت های خاص موجود هستند. شما می توانید هر کدام از این دستگاه ها را با گارانتی و یا بدون گارانتی در ایران تهیه فرمائید.

انواع ژنراتور ها بر اساس مصارف

دیزل ژنراتورها چه مصارف و کاربردی دارند؟

ژنراتور ها بر اساس استفاده به موارد خانگی، در توان های مختلف طراحی و تولید می شوند، مثلا شما می توانید از ژنراتور های نمونه خانگی ۲ کیلووات و ۸ کیلووات استفاده کنید، فراموش نکنید که ژنراتور های خانگی می توانند در روستا ها به عنوان جایگزین جریان شهری استفاده شوند، اما قدرت کافی برای تولید برق تمامی دستگاه ها را ندارند.

ژنراتور های نیمه صنعتی البته کمی استفاده های حرفه ای تر و سنگین تری دارند، مثلا در جوشکاری ها، چکش های بزرگ تخریب و… می توانید از ژنراتور هایی با عنوان نیمه صنعتی استفاده کنید که توان تولید ۷ تا ۱۵ کیلووات را خواهند داشت و البته هر کدام از مدل ها با توجه به میزان تولید و یا این که آیا گازوئیلی و گازی هستند قیمت متفاوتی دارند.

این قیمت بر اساس برند نیز متفاوت خواهد بود، هرچه برند و شرکت طراح و سازنده معتبر تر باشد، گارانتی ها نیز خدمات بهتر و طولانی مدت تری در اختیار شما قرار می دهند.

بعلاوه تمامی موارد گفته شده، ژنراتور ها نیاز به سرویس و نگه داری بیشتری دارند و از این نظر قطعا گارانتی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

دیزل ژنراتورها

مزایا و معایب ژنراتور ها

در این باره باید بگوییم که ژنراتور ها مزایا و معایبی دارند، البته جایگزین خاصی نیز در مقابل برای استفاده وجود ندارد، اما یو پی اس ها نیز توان مصرفی متناوب و همیشگی را به شما ارائه می دهند و این در مواردی که شما نباید هیچ نوسان برقی در دستگاه های خود داشته باشید به خوبی حس می شود.

ژنراتور ها هزینه کمی نسبت به دیگر دستگاه ها برای تولید برق دارند و البته که هزینه مصرفی سوخت این دستگاه ها نیز به مراتب بهتر از بسیاری سیستم های تولید برق و الکتریسیته است.

در مورد ژنراتور های صنعتی نیز باید خاطر نشان شویم که این دستگاه ها که ابعاد برزگی دارند و شاید به اندازه یک ساختمان باشند نیز در مصارف کارخانه های بزرگ، معادن و همین طور شرکت های صنعتی و حوزه تکنولوژی استفاده می شود.

مثلا برخی از شرکت ها نیاز به تولید برق و همین طور استفاده از ژنراتور در کنار یو پی اس دارند و این مورد باعث می شود که در برق مصرفی شما نوسانی وجود نداشته باشد.

این دستگاه ها تا ۱۲۰۰ کیلووات می توانند برق را مصرف کنند و از این نظر باید عرض کنیم که قطعا قیمت بالایی نیز دارند.

موتور ژنراتور و موتور برق

نکات انتخاب بهترین ژنراتور

ژنراتور ها در انواع گازوئیلی و دیزل، بنزینی، گازی و… در بازار موجود هستند، نمونه ی بنزینی توان تولید برق بالایی داشته، در مورد مدل های گازوئیلی شما هم تولید برق خوب و کم نوسانی دارید و البته قیمت تمام شده هر روز فعالیت این دستگاه ها نیز به مراتب پایین تر از چیزی است که فکرش را می کنید.

در مقابل دستگاه های ژنراتور گازی مصرف کم تری نسبت به گازوئیلی دارند، اما توان تولید برق و همین طور نوسان بیشتری دارند و ممکن است قیمت این دستگاه ها نیز کمی بالا تر از مدل ها و مبدل های دیگر باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.