چگونه لاغر شویم ؟ یک راز مهم در لاغری !

بنابر مطالعات «آموزش سلامت و رفتار»، زنانی که غذاهای حاوی مواد نشاسته ای را در پیشخوان آشپزخانه خود نگاه می دارد در مقایسه با زنانی که آن را در کابینت آشپزخانه نگاه می دارند، شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری دارند. بنابر این تحقیق، زنانی که مواد غذایی سالم از جمله میوه ها را در دسترس قرار می دهند در مقایسه با دیگر زنان BMI پایین تری دارند .

چگونه لاغر شویم ؟ یک راز مهم در لاغری !

اندرو هنکس، استاد تعذیه در دانشگاه اوهایو و سرپرست تیم تحقیقات می گوید زمانی که شما مواد غذایی سالم را در دسترس قرار می‌دهید و مواد غذایی مضر را از دسترس دور نگاه می دارید، به شکل ناخودآگاه به سمت استفاده از مواد غذایی سالم متمایل می‌شوید.

این محققان به تعدادی تکنیک روانی برای تمایل به سمت خوردن غذای سالم و پرهیز از مواد غذایی پرکالری اشاره می کنند:

استفاده از بشقاب‌های کوچک

استفاده از بشقابهای کوچک در هنگام غذا خوردن یکی از تکنیک‌هایی است که به شما کمک می کند مواد غذایی کمتری مصرف کرده و در نتیجه کالری کمتری جذب کنید

قرار دادن غذای اصلی در کنار سالاد و غلات

قرار دادن غذای اصلی در بشقاب سالاد و ترکیب آن با سبزیجات و سالاد کمک زیادی به کاهش جذب غذای پرکالری می کند.دکتر دیوید جاست از اعضای تیم محققان می گوید قرار دادن غذای اصلی‌تان در بشقاب سالاد موجب می شود تا حدود ۳۳ درصد کمتر غذا بخورید .

چینش مناسب مواد غذایی در یخچال

یکی دیگر از تکنیک‌های پیشنهادی برای کاهش وزن و داشتن اندامی متناسب چینش مناسب مواد غذایی در یخچال است.به گفته این محققان مواد غذایی سالم مانند میوه جات و سبزیجات در طبقاتی که هنگام گشودن در یخچال مقابل چشمان شما قرار بگیرند موجب می شود به طور ناخودآگاه گزینه سالم تری برای خوردن داشته باشید. این در حالی است که قرار دادن مواد غذایی با کالری بالا در قفسه‌هایی که مقابل چشم شما نیست شانس دسترسی به آنها را بسیار کاهش می دهد.

گوش دادن به موسیقی آرام و نورپردازی

گوش دادن به موسیقی آرام و نورپردازی به هنگام صرف غذا موجب می شود تا شما در فضای آرام تر و بدون استرس غذا را صرف کرده و در نتیجه کالری کمتری جذب کنید.

به گفته محققان زمانی که شما در فضایی آرام با نور مناسب هستید از خوردن وعده‌های غذایی کم حجم لذت بیشتری می برید. در چنین فضایی از سرعت غذا خوردن کاسته می شود و در نتیجه می توانید لذت بیشتری را تجربه کنید.

استفاده از لیوانهای باریک و بلند

استفاده از لیوانهای بلند و باریک به جای لیوانهای کوتاه و حجیم در هنگام استفاده از نوشیدنی های شیرین موجب می شود تا مقادیر کمتری از این نوع مایعات جذب بدن شما شود. این در حالی است که استفاده از لیوانهای کوتاه و حجیم به هنگام خوردن آب و شیر موجب می شود تا مقادیر بیشتری از این مایعات مفید را جذب کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “چگونه لاغر شویم ؟ یک راز مهم در لاغری !

عالی بود لطفا بیشتر از این نوع مقاله بذارید سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.