چگونه راحت ازدواج کنیم؟

چگونه راحت ازدواج کنیم؟

به گزارش مجله آنلاین فارسی ها همانطور که همه ما می دانیم که ازدواج یک امر بسیار مهم در زندگی شخص برای رفع نیازهای جسمانی و عاطفی و کسب استقلال در زندگی است اما آمار نشان می دهد که در جامعه ی امروز همچنان سن ازدواج درحال بالا رفتن است و دختران و پسران مجرد کمتر به فکر ازدواج و تشکیل زندگی هستند .

از طرفی هم با بالا رفتن سن ازدواج سختگیری افراد بیشتر شده و خیلی خیلی دشوارتر می توانند شریک زندگی خود را پیدا کنند . این افراد به دنبال یک شریک رویایی هستند که تمامی ویژگی های خوب را یکجا داشته باشد و انسانی کامل و صد در صد ایده آل باشد درصورتیکه هیچ کس نمی تواند یک شخص ایده آل از هر نظر را برای ازدواج پیدا کند .

همیشه باید به یاد داشته باشیم که هیچ فردی کامل نیست و هر کسی عیب های خود را دارد .

چگونه راحت ازدواج کنیم؟

اما سوال اینجاست..

چگونه راحت ازدواج کنیم؟

به راحتی کنار نکشید

کسانی که سن بالایی برای ازدواج دارند به دلیل سختگیری های زیاد مشکل بسیار جدی برای انتخاب شریک زندگی خود دارند .

اگر از جامعه کنار بکشید ، کمتر با مردم سروکار داشته باشد ، در محیط های تحصیلی و شغلی حضور نداشته باشید و تمام دنیا را به چاردیواری اتاقتان محدود کنید چیدا کردن یک شریک زندگی مناسب برای ازدواج هم سخت تر می شود .

البته برخی افراد هستند که از طریق خانواده ، آشنایان و دوستان و از طریق معرفی می توانند گزینه ی مناسب برای ازدواج را پیدا کنند .

هیچوقت مقایسه نکنید

معمولا افراد با بالا رفتن سنشان موردهای ازدواج را با هم مقایسه میکنند مثلا دختران خواستگار های جدید را از نظر ثروت ، شغل ، تحصیلات و تیپ و قیافه با موردهای قبلی مقایسه می کنند و به دنبال یک فرد رویایی هستند که از همه نظر بهتر و کامل تر باشد و با خود می گویند من فردی با ویژگی های بهتر را قبول نکردم پس چرا باید به فردی دیگر با وضعیت نامناسب تر و یا ضعیف تر جواب مثبت بدهم؟!

بالا رفتن سن باعث می شود که فرد تصور کند چون سنش بالا رفته و پخته تر شده باید یک انتخاب خاص انجام دهد درصورتیکه این یک باور غلط است و باید اصلاح شود .

ارتباط های قبلی را کنار بگذارید

یکی از موانع جدی برای انتخاب همسر باز بودن پرونده ارتباط های قبلی است .

وقتی که فکر و احساسات فرد درگیر رابطه قبلی اش است نمی تواند برای یک شروع تازه تلاش کند و به یک فرد جدید دل ببندد .

غرق بودن در گذشته و رابطه های قبلی زمان مجرد بودن را افزایش می دهد حتی می تواند آینده فرد را با مشکلات جدی رو به رو کند .

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.