چگونه در سفر ورزش کنیم؟

چگونه در سفر ورزش کنیم؟

برخی معتقدند سفر و خواب از جمله جدا نشدنی ترین زوج های دنیا هستند. اصلاً مگر برای همین خاطر به سفر نمی رویم که مدت زمانی را از آلارم های صبحگاهی، سر کار رفتن های به موقع و حتی تمرینات باشگاهی به دور باشیم و تا می‌توانیم بخوریم و بخوابیم و لذت ببریم؟! خب بدیهی است که پاسخ منفی است، ما به عنوان یک مسافر حرفه ای به هیچ عنوان قرار نیست در سفر تنها بخوریم و بخوابیم و به سلامت خود بی توجه باشیم. چرا که در این صورت یک سفر سه روزه می‌تواند تمام زحماتی که ماه ها برای حفظ تناسب اندام خود کشیده ایم را از بین ببرد. یک مسافرت، زمانی اصولی و لذت بخش است که خللی در زندگی عادی و روزانه ما وارد نکند و حتی موجب بهبود روند همیشگی آن شود. اما چطور؟ مگر می‌شود در مسافرت هم به فکر تناسب اندام خود باشیم؟ اصلاً چگونه باید در سفر ورزش کنیم؟ نگران نباشید چرا که پاسخ تمام این سؤال ها  را با هم در ادامه این مطلب بررسی می‌کنیم؛ پس با قاصدک ۲۴ همراه باشید.

نرمش صبحگاهی؛ رایگان اما موثر

بدیهی است که کسی از شما انتظار ندارد که بعد از خرید یک بلیط هواپیما یک جفت دمبل ۲۰ کیلویی را در چمدان خود جای دهید و تمام مقدار بار مجاز برای سفر خود را به تجهیزات ورزشی اختصاص دهید. اما خب بدون دمبل هم می‌توانید ورزش کنید مگر نه؟ نگران نباشید، قرار نیست کار سختی بکنید. برای ورزش کردن در سفر تنها کافی است صبح که از خواب بیدار می‌شوید، تنها کمی حرکات کششی انجام دهید. سعی کنید بعد از گرم کردن بدنتان چند ست دراز و نشست بزنید و حتی اگر می‌توانید در بالکن هتل یا جلوی پنجره باز آن، ریه های خود را با چند تنفس عمیق، به هوایی تازه مهمان کنید. بعد از آن می‌توانید یک دوش ۵ دقیقه ای  بگیرید و با روحیه ای مضاعف خود را به خوردن صبحانه و بازدید از اماکن گردشگری دعوت کنید. به خاطر داشته باشید این ساده­ ترین راه برای حفظ سلامت شما در طول سفر است که البته هزینه ای هم ندارد. پس حتماً آن را امتحان کنید چرا که قطعاً از تاثیرات شگفت آور آن متعجب خواهید شد!

نرمش صبحگاهی؛ رایگان اما موثر

پیاده به بازدید اماکن گردشگری بروید!

اگر برای سفر خود، درست و اصولی برنامه ریزی کرده باشید حتماً می‌دانید که برای جلوگیری از اتلاف وقت در سفر بهتر است لیستی از اماکن گردشگری نزدیک به هم را داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه تری، قادر به بازدید از اماکن گردشگری بیشتری باشید و وقت کمتری را در ترافیک و معابر شهری سپری کنید. از جمله دیگر مزایای تهیه این فهرست، این است که شما دیگر یک مکان گردشگری خاص را فراموش نمی‌کنید تا مجبور باشید دو بار در یک مسیر مشخص از اقامتگاه خود، تردد کنید. اما تمام اینهایی که گفتیم تنها بخشی از مزایای بازدید از اماکن گردشگری نزدیک به هم هستند. چرا که شما با بازدید از این اماکن، علاوه بر اینکه در هزینه های سفر خود صرفه جویی می‌کنید، می‌توانید یک فعالیت ورزشی روزانه نیز داشته باشید. چطور؟ معلوم است با پیاده روی! بدیهی است که اگر شما اماکن گردشگری نزدیک به هم را برای بازدید در یک روز از سفر خود انتخاب نمایید، دیگر لازم نیست هزینه هایی را برای خرید بلیط اتوبوس یا متروی شهری بپردازید و به جای این کار می‌توانید، پیاده از مکانی به مکان دیگر بروید. پس با این کار هم در هزینه های سفر خود صرفه جویی کرده اید و هم با پیاده روی، متابولیسم بدن خود را افزایش داده و به حفظ سلامت آن کمک کرده اید.

یک دوچرخه کرایه کنید

از جمله دیگر راه های کاهش هزینه ها در سفر و البته حفظ سلامت بدن، استفاده از دوچرخه است. امروزه در اغلب شهرهای بزرگ و توریستی دنیا، اماکنی وجود دارند که با کرایه دوچرخه به شهروندان و گردشگران خود، علاوه بر کسب درآمد به کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کنند. پس اگر به یکی از این شهرها سفر کرده اید و می‌توانید از این قابلیت استفاده نمایید، حتماً یک دوچرخه مناسب را انتخاب نمایید و برای بازدید از اماکن گردشگری دورتر به محل اقامت خود، از این وسیله نقلیه پاک استفاده نمایید. بدین ترتیب می‌توانید ضمن تلاش برای حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های رفت و آمد درون شهری خود، به سالم ماندن بدن خود نیز در طول سفر کمک به سزایی نمایید. برای آشنایی با دیگر راه های حفظ سلامت بدن در سفر، با قاصدک ۲۴ در ادامه مطلب ” چگونه در سفر ورزش کنیم؟ ” همراه باشید.

چگونه در سفر ورزش کنیم؟

به امکانات ورزشی موجود در هتل خود بی توجه نباشید

اگر پس از رزرو بلیط هواپیما https://ghasedak24.com/ ، قطار و یا اتوبوس، در رزرو هتل خود نیز هوشمندانه تر عمل نمایید، می‌توانید امکانات بیشتری را برای ورزش کردن در طول سفرتان مهیا کنید. برای این کار تنها کافی است محل اقامت خود را نیز به صورت اینترنتی رزرو نمایید و به هنگام انتخاب هتل، به مشخصات و امکانات آن بیشتر توجه کنید. اگر بتوانید برای اقامت خود در سفر، هتلی را انتخاب نمایید که مجهز به باشگاه، استخر و یا زمین ­های ورزشی باشد بدیهی است که می‌توانید در طول مدت زمان اقامت خود به راحتی به پیشرفته­ترین تجهیزات ورزشی نیز دست پیدا کنید و حتی تمرینات باشگاهی خود را در سفر از سر بگیرید. پس علاوه بر راهکارهای بالا، به این ویژگی در اقامتگاه خود نیز توجه کنید تا بتوانید در صورت امکان، بهترین شرایط را برای حفظ سلامت خود در سفر مهیا سازید.

امکانات ورزشی موجود در هتل

در پایان یادآور می‌شویم که علاوه بر موارد گفته شده، بد نیست توجهی نیز به خورد و خوراک خود داشته باشید تا در طول سفر دچار بیماری یا مشکلات گوارشی نگردید. فراموش نکنید که برای تهیه انواع بلیط سفر و رزرو هتل در سراسر ایران، تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک ۲۴ بزنید و علاوه بر اینها، از خدمات این مجموعه در زمینه خرید بیمه مسافرتی نیز بهره بگیرید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.