چگونه بفهمیم کرونا به ریه‌های ما حمله کرده است؟

چگونه بفهمیم کرونا به ریه‌های ما حمله کرده است؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه بفهمیم کرونا به ریه‌های ما حمله کرده است؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

کووید-۱۹ یک بیماری تنفسی است و می تواند موجب افت سطح اکسیژن خون شود.

اگر ریه ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار بگیرد، میزان اکسیژنی که فرد دریافت می کند می تواند کاهش یابد. آگاهی از نشانه های هشداردهنده سطوح کم اکسیژن خون که به نام هیپوکسمی شناخته می شود، اهمیت دارد.

 

در ادامه با برخی از مهم‌ترین آن ها بیشتر آشنا می شویم.

رنگ آبی لب ها، لاله گوش یا بستر ناخن‌ها

این شرایط که به نام سیانوز شناخته می‌شود، نشانه ای از هیپوکسمی شدید است که نشان می‌دهد سلول‌های بدن به میزان کافی خون اکسیژن‌دار دریافت نمی‌کند. سیانوز باید بسیار جدی گرفته شود و فرد مراقبت‌های پزشکی فوری دریافت کند.

احساس سوزش

اگر هیپوکسمی مشکلی طولانی‌مدت باشد، بدن ممکن است بیش از حد گلبول‌های قرمز تولید کند و این شرایط موجب افزایش غلظت خون شود. این ممکن است موجب بروز علایم اضافه از جمله احساس سوزش در اندام های انتهایی مانند بینی و انگشتان، زنگ زدن در گوش و خارش شود.

سردرد

بیماری مزمن انسدادی ریه با شرایطی به نام هیپوکسی مرتبط است. این شرایط بار کاری مضاعف بر قلب وارد می‌کند و موجب کندی عملکردهای بافتی می شود. سردردهای مرتبط با بیماری مزمن انسدادی ریه بیشتر هنگام صبح پس از بیدار شدن از خواب رخ می‌دهد.

تنگی نفس

تنگی نفس یا دیس‌پنی یکی از شایع‌ترین علایم هیپوکسمی است. افزون بر کمبود نفس، تنگی نفس ممکن است شامل احساس تنگی در قفسه سینه، تنفس سریع یا احساس ناتوانی در دریافت اکسیژن کافی باشد. جمع شدن لب ها به حالت غنچه یا سوزش سوراخ های بینی هنگام تنفس هم ممکن است رخ دهد.

تنفس سریع

تاکی‌پنه اصطلاح پزشکی است که به تنفس سریع و کم‌عمق اشاره دارد. کمبود اکسیژن یا دی اکسید کربن بیش از حد در بدن از دلایل شایع این شرایط است. تاکی‌پنه یک بیماری نیست اما علامتی از تلاش بدن برای اصلاح مشکلی دیگر است.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.