چند نکته درباره کیت آزمایشگاهی

چند نکته درباره کیت آزمایشگاهی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چند نکته درباره کیت آزمایشگاهی ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

کیت های آزمایشگاهی چیست؟

 تست های تشخیصی آزمایشگاهی (IVD) هستند که روش برجسته ای برای بررسی و شناسایی اطلاعات بیماری ها می باشد، تا در کمترین زمان و با بیشترین دقت و صحت، وضعیت بدن انسان را بررسی کنند.

کیت های آزمایشگاهی توسط کمپانی های سازنده با توجه به اهداف انجام آزمایش و تحقیقات مربوطه و با تکیه بر کاربرد آن در زمینه های مختلف آزمایشگاهی و پزشکی به بازار ارائه می‌شود.

کاربرد کیت آزمایشگاهی

بیشتر کیت های آزمایشگاهی برای ارزیابی بیوشیمیایی و بررسی کیفی آنتی ژن یا آنتی بادی در نظر گرفته شده اند، قابل ذکر است که اکثر کیت‌های تشخیصی بالینی بر پایه الایزا می‌باشد.

کیت ها شامل ماده یا ماده‌هایی هستند که در واقع شاخص کار تحقیقاتی یا آزمایشگاهی در کنار نمونه مورد نظر به حساب می آیند، در واقع امکاناتی را فراهم می کنند که با حضور نمونه به شناسایی فاکتور مورد نظر یا هدف موردنظر دسترسی پیدا کنیم.

به طور مثال کیت ویتامین دی الایزا یکی از پرمصرف ترین کیت ها در بسیاری از آزمایشگاه هاست. دلیل انتخاب روش الایزا به خاطر اهمیت میزان دقت این آزمایش است . حتی میزان کوچکی بی دقتی در نتیجه آزمایش می تواند روند مراقبت ودرمان بیمار را تحت تاثیر قرار دهد.

کیت ویتامین دی الایزا به کمک اقداماتی که بر روی نمونه خونی انجام می گیرد ، عددی بسیار دقیق را گزارش می کند وپزشک به کمک عدد گزارش شده  و میزان کاهش یا تجاوز این هورمون از حد استاندارد ، روش درمانی و یا مراقبت های خاصی را برای بیمار تجویز می کند.

۵ نکته طلایی در خرید یک کیت آزمایشگاهی

  • امکان‌سنجی آزمایشگاه بر اساس پروتکول کیت:
  • فرایند نادرست انتخاب و یا خرید کیت می‌تواند ضرر مالی را به دنبال داشته باشد. بدین گونه که در هنگام انتخاب کیت مورد نظر، حتما باید به روش اندازه‌گیری آن توجه کرد. پس در درجه اول اهمیت، امکان‌سنجی تجهیزات آزمایشگاهی خودمان بر اساس روش انجام آزمایش و یا موارد اشاره شده توسط کمپانی تولیدکننده کیت‌ها می‌باشد.

 

  • کمپانی و برند تولیدکننده کیت:
  • با پرس و جو از آزمایشگاهها و یا جستجو کردن در سایت های مختلف میتوان از کمپانی های معتبر خرید کنید.

 

  • حساسیت و ویژگی کیت:
  • یکی از دغدغه‌های یافتن کیت مناسب برای پروژه، میزان حساسیت و ویژگی کیت می‌تواند باشد. در مورد کیت‌هایی که در آنها آنتی‌بادی استفاده شده این اهمیت دوچندان شده و توجه به مشخصات آنتی‌بادی مورد استفاده مانند اینکه «آیا برای نمونه‌های انسانی است؟» و یا اینکه «در کدام حیوانات و به چه میزان همولوگی دارد؟» بسیار مهم است. سوال دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آیا کیت مورد نظر قابلیت سنجش با چه دقتی را دارد.

 

  • شرکت واردکننده و سهل الوصول بودن کیت:
  • زمان رسیدن کیت نیز در برخی از موارد می‌تواند مهم باشد. با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از طرف شرکت‌های خارجی تولید کننده کیت‌ها، تهیه این مواد از طریق واسطه امکان‌پذیر است. در این خصوص انتخاب شرکت‌هایی که دارای اعتبار و تائیدیه‌های بازرگانی می‌باشند شاید یکی از راه‌های کمک‌کننده باشد.

  • قیمت و پشتیبانی:
  • توصیه‌ی میشود که بگردید کیتی پیدا کنید که تعداد تست‌های قابل انجام آن مناسب با تعداد نمونه‌های شما باشد تا هزینه اضافی نپردازید و یا اینکه ببینیند آیا فرد دیگری نیز از این کیت استفاده خواهد کرد؟ در صورت استفاده مشترک قدرت خرید نیز افزایش می‌یابد.

منبع:ویرگول،نارون تجهیزطب،نوند سلامت

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.