چطور میتوان خلاق تر شد؟

چطور میتوان خلاق تر شد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چطور میتوان خلاق تر شد؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

تاریخ بشریت ذهن درخشان کمی ندارد: نویسندگان ، موسیقیدانان ، مخترعان ، کارآفرینان و … همه ی این افراد شغل خلاق خود را انتخاب میکنند ، همه ما می توانیم به جای گذراندن همان عادت های روزمره ، از قدرت خلاقیت برای زندگی درخشان تر ، رضایت بخش تر و موفق تر استفاده کنیم.آیا می توان خلاق تر شد؟

ارائه یک جواب متناسب برای همه سخت است زیرا انواع مختلفی از خلاقیت وجود دارد.

۱- خلاقیت ایده پردازی:

این “خلاقیت ایده پردازی” است – فکر قدیمی و خوبی که با ایده های جدید ارائه می شود.

تکنیک هایی برای تولید ایده های بهتر وجود دارد: سطل ایده ، بازی های طوفان مغزی و تفکر اصول اولیه. اینها ابزارهای خلاقیت تخصصی هستند که توسط آهنگسازان ، رمان نویسان و کارآفرینان مورد استفاده قرار می گیرند .

جوش وایتزکین ، قهرمان شطرنج نوجوانان ایالات متحده و بعداً قهرمان جهان در هنرهای رزمی تای چی چوان ، زندگی نامه ای نوشت.
جیانی روداری ، نویسنده ایتالیایی کتاب کودکان مشهور به “ماجراهای سیپولینو” ، رویکرد خود در زمینه آموزش خیال را در یک کتابچه راهنمای واقعی در این زمینه بیان کرد.

چه چیزی افراد خلاق را متمایز می کند؟

هرکسی می تواند ایده های جالبی داشته باشد – آیا ساختن ماشین پرنده ، ساختن نمایش موزیکال درباره قبایل آمریکای جنوبی ، ارسال ایمیل سریع به رئیس جمهور فرانسه یا درخواست استخدام به عنوان نخست وزیر بعدی خوب نیست؟

درست مثل خود شما ، میلیاردها نفر از غروب خورشید زیبا نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند و دوست دارند درآمد مربوطه خود را دو برابر کنند – اما این به طور خودکار باعث نمی شود همه آنها هنرمند یا کارآفرین شوند.

فقط کسانی که بر اساس عقاید یا عواطف خود عمل کرده و نتایج ملموسی ایجاد کرده اند ، می توانند برچسب “خلاق” داشته باشند. موتزارت و جین آستین به دلیل نتایجشان – به دلیل سمفونی ها و رمان هایی که به ترتیب تولید كرده اند – مشهور شدند .

خلاقیت نیازی به الهام ندارد:

یک تصور غلط مرتبط این است که شاهکارها به واسطه الهام ایجاد می شوند!

اما در نظر بگیرید که موتزارت در طول زندگی خود بیش از ۶۰۰ اثر موسیقی از جمله ۵۰ سمفونی ساخته است. او به هزاران “الهام” احتیاج داشت! لحظاتی برای تولید چنین میزان سرسام آور موسیقی در سطح جهانی ، که تقریباً هر هفته در یک دوره کوتاه فعالیت حرفه ای اوست. این کاملاً بر اساس تعریف لحظات خارق العاده الهام بخش ، نادر است.

هیچ کس سخت تر از موتزارت کار نکرد. وقتی بیست و هشت ساله بود ، به دلیل تمام ساعاتی که برای تمرین ، اجرا و گرفتن قلم ماسور برای آهنگسازی صرف شده بود ، دستانش تغییر شکل داده بود. . . . همانطور که خود موتسارت به یکی از دوستان خود نوشت ، “افرادی که فکر می کنند هنر من به راحتی به من می رسد ، خطا می کنند. به شما اطمینان می دهم ، دوست عزیز ، هیچ کس به اندازه من برای آهنگسازی وقت صرف نکرده است. استاد مشهوری وجود ندارد که من موسیقی او را بارها و بارها مطالعه نکرده باشم. “

خلاقیت فقط در طی یک فرآیند خلاقیت آشکار می شود ، خواه این باشد که یک ظرف جدید را در آشپزخانه امتحان کنید ، یک سمفونی جدید بسازید ، یا اینکه بفهمید چگونه به فرزندتان کمک می کند وارد یک مدرسه خوب شود. اگر هرگز ساز موسیقی ننواخته اید ، پس از انجام یک تمرین خلاقیت ، به طور ناگهانی سمفونی تولید نخواهید کرد.

این امر ما را به مفیدترین و راحت ترین نوع خلاقیت می رساند.

چطور میتوان خلاق تر شد؟
چطور میتوان خلاق تر شد؟

۲-خلاقیتکایزن یعنی یافتن راه هایی برای بهبود روند برای خلاق شدن:

رویکرد غیر خلاقانه برای هر فعالیتی چگونه خواهد بود؟

بنابراین ، یک رویکرد خلاقانه دائماً متفاوت از آنچه شما انجام می دهید و روش انجام آن است. گاهی اوقات ، این به معنای افزودن پیچیدگی است ، مانند آزمایش غذاهای پیچیده برای شام برای شاد نگه داشتن خانواده.

در مواقع دیگر ، این به معنای کاهش پیچیدگی است. هنگامی که تولید انبوه هنوز در مراحل ابتدایی بود ، مهندسان شرکت فورد موتور از خلاقیت زیادی برای سرعت بخشیدن به روند استفاده کردند.

در گذشته یک کارگر آهنربا ساخته بود. یک کارمند خوب می تواند روزی سی و پنج یا چهل درآمد داشته باشد. با این حال ، یک خط مونتاژ برای آهن ربا وجود داشت. این عمل به بیست و نه عمل مختلف که توسط بیست و نه مرد مختلف انجام شد تقسیم شد. در سیستم قدیمی ساخت آهنربا بیست دقیقه طول کشید.

از قضا کافی است ، چند دهه بعد تولیدکنندگان اتومبیل ژاپنی در نهایت بر بزرگترین تولیدکنندگان آمریکایی از جمله خود شرکت فورد موتور غلبه کردند. رویکردی که این امکان را فراهم کرده است اغلب به عنوان “کایزن” یا بهبود مستمر و افزایشی بی پایان ترجمه می شود.

خلاقیت کایزن مستلزم بهبود روند شما است:

امروز شما در مورد یک غذای جدید برای تهیه شام ​​تحقیق کرده اید ،
فردا سعی می کنید آن را در زمان کمتری بسازید ،
روز بعد سعی کنید مواد را تغییر دهید ،
روز بعد شما در مورد دستور العمل خود با دیگران بحث کنید ،
روز بعد با همان دستورالعمل به کلاس آشپزی می روید ،
روز بعد شما در مورد خواص تغذیه ای مواد تشکیل دهنده تحقیق می کنید.
این طرز تفکر یک آشپز کلاس جهانی مشتاق است و با پذیرش آن ، شما در آشپزخانه بسیار خلاق خواهید شد!

انواع خلاقیت چیست؟
انواع خلاقیت چیست؟

۳-خلاقیت تحول آفرین : زندگی خود را تغییر دهید:

ممکن است استدلال کنید که خلاقیت برای موتزارت ، جین آستین یا توایلا تارپ خوب است زیرا آنها تمام وقت به فعالیتهای خلاقانه مشغول بودند.

چگونه می توان خلاقیت را در یک کار غیر الهام بخش یافت؟ چگونه می توان اوقات فراغت را بعد از کار با خلاقیت سپری کرد؟

یک توصیه معمول این است که “روی اهداف خود کار کنید” ، اما اکثر ما اهداف مشخصی نداریم ، چه رسد به اینکه یک برنامه زندگی خاص به ما بگویید که دقیقاً چگونه زمان مورد نظر خود را به کار بگیریم.

پاسخ خوب این است: “اگر چیزی راجع به زندگی خود خوشتان نمی آید ، نحوه تغییر آن را بفهمید” هدف یا بدون هدف ، این زندگی شماست. مسئولیت آن را بپذیرید زیرا هیچ کس دیگری این کار را نخواهد کرد.

اینجاست که خلاقیت تحول گرا به تصویر می آید.

خلاقیت تحول آفرین ، پرتاب نکردن مواد تصادفی در گلدان به امید معجزه است. این دوستی با یک آشپز خوشمزه است که می تواند به شما یک جادوی آشپزخانه جدی یاد دهد. خلاقیت تحول آفرین سعی در طعم بستنی در یک سالن محلی نیست. این طعم خود را می سازد ، یا بهتر از آن ، بستنی فروشی خود را باز می کند!

خلاقیت تحول گام برداشتن قدم های هوشمندانه ای به سوی زندگی مورد نظر شما و دور از زندگی مورد نظر شماست. اگر خلاقیت کایزن به شما کمک می کند تا به جلو بروید و به رشد خود ادامه دهید ، خلاقیت تحول آفرین به شما کمک می کند مسیر خود را تغییر دهید.

چگونه می توانید خلاقیت تحول آفرین داشت؟

موانع را برطرف کنید.

اولین مانع این است که ندانید در زندگی چه می خواهید. راه حل تعیین اهداف به هر حال است.

برایان تریسی ، متخصص موفقیت و نویسنده پرفروش ، توصیه می کند ۱۰ هدف برای سال آینده تعیین کنید ، اما می توانید از سه هدف شروع کنید: یک هدف مالی ، یک هدف در زندگی شخصی ، یک هدف در سلامتی.

ممکن است اهداف شما غیرواقعی باشد – مثلاً برای دو برابر کردن درآمد ، قرار ملاقات با یک فرد مشهور یا شرکت در یک ماراتن ، همه اینها قبل از پایان سال است. این خوبه. در نهایت ، شما خواهید آموخت که چگونه اهداف برای شما انگیزه ایجاد میکنند، اما باید از جایی شروع کنید.

مانع دوم این است که اهداف خود را به اندازه کافی نخواهید.

شما ممکن است تصمیم بگیرید که یک رمان بنویسید و در عین حال احساس خلاقیت یا تعهد نکنید زیرا هیچ احساس قوی در این تصمیم وجود ندارد. این خوبه. فقط به نوشتن ادامه دهید. احساسات شما بعداً شما را جلب می کند.

مطمئناً ، اگر می توانید سطح انگیزه خود را افزایش دهید ، به طور قطع ، این کار را انجام دهید!

پرورش خلاقیت
پرورش خلاقیت

۴- خلاقیت دکتر واتسون:

شرلوک هلمز دوست و متحد خود دکتر واتسون را به خاطر به نمایش گذاشتن این نوع خلاقیت تمجید کرد:

ممکن است این باشد که شما خودتان نورانی نیستید ، اما رسانای نور هستید. برخی از افراد بدون داشتن نبوغ قدرت چشمگیری در تحریک آن دارند.

حتی اگر خودتان هم خلاقیت خاصی نداشته باشید ، ممکن است با مشارکت با کسی بسیار باتجربه و با بصیرت ، کارهای بزرگی انجام دهید. در عین حال ، ارتباط نزدیک با یک استاد برجسته یکی از شناخته شده ترین روش ها برای پرورش خلاقیت خود است.

این ارتباط می تواند انواع مختلفی داشته باشد:

یک مشاوره رسمی که شما برای آن هزینه می کنید
یک رابطه راهنمایی بدون ساختار همراه با دوستی
به عنوان کارآموز در جایی که به آن علاقه دارید مشغول شوید

چگونه می توانید یک استاد را ترغیب کنید که اجازه دهد شما دکتر واتسون آنها باشید؟

تنها و مهمترین نقطه قوت دکتر واتسون این است که وی ایده های شرلوک هلمز را اجرا می کند ، حتی گاهی اوقات جان خود را به خطر می اندازد.

دومین نقطه قوت دکتر واتسون این است که وی رویکرد کلی و همچنین نحوه عملکرد روزانه تعیین شده توسط هولمز را می پذیرد و آنها را زیر سوال نمی برد ، مگر در شرایط شدید.

کمی فروتنی و یک رفتار اخلاقی مثال زدنی بسیار طول می کشد ، اما شما میتوانید.

اگر یک مشاور بالقوه آنلاین پیدا کرده اید و می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید ، چگونه می توانید درخواست خود را بیان کنید؟

آیا راهی وجود دارد که بتوانم با شما کار کنم ، [دکتر فلان وفلان]؟ این چیزی کمتر از یک دستاورد نخواهد بود.

من به هیچ پولی نیاز ندارم ارتباط داشتن با شما رویایی است که امیدوارم بتوانم به آن برسم. آیا ممکن است شما برخی از دستورالعمل ها را برای من تنظیم کنید ، که اگر آنها را دنبال کنم ، زیر نظر شما کار می کنم.

در صورت انجام همه راهنماها و دستورالعمل هایی که شما ارائه می دهید را دنبال می کنم. من می توانم اولین شاگرد شما در [شهر Y یا کشور Z] باشم.

من تمام دستورالعمل ها شما را دنبال می کنم. من می خواهم زیر نظر شما باشم لطفاً پیشنهاد من را بپذیرید.

خودت را باور کن ناپلئون هیل داستان جالب توجه ادوین بارنز را بیان می کند که می خواست شریک تجاری مخترع بزرگ توماس ادیسون شود – و سرانجام این کار را کرد! او هیچ پول و تحصیلاتی نداشت. تنها مزیت او اشتیاق سوزانش همراه با پافشاری بود.

کتاب فکر کن و ثروتمند شو یک گوهر مطلق است که با گفتگو با برخی از موفق ترین کارآفرینان آن روز از جمله خود اندرو کارنگی و با دروس خلاقیت در هر صفحه به او اطلاع داده می شود!

خلاقیت چیست؟
خلاقیت چیست؟

نکته هایی درباره انواع خلاقیت:خلاقیت ایده پردازی،خلاقیت کایزن،خلاقیت تحول آفرین و خلاقیت دکتر واتسون

خلاقیت ایده پردازی بیش از حد مورد ارزیابی قرار می گیرد: مگر اینکه و به طور خاص تصمیم بگیرید که یک هنرمند ، نویسنده کتاب ، مخترع یا شخص مشابه شوید ، این موضوع بی ربط است.

عملی ترین نوع خلاقیت کایزن است ، یافتن راه هایی برای بهبود مستمر یک فرآیند. توصیه های خاص را می توان در تعداد بیشماری از کتابها در مورد شکل گیری عادت های بهتر از جمله ۷۴ عادت سالم Leon Ho که به طور جدی هر جنبه ای از زندگی شما را بهبود می بخشد ، یافت. تا زمانی که روندی داشته باشید که هر از گاهی به پیشرفت خود ادامه دهید ، در مسیر درست قرار دارید.

خلاقیت تحول آفرین می تواند زندگی شما را تغییر دهد ، گرچه به شجاعت ، زیرکی و بیش از همه اصرار نیاز دارد. فقط کافی است مرتباً یک تغییر کوچک ایجاد کنید و زندگی شما مانند یک قطعه هنری پیش خواهد رفت. حتی اگر هیچ انگیزه ای را احساس نکنید ، خوب است. خلاقیت یک حالت ذهنی است و می تواند احساسات شما را کنار بگذارد.

شاید قدرتمندترین نوع خلاقیت ،خلاقیت دکتر واتسون باشد که مستلزم همسو شدن با استاد است که می توانید از او بیاموزید.

یک نوع خلاقیت را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید و با یک دوست در مورد آن بحث کنید.

سخن فیلسوف چینی لائوتسه را به خاطر بسپارید:

سفر هزار مایلی هم با یک قدم آغاز می شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.