چطور موهای سالم و درخشان داشته باشیم ؟

چطور موهای سالم و درخشان داشته باشیم ؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” چطور موهای سالم و درخشان داشته باشیم ؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

داشتن موهای زیبا، درخشنده و سالم موهبتی است که هر بانویی به دنبال آن است.

 

در این مطلب می‌خواهیم چند روش آسان برای به دست آوردن این زیبایی به شما پیشنهاد کنیم.

۱-شست وشوی مو به صورت نشسته

هنگامی که مو را به صورت ایستاده شست وشو می دهید به علت جذب آب، مو سنگین شده و به ریشه فشار وارد می‌شود. هنگامی که برای شست وشو نشسته عمل می‌کنید، مو گره نمی‌خورد و در آخر با آب کشی کردن می‌توان مو را به شکل اولیه بازگرداند.

۲- استفاده از شامپوهای بدون سولفات

سولفات ماده ای است که در شوینده‌هایی مانند شامپو به کار می‌رود، این ماده به صورتی است که بعد از استفاده باعث آسیب و خشکی مو و پوست سر می‌شود. سولفات موجود در شامپو اگر ناچیز باشد و پوست و موی سر به طور کامل شسته شود آسیب بسیار کاهش می‌یابد که با استفاده از شامپوهای بدون سولفات آسیب‌ها به صفر می‌رسد.

۳- شانه کردن

معمولا قبل از حمام این کار را انجام دهید، هنگام این کار، مو به صورت کامل نباید خیس یا خشک باشد. بدین معنی که ۸۰ درصد مو خشک و ۲۰ درصد رطوبت روی موها باقی باشد که برای این کار می‌شود از اسپری آب استفاده کرد.

۴- شست وشوی مو با آب ولرم

شست وشوی مو با آب بسیار سرد باعث سردرد و سرماخوردگی می شود همچنین شست و شو با آب داغ باعث آسیب به ساقه و ریشه مو می‌شود.

۵- شست وشوی صحیح مو

در شروع کار موها را به طور کامل با آب ولرم خیس می‌کنیم. مرحله بعد در ظرفی مقداری شامپو و مقداری آب می‌ریزیم و با انگشت کمی هم می‌زنیم که محلول آب و شامپو آماده شود سپس شامپوی رقیق شده را در تمام زمینه سر می ریزیم و مراحل بعد را آغاز می‌کنیم (نیاز به شامپو زدن ساقه موها نیست).

اگر جزو کسانی هستید که در حمام با ناخن به جان پوست سر و موهای خود می افتید دیگر این اشتباه بزرگ را کنار بگذارید و طریقه صحیح شست وشوی مو را با ما همراه شوید. بدین صورت که به آرامی با نوک انگشتان شروع به ماساژ پوست سر می‌کنیم زیرا چنگ زدن پوست سر ممنوع است به این دلیل که کشیدن ناخن روی سطح سر زخم و خراش هایی ایجاد می‌کند که این زخم ها باعث عفونت کف سر و ریزش مو می‌شود. بعد از یک دقیقه ماساژ سر، کف‌ها را به سمت ساقه موها هدایت می‌کنیم که اگر چربی وجود دارد شسته شود و در نهایت باآب‌کشی به شست وشوی مو خاتمه می‌دهیم.

۶- آب‌کشی پایانی مو با آب سرد

زمانی که حمام شما به طور کامل تمام شد ساقه موها را با آب سرد آب کشی کنید زیرا این کار باعث درخشندگی و زیبایی مو می‌شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.