چشم شما دوربین است یا نزدیک بین؟

چشم شما دوربین است یا نزدیک بین؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چشم شما دوربین است یا نزدیک بین؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم 

 تغییرات تدریجی در دید ممکن است بر توانایی شما در کار مستقل و اعتماد به توانایی‌های‌تان اثر بگذارد و از دست دادن بینایی کل زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.برای همین است که هیچ چیز جای یک معاینه پایه‌ای جامع چشم را نمی‌گیرد.

متخصص چشم بر اساس یافته‌های بدست آمده از معاینه اولیه، می‌تواند برنامه‌ای برای معاینه‌های پیگیری بعدی ارائه دهد.

افراد در هر سنی که دارای علائم بیماری چشمی هستند یا به خاطر سابقه خانوادگی، دیابت یا فشارخون بالا  در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری چشمی هستند، باید با متخصص چشم‌ مشورت کنند تا تعیین کند که هر چند وقت یکبار باید چشم‌های‌شان معاینه شود.

نزدیک بینی چشم

اصلاح نزدیک‌بینی

نزدیک‌بینی، یا در اصطلاح بالینی «میوپیا» (Myopia) مشکل بینایی کاملاً رایجی به شمار می‌آید. اصطلاح «نزدیک‌بین» راهی ساده برای درک میوپیا است. این افراد اشیاء نزدیک را واضح‌تر از اشیاء دور می‌بینند.

معمولاً نزدیک‌بینی در چشمی بوجود می‌آید که بیش از حد کشیده شده یا قرنیه آن انحنای بیش از حد دارد. شکل نامنظم چشم سبب می‌شود که نور بر ورودی جلوی شبکیه تمرکز کند نه بر روی آن. در نتیجه، تصاویر اجسام دور به صورت تار و مبهم ظاهر می‌شود.

شدت نزدیک‌بینی متفاوت است و می‌تواند مانعی بر سر راه انجام امور روزمره زندگی باشد، چه در این صورت تشخیص دادن دوستان، رانندگی، یا حتی تماشای یک فیلم نیز می‌تواند چالش به حساب آید. بسیاری از این افراد با استفاده از عینک یا لنز با هدف تمرکز نور و ایجاد تصاویر واضح‌تر، مشکل خود را درمان می‌کنند. برای کسانی که به دنبال یک راه حل ساده‌تر در درازمدت هستند، روش) Evo Visian ICL کاشت لنز کولامر) می‌تواند یک انتخاب عالی برای اصلاح نزدیک‌بینی به شمار رود.

راه های تشخیص :

خواندن چارت اسنلن
تونومتری (تست فشار چشم)
معاینه شبکیه
معاینه یا اسلیت لامپ

اصطلاح دوربینی

دوربینی، یا در اصطلاح بالینی «هایپروپیا» (Hyperopia) یکی دیگر از مشکلات رایج بینایی است. افراد «دوربین» اجسام دور را در مقایسه با اشیاء نزدیک بهتر می‌بینند. دوربینی نباید با پیرچشمی اشتباه گرفته شود، مشکلی که خواندن اشیاء نزدیک را سخت‌تر می‌کند و به طور طبیعی در همه افراد با افزایش سن رخ می‌دهد.

دوربینی معمولاً در چشمی به وجود می‌آید که کوتاه شده است. این بی‌نظمی به دلیل تمرکز نور بر ورودی پشت شبکیه نه بر روی آن به وجود می‌آید. در نتیجه، تصاویر اشیاء نزدیک تار به نظر می‌رسد.

شدت دوربینی نیز تا حد زیادی متفاوت است و می‌تواند زندگی روزمره را دشوار سازد. بسیاری از افرادی که از دوربینی رنج می‌برند نمی‌توانند با رایانه کار کنند، مطالعه نمایند یا هر فعالیت دیگر که نیاز به دید نزدیک دارد را انجام دهند. دوربینی نیز معمولاً با عینک یا لنز تماسی درمان می‌شود.

علائم :

تاری دید خصوصا در تاریکی
مشکل در دیدن اشیای نزدیک مثل مطالعه و یا انجام کارهای هنری
سر درد
احساس خستگی و درد در چشم

آستیگماتیسم چیست ؟

آستیگماتیسم یک عیب انکساری بینایی است که در نتیجه انحنای غیرطبیعی قرنیه چشم که باعث اعوجاج تصاویر می‌شود، رخ می‌دهد.

این عارضه بسیار شایع است، و معمولا از هنگام تولد وجود دارد.

این نکات را در مورد آستیگماتیسم به یاد داشته باشید:

•آستیگماتیسم اغلب با سایر اختلالات انکساری  چشم مانند نزدیک‌بینی یا دوربینی همراهی دارد.
•هنوز روشن نیست که آستیگماتیسم به چه علتی رخ می‌دهد.
•با معاینه مرتب چشم می‌‌توان آستیگماتیسم را تشخیص داد.
•با عینک یا لنزهای تماسی سخت می‌توان مبتلایان به آستیگماتیسم را درمان کرد، اما لنزهای تماسی نرم عموما در درمان این عارضه خوب عمل نمی‌کنند.

منبع:پزشکان بدون مرز،Evo Visian ICL،پذیرش ۲۴

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.