پرتاب آزمایشی کرو دراگون همراه با سرنشین

پرتاب آزمایشی کرو دراگون همراه با سرنشین

شرکت اسپیس‌اکس و ناسا درنظر دارند روز هشتم خرداد نخستین پرواز آزمایشی کرو دراگون با سرنشین را به مرحلهٔ اجرا در بیاورند.

روز هشتم خرداد دو فضانورد ناسا یعنی باب بنکن و داگ هرلی با یک موشک کرو دراگون ساخته‌شده توسط اسپیس‌اکس و در پرواز آزمایشی نهایی که برای ناسا انجام خواهد شد، به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهد کرد. این مأموریت که Demo-2 نامیده می‌شود، نخستین پرتاب با سرنشین ناسا را رقم خواهد زد که از زمان بازنشستگی ناوگان فضایی شاتل این نهاد در ژوئیه ۲۰۱۱ ​​از خاک آمریکا انجام خواهد شد.

به نقل از Space، آقای تیم برایدنستین (مدیر ناسا) دربارهٔ این رخداد در توئیتر چنین نوشته است: «در روز ۸ خرداد (۲۷ مه) یک بار دیگر فضانوردان آمریکایی بر روی راکت‌های آمریکایی و از خاک آمریکا به فضا اعزام خواهند شد!»

گفتنی است مأموریت Demo-2 برای اعزام این دو فضانورد از یک موشک فالکون ۹ (ساخت اسپیس‌اکس) استفاده خواهد کرد. البته ناسا هنوز مشخص نکرده است که این مأموریت تا چه مدت به‌طول خواهد انجامید و صرفاً به این گفته اکتفا کرده است که اقامت آنان در ایستگاه فضایی برای مدتی تمدید خوهد شد.

پس از اتمام این مأموریت، آقایان بنکن و هارلی با شیرجه در اقیانوس اطلس و در ساحل شرقی ایالت فلوریدا، به زمین باز خواهند گشت تا توسط یک کشتی بازیابی اسپیس‌اکس به خاک آمریکا باز گردند.

پرتاب آزمایشی کرو دراگون همراه با سرنشین

شایان ذکر است که اسپیس‌اکس نخستین پرواز آزمایشی خود به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی را در ماه مارس سال ۲۰۱۹ انجام داد. با اینکه آن پرواز با نام Demo-1 موفقیت‌آمیز بود، اما کپسول مورد استفاده در آن یک ماه بعد و در طی آزمون‌هایی زمینی برای آزمایش جدایش موتور که به‌منظور محافظت از فضانوردان در شرایط اضطراری طراحی شده بود، منهدم شد.

از آن زمان تاکنون، اسپیس‌اکس مشکل جدایش موتور را حل کرده و در ماه ژانویهٔ گذشته نیز یک آزمون جدایش در طی زمان پرواز به انجام رساند. این شرکت همچنین توانسته است مجموعه‌ای از آزمون‌های موفقیت‌آمیز چتر نجات را نیز به پایان برساند و بنابراین زمینه را برای پرتاب Demo-2 فراهم کرده است.

خبر  “پرتاب آزمایشی کرو دراگون همراه با سرنشین” از دسته اخبار تکنولوژی سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

منبع: itna

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.