١+٥ گام برای افزایش فروش در این روزهای بی رونق

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” ١+٥ گام برای افزایش فروش در این روزهای بی رونق” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

فراتر از یک کالا یا خدمات خوب، هنر فروشنده است که مشتری را مجاب به خرید می‌کند

اصول کلی فروش یک محصول برای مشاغل مختلف کمابیش ثابت است و از یک قانون کلی ۱+۵ پیروی می‌کند.

البته ممکن است برحسب نوع بازار، جنس و خدمات یا مشتری، برخی جزئیات متفاوت باشند اما دانستن این قوانین کلی به شما کمک می‌کند

در این شرایط سخت بازار، فروش بیشتری داشته باشید.

۱- به استقبال مشتری بروید|

فروش نتیجه یک تعامل دوسویه است؛ مشتری به کالایی نیاز دارد و ما هم می‌خواهیم با فروش درآمدزایی کنیم.

همین‌که مشتری تا محل کسب وکار شما آمده سهم خودش را ایفا کرده، حالا نوبت شماست که به‌سمت او بروید.

نوع استقبال شما می‌تواند حس خوبی در مشتری ایجاد کند.

۲- ثابت کنید متوجه حضورش هستید|

نباید مشتری را به‌حال خود رها کنید و سردرگوشی به‌بازی مشغول باشید یا از تلویزیون فوتبال ببینید.

بعد از استقبال به مشتری نشان دهید حضور او برای شما مغتنم و با ارزش است اما موی دماغش نباشید و رگال به رگال با او حرکت نکنید.

گاهی یک مشتری نمی‌داند دقیقاً چه‌چیزی می‌خواهد بنابراین پرسیدن سوالی مثل: «دقیقاً چی‌می خواین بگین تا بیارم» به او این حس را القاء می‌کند که شما کم حوصله هستید.

۳- مشاوره بدهید اما تصمیم نگیرید|

مشتری پول را پرداخت می‌کند بنابراین شما باید یک مشاوره صادقانه بدهید، معایب و مزایای هر کالا را بگویید.

عبارت‌های کلیشه‌ای مثل: «از همین برای مادر و خانم خودم بردم» حتی اگر واقعی باشد کارایی ندارد.

مشاوره درست بدهید اما به‌جای مشتری تصمیم نگیرید.

۴- از بیان اطلاعات زیاد خودداری کنید|

اطلاعات سرراست، کاربردی و قابل فهم برای مشتری ضروری است اما اطلاعات زیاد، انتخاب را سخت می‌کند.

اطلاعات را دسته‌بندی کنید تا به‌انتخاب مشتری کمک کنید.

۵- بدبدرقه نباشید|

مشتری هیچ وظیفه‌ای برای خرید از شما ندارد.

هرچند گاهی مشتریانی هستند که یک مغازه را زیرو رو می‌کنند و در نهایت با یک بهانه بدون خرید خارج می‌شوند.

اما در کل نباید در ازای چند سوال و کمی وقت ، توقع خرید قطعی از مشتری داشته باشید.

ممکن است بدرقه بد شما باعث شود او دیگر برنگردد یا به دیگر مشتریان هم بگوید.

۱+۵- انواع خدمات را فراموش نکنید|

غیر از خدمات حین فروش و بعد از فروش، یعنی مشاوره دادن حین خرید و تضمین اصالت و کیفیت برای بعد از خرید نیاز به دو خدمت دیگر دارید تا فروش‌تان زیاد شود.

اولی خدمات قبل از فروش است. یعنی معرفی کالا یا خدمات به مشتری تا مزیت کالای شما را بداند و به سمت فروشگاه شما بیاید.

دیگری خدمات بدون فروش. یعنی مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری آینده کنید. مثل همان بدرقه مناسب.

نویسنده : سید سورنا ساداتی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.