ویژگی افراد خودشیفته چیست؟

ویژگی افراد خودشیفته چیست؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ویژگی افراد خودشیفته چیست؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

رفتار خودشیفتگی روابط را خراب می کند. فهمیدن اینکه با یک خودشیفته در ارتباط هستید(ممکن است دوست شما،اعضای خانواده و …باشد) مثل این است که کشف کنید در یک خیابان بن بست هستید – در نهایت ، باید برگردید و کار را از اول شروع کنید.به نظر شما این افراد خودشیفته چه خصوصیات و ویژگی دارند؟

هر خودشیفته بخشی از طیفی است که از خفیف تا شدید در آن متغیر است – خودشیفتگی شدید یک بیماری است ، این اختلال که اگر کنترل نشود ، اکثریت زندگی فرد از کنترل خارج می شود. خودشیفتگی خفیف نوعی است که بیشتر اوقات با آن روبرو می شویم.

ویژگی افراد خودشیفته:

۱- آنها فقط میخواهند در مورد خودشان حرف بزنند.

این معامله با خودشیفتگان است: آنها کاملا دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند. سوزان هایتلر ، روانشناس بالینی می گوید:

“عملکرد خودشیفتگی در هسته اصلی اختلال گوش دادن است.”

وقتی با یک خودشیفته صحبت می کنید ، آنها واقعاً گوش نمی دهند. آنها منتظر هستند تا در مورد خودشان صحبت کنند.

هر کس گهگاهی در این مورد مقصر است ، اما خودشیفته مکالمه را انجام می دهد و آن را به طور مداوم در جهت خود هدایت می کند.

خودشیفته می تواند از شما در مورد روزتان سوال کند ، اما بیشتر راهی برای شروع مکالمه ای است که در آن سوژه می شوند. آنها همچنین تمایل به قطع موضوع و تغییر موضوع دارند.

در نهایت ، یک خودشیفته هنگامی که می خواهید نظر خود را اعلام کنید عصبانی خواهد شد. از نظر خودشیفته همیشه حق با اوست حتی اگر این نتیجه غیر منطقی باشد.

۲- آنها کنترل و قدرت می خواهند و می خواهند رهبری کنند.

رفتار خودشیفتگی غالباً فرد خودشیفته را در موقعیت های رهبری قرار می دهد زیرا به نظر اعتماد به نفس می رسد.

اما قبل از اینکه به رئیس یا کنگره خود برچسب خودشیفتگی بزنید ، مراقب باشید. کاریزما و توانایی رهبری لزوما نشانه خودشیفتگی نیست. طبق گفته دانشگاه راتگرز:

“مهارت های رهبری یک سیاستمدار اغلب خودشیفتگی است.”

اما از نظر آماری ، سیاستمداران بیش از دیگران صفات خودشیفتگی  ندارند.

برای پی بردن به اینکه آیا رئیس یا نماینده شما خودشیفته است ، به دنبال کنترل رفتار و اظهارات خود باشید.

ویژگی افراد خود شیفته چیست؟
ویژگی افراد خودشیفته چیست؟

۳- آنها مرتباً از خود تعریف می کنند.

رفتار خودشیفتگی استفاده از این جملات برای جلب توجه و جلب اعتماد و تحسین دیگران است.

خودشیفته احساس حق می کند. شخص خودشیفته به جای اینکه بگوید ، “من هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارم ، اما مطمئن هستم که می توانم موفق شوم” چیزی شبیه به این را می گوید ، “من صادقانه احساس می کنم لیاقت دریافت بیشتر از افراد دیگر در بخش خود را دارم. “

از طرف شدید ، خودشیفتگانی که اظهارات شگفت انگیز درباره خود می کنند مستعد توهمات است. آنها بهترین هستند. یک خودشیفته آسیب شناسی معتقد است که آنها می توانند به مشهورترین فرد در آمریکا تبدیل شوند (آنها نام یک شخص مشهور را رها می کنند و خود را با آن شخص مقایسه می کنند یا ادعا می کنند که با شخصیتی مشهور ارتباط شخصی دارند) ، آنها مناسب برای اداره جهان ، و سایر توهمات از این دست.

۴- آنها شما را فریب می دهند.

خودشیفته ها تمایل به تقلب دارند زیرا تقلب ، احساس اعتبار سنجی و قدرت خودشیفته را تغذیه می کند.

نویسنده آنا چری گزارش می دهد که خودشیفتگی با تقلب ارتباط مستقیم دارد.

به گفته چری ، محققان دو مطالعه طولی انجام داده و نتایج را در بایگانی رفتارهای زوجین منتشر کردند. از بین ۱۲۳ زوج متاهل ، شرکایی که بیشترین تقلب را انجام داده اند ، بالاترین میزان خودشیفتگی  را نشان داده اند ، که شامل “استثمار ، عدم همدلی  ، و احساس شگرف مهارت  در زندگی مشترک” است.

۵- آنها از شما برای رسیدن به اهدافشان استفاده میکنند.

خودشیفتگی دو چهره دارد:

نوع برونگرا ، خودخواهانه و جذاب که تاکنون در مورد آن بحث کردیم.
و نوعی که کاملاً برعکس به نظر می رسد – خودشیفته آسیب پذیر ، حساس به حساسیت ، اضطراب ، عدم اعتماد به نفس را نشان می دهد و ممکن است درون گرا به نظر برسد ، اما در واقع خیالات بزرگ را در خود جای داده و از آسیب پذیری آنها برای سو استفاده از دیگران.

هر دو نوع خودشیفته ها تمایل به سو استفاده از دیگران دارند.

خودشیفته برونگرا شما را افسون و تملق می کند تا زمانی که به خواسته خود برسد ،خودشیفته درونگرا همدلی و ترحم شما را برمی انگیزد.

هر دو نوع خودشیفته ها برای بدست آوردن اعتبار عاطفی ، جنسی ، اجتماعی و جسمی از شما سو استفاده خواهند کرد. یک تاکتیک خودشیفتگی دستکاری این است که به شما بگوید آنها گزینه های دیگری دارند اما هنوز هم شما را انتخاب می کنند.

ویژگی افراد خود شیفته چیست؟
ویژگی افراد خودشیفته چیست؟

۶- آنها به شما زیاد فحش می دهند و از زبان بد  استفاده می کنند.

بدون شوخی – افراد خودشیفته بیشتر از دیگران احتمالاً کلامی پرخاشگرانه و مقابله ای دارند.

فحاشی و زبان صریح یکی دیگر از ویژگی های آن هاست. آنها به طور منظم بیش از حد معمول قسم میخورند ، وقتی با شما مشاجره می کنند به شدت فحش می دهند و از حرکات اغراق آمیز برای تأکید بر حرف خود استفاده می کنند.

۷- آنها دائماً با شما بحث می کنند.

خودشیفتگان شدید همیشه حق دارند – همیشه. هرچه رابطه شما با یک خودشیفته پیش می رود ، حجاب افتاده و او شروع به گفتن آنچه فکر می کنند می خواهید بشنوید ، نمی کند. سپس بحث و جدال بیشتر و شدیدتر می شود.

هیچ برنده ای وجود ندارد زیرا دوباره ، خودشیفتگان به منطق پاسخ نمی دهند. تنها زمانی که آنها انجام می دهند این است که در خدمت اهداف آنها باشد.

۸- آنها مرتباً در روابط و خارج از روابط هستند.

هنگام مطالعه درباره خودشیفتگی ها در روابط ، روانشناس W. Keith Campbell متوجه روندی شد:

روابط آنها پس از حدود چهار ماه به اوج خود می رسد و پس از آن معمولاً تمام می شوند. افرادی که با افراد خودشیفته در ارتباط هستند ، میزان رضایتمندی بالای چهار ماه اول و سپس کاهش سریع را گزارش می کنند. این نشان دهنده تمایل به خودشیفتگی برای بهره برداری از مردم تا زمان خوب است.

۹- آنها بیش از حد به شکل ظاهری توجه می کنند.

سیمین وزیر و دیگر محققان خاطرنشان می كنند:

“افراد خودشیفته بیشتر تمایل به پوشیدن لباسهای گران قیمت و پر زرق و برق دارند ، ظاهری منظم و مرتب دارند که نیاز به آمادگی زیادی دارد و (در خانمها) آرایش می کنند و به رخ می کشند.”

افراد خودشیفته معمولاً در ارزیابی جذابیت جسمی نمره بالاتری می گیرند و مردان خودشیفته به دنبال زنانی می روند که خوش تیپ به نظر می رسند.

مردان خودشیفته وقت بیشتری را صرف کار در مورد تعریف عضلانی خود می کنند ، در حالی که زنان خودشیفته بیشتر وقت خود را صرف تظاهرات می کنند. این ماهیت کوتاه مدت برخوردهای عاشقانه با خودشیفتگان را توضیح می دهد. جذابیت فوری وجود دارد ، اما جنبه عاطفی آن ناامید کننده است.

۱۰- با بروز احساسات موضوع را تغییر می دهند.

به طور خاص ، خودشیفتگان نمی خواهند احساسات خود را با شما در میان بگذارند زیرا آنها را در موقعیت آسیب پذیری قرار می دهد و قدرت آنها را بر شما ضعیف می کند.

اگر یک خودشیفته احساسات خود را برانگیزد ، این کار بی احترامی است. آنها از یک جذابیت احساسی برای نزدیک شدن به شما استفاده می کنند. احساسی که آنها شناسایی می کنند نمی تواند از احساس واقعی آنها دورتر باشد.

۱۱- هنگام صحبت کردن ،علائم اغراق آمیز از خود بروز میدهند.

آنها ممکن است سر تکان دهند ، بگویند “اوه” و “بله” ، و مانند گوش دادن رفتار کنند ، اما شما می توانید با چشم آنها بگویید که آنها نیستند.

خودشیفته خسته می شود زیرا آنها واقعاً به شما گوش نمی دهند. آنها به آنچه می خواهند بگویند فکر می کنند. گوش دادن به شما این است که به شما کمی کنترل می دهد.

۱۲- آنها عاشق عبور از مرزهای شما و قانون شکنی هستند.

این نشانه خاصی از رفتار خودشیفتگی است:

وقتی حد و مرزی را ادعا می کنید ، آنها آن را می شکنند.

آنها همچنین به دنبال هنجارها و قوانین اجتماعی برای شکستن هستند ، تقریباً گویی که این یک بازی است. چراغ قرمز را اواخر شب روشن می کنند ، یک فرد معلول را در پشت سر خود مسخره می کنند.این مربوط به ایجاد تصویری از برتری و خودمختاری است.

۱۴-آنها غنائم و نمادهای وضعیت را جمع آوری می کنند.

حتی اگر این یک داستان در مورد یک فرد مشهور ، یک ستاره راک یا یک مهمانی کاملاً عالی باشد (که در آن خودشیفته ستاره بود) ، خودشیفته در دنیایی از نمادهای وضعیت زندگی می کند.

اتومبیل های ورزشی براق ، قرمز گیلاسی ، گیتارهای روی دیوار با امضا روی آنها ، عکس های سلفی در مکان های خیره کننده ، اینها از ویژگی های کلیشه ای خودشیفته است ، اما مراقب روشهای ظریف تری باشید که در آن خودشیفته هر کاری را که انجام می دهند به یک غنیمت تبدیل می کند.

ویژگی افراد خود شیفته
ویژگی افراد خودشیفته

۱۵- آنها کاملاً آن فرد کامل را در زندگی خود می پرستند.

اگرچه خودشیفته خود را برتر از دیگران می داند – که می تواند به ظاهر متظاهرانه ظاهر شود – اما آنها شخصی را برای پرستش پیدا می کنند.

بت خودشیفته کمال را در نظر آنها نشان می دهد. این شخصی است که می خواهند از او الگوبرداری کنند و ارتباط زیادی با کودکی آنها دارد. غفلت عاطفی از دوران کودکی (CEN) می تواند دلیل خودشیفتگی باشد. غیر معمول نیست که بت خودشیفته یک موقعیت یا نماد باشد.

در پایان:

خودشیفته به کمک روانشناختی حرفه ای نیاز دارد که شامل تشخیص است. اگر با این شخص رابطه دارید ، پیشنهاد دهید که او به یک مشاور و متخصص مراجعه کند.

یادتان باشد : حتی فرد خودشیفته هم می تواند تغییر کند ، اما آنها باید از آینه فاصله بگیرند و با آنچه در واقع هستند روبرو شوند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.