ورزش درمانی و فیزیوتراپی

ورزش درمانی و فیزیوتراپی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ورزش درمانی و فیزیوتراپی ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

افراد زیادی را سراغ داریم که با مشاهده درد عضلانی به فیزیوتراپ مراجعه کرده و همراه با متخصص مربوط حرکات ورزشی و اصلاحی را انجام داده اند اما بعد از مدتی درد دوباره به سراغشان آمده یا حتی از همان ابتدا هم دردشان تسکین چشمگیری نیافته است.

 

صرف نظر از طولانی بودن نتیجه فیزیوتراپی، در بیشتر موارد باید از پزشک خود مشورت بگیرید که آیا نیاز به روش‌های کمکی دیگر هم دارید یا نه؟

آن چه بیشتر بر آن تاکید می شود این است که :

در کنار فیزیوتراپی، تمرین درمانی و ورزش درمانی نیز به درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی کمک می‌کند.

ورزش درمانی باید طبق دستور پزشک و با دقت و حوصله در زمان‌های مشخص شده انجام شود و در صورت ایجاد خستگی یا تحریک درد، کم یا قطع شود.

اما با این حال بسیاری از بیمارانی که درد و التهاب دارند، با وجود انجام جلسات متعدد فیزیوتراپی، درمان نمی‌شوند.

فیزیوتراپی هم باید بر اساس تشخیص پزشک تجویز شود، بی‌شک در مواردی که عامل ایجاد درد در بیمار ناشناخته باشد، فیزیوتراپی توصیه نمی‌شود و نیز زمانی‌ که بیمار دچار التهاب حاد است به‌خصوص در بیماران روماتیسمی که در مرحله حاد بیماری‌شان هستند، انجام فیزیوتراپی نتیجه عکس داشته و به بیشتر شدن درد و التهاب مفاصل منجر می‌شود. فیزیوتراپی در بیمارانی که دچار تنگی تونل کارپال (گرفتگی اعصاب مچ دست) هستند نیز در موارد حاد بیماری توصیه نمی‌شود.

زنانی که دچار التهابات لگنی و در مواردی نازایی هستند یا از ناتوانی در کنترل ادرار رنج می‌برند، می‌توانند از فیزیوتراپی به‌ عنوان یک روش کمک درمانی بهره بگیرند. این روش در درمان اسکار‌ها (جای زخم) در مرحله‌ای که اسکار در حال شکل‌گیری است، موثر است. این روش بهترین تاثیر را در از بین بردن اسپاسم (گرفتگی) عضلانی دارد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.