وثیقه ۲۰ میلیاردی تاجر پورشه برای شبنم نعمت زاده

پشت پرده وثیقه ۲۰ میلیاردی یک جوان ۲۴ ساله برای شبنم نعمت زاده دختر وزیر اسبق رسانه ای شد. امیر بهبهانی کیست ؟ در جریان رسیدگی به پرونده شبنم نعمت زاده مشخص شد که تأمین کننده وثیقه ۲۰ میلیاردی او یک جوان ۲۴ ساله است.

شهریور سال گذشته شبنم نعمت‌زاده به اتهام احتکار دارو بازداشت و با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

درست یک سال بعد و یک هفته مانده به برگزاری اولین جلسه دادگاه، مسعودی مقام، قاضی شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی خبر بازداشت مجدد شبنم نعمت زاده را اعلام کرد.

قاضی مسعودی مقام در جریان برگزاری دادگاه خطاب به نعمت زاده در مورد علت بازداشت مجددش گفت: بازداشت شما از آن جهت صورت گرفت که بیم فرارتان می‌رفت و شخصی که برای شما سند گذاشته بود فردی متولد سال ۷۳ به نام آقای امیر بارانی بود که در دادگاه حاضر نشد، با وجود اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای شما سند گذاشت و اعلام کرد که اگر باز هم سند بخواهید در اختیار شما قرار می‌دهم، در حالی که وجود این همه سند در دست این فرد جای سوال داشت.

قاضی مسعودی مقام ادامه داد: همچنین مهلت ضمانت نامه‌های بانکی که از سوی پدر شما گذاشته شده بود رو به اتمام بود، لذا قرار بازداشت شما صادر شد.

نکته جالب توجه این است که فردی که برای شبنم نعمت زاده وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی را تأمین کرده بود، ۲۴ سال سن دارد و جای سوال است که یک جوان دهه هفتادی چگونه توانسته این مقدار وثیقه را تأمین کند.

یکی از کاربران فضای مجازی مدعی شده، سید امیر بارانی بهبهانی متولد ۱۱ دی ماه سال ۷۳ و فرزند سید معین بارانی بهبهانی مالک شرکت «معین موتور» وارد کننده پورشه است.

دیگر کاربران فضای مجازی نیز به ابهام در رابطه این پسر ۲۴ ساله با دختر وزیر اسبق پرداخته‌اند و این سوال را مطرح کرده‌اند که چه دلیلی دارد امیر بارانی اقدام به سپردن وثیقه برای شبنم نعمت زاده کند.

شبنم نعمت زاده اولین بار به دلیل کشف یک انبار داروی احتکار شده متعلق به او در کرج بازداشت شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که تعداد زیادی از این دارو‌ها تاریخ مصرف گذشته و اغلب آن‌ها جزء دارو‌های جنرال و مکمل‌ها هستند.

 

وثیقه ۲۰ میلیاردی تاجر پورشه برای شبنم نعمت زاده
وثیقه ۲۰ میلیاردی تاجر پورشه برای شبنم نعمت زاده

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد این پرونده گفت: این فرد دو پرونده داشت. یکی از این پرونده‌ها به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و دیگری به ارزش ۵ میلیارد تومان بود که برای پرونده اول، حکم صادر و اجرا شد و تمامی دارو‌های انبار این خانم با هزینه شخصی خود معدوم شده است.

او درباره پرونده دیگر این فرد افزود: پرونده ۵ میلیاردی این فرد که مربوط به قاچاق دارو است، مفتوح بود و به دلیل اینکه در صلاحیت تعزیرات نبود، به دادسرای استان کرج ارجاع داده شد.

اتهامات نعمت زاده مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال با علم به موثر بودن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است.

اتهام دیگر او مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال و سوء استفاده از جواز و امتیاز تفویض شده، مشارکت در اخلال در نظام دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیر مجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق است.

در حال حاضر شبنم نعمت زاده بازداشت و قرار است دومین جلسه دادگاه او ۳۱ شهریورماه برگزار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.