واکینگ دد ،اولین سریال ساخته شده با موضوع زامبی ها!!

واکینگ دد ،اولین سریال ساخته شده با موضوع زامبی ها!!

تصور کنید در یک صبح معمولی از خواب بیدار می شوید ،نگاهی به اطرافتان می اندازید و کمی بعد متوجه چیز های غیر عادی می شوید. گل های داخل گلدان پژمرده شده اند، ساعت داخل اتاقتان از کار افتاده است و بیرون از اتاق هم سکوت محض است! از جایتان بلند می شوید و به سمت کوچه می روید و ناگهان با صدها جنازه خونین در کف خیابان مواجه می شوید. تعدادی از آن مرده ها ناگهان حرکت می کنند و متوجه حضور شما می شوند و شروع به حرکت کردن به سمت شما می کنند! این اتفاق دقیقا برای شخصیت اصلی سریال واکینگ دد یعنی ریک گرایمز رخ می دهد و یک داستان درام و هیجان انگیز و ترسناک در دنیای مرده ها بدین گونه شروع می شود!

ریک گرایمز که یک مامور پلیس است در یک ماموریت زخمی می شود و مدت نامشخصی به کما می رود، پس از مدتی به هوش می آید و متوجه میشود همه چیز غیر عادی است. او با جسم کرخت و ضعیفش به سختی به سمت راهرو بیمارستان حرکت می کند و دقیقا همین سکانس از قسمت اول مردگان متحرک است که بیننده را عاشق و وابسته خودش می کند… کل راهرو تاریک است بجز چند لامپ نیمه سوخته که فقط خاموش و روشن می شوند ، کف راهرو خونی است و چند جنازه که به شکل فجیعی دریده شده اند همانجا رها شده اند .از ابتدا تا انتهای راهرو داستان همین است. ریک تلاش می کند تا درب خروج را پیدا کند و پس از یافتن آن اولین قدمش را بر دنیای جدید با حاکمیت مرده ها می گذارد! همه جا پر از مرده های دریده شده است و ترسناک تر از آن هم اینکه برخی از آنها میتوانند حرکت کنند ! ریک گرایمز هنوز به طور کامل داستان را نفهمیده است و از این ماجرا بی خبر است که آن مرده ها می توانند او را به کشتن بدهند. او بعد از دقایقی مات و مبهوت ماندن تصمیم می گیرد به سمت خانه اش حرکت کند تا خانواده اش را پیدا کند و از شهر خارج شود. وی وقتی که به سختی توانست خانه اش را پیدا کند می فهمد که زن و پسرش کارل از آنجا رفته اند! او با یک پدر و پسری آشنا می شود که از اول شروع این ماجرا ها از همه چیز خبر داشته اند و ماه ها برای حفظ جان خودشان در خانه مانده اند .ریک چند روزی در خانه همراه آن دو می ماند و تصمیم می گیرد به جست و جوی خانواده اش بپردازد…

داستان همینگونه ادامه پیدا میکند و بعد از مدت ها ریک یک گروه انسان بازمانده را پیدا می کند که خانواده اش نیز در بین آنهاست .در فصل های بعدی شاهد آن میشویم که بازمانده های ضعیف کشته میشوند و فقط انسان های قوی مثل ریک گرایمز جان سالم به در میبرند . انسان ها تصمیم می گیرند یکبار دیگر تمدن را از نو بسازند و با سلاح های ابتدایی به مقابله با زامبی ها بپردازند . آنها برای خودشان شهر های با حصار میسازند و با روش های اولیه به کشت و زرع میپردازند. یکی از جنبه های خوب این فیلم که در فصل های ۳ به بعد با آن آشنا میشوید این است که بعد از مدتی که انسان ها بیشتر از قبل زامبی ها را میشناسند و راه های مقابله آسان با آنها را کشف میکنند دیگر مشکل اصلی مردگان متحرک نیستند! این بار انسان ها و قومیت ها و گروه های بازمانده مختلف به جان هم می افتند تا منابع و حصار های همدیگر را غارت کنند تا به امنیت بیشتری دست پیدا کنند! برخی گروه ها با هم متحد می شوند تا گروه یزرگ تری را شکست دهند و برخی هم در این میان بی طرف است و…

سریال جذاب واکینگ دد از سال ۲۰۱۰ و از شبکه ای ام سی پخش شد و از همان قسمت های اول موفقیت های خوبی کسب کرد و طرفداران خودش را پیدا کرد .(معمولا کسی پیدا نمیشود که کهواکینگ دد را فقط دوست داشته باشد ، هرکس که این سریال را دنبال کند بی شک عاشقش خواهد شد.)

اگر بخواهیم از موفقیت این سریال حرف بزنیم، کافی است به این نکته اشاره کنیم که این سریال از همان سال تا به حال ادامه داشته است و تا فصل ۹ منتشر شده است . البته گفته ها حاکی از آن است که این سریال تا چندین فصل هم ادامه پیدا خواهد کرد و هنوز قصدی برای توقف آن ندارند. شاید فکر کنید سریال در همان فصل های ابتدایی اش جذاب بود و بعد از کسب موفقیت از کیفیت داستان و کشش آن کاسته شده باشد، در حالی که چنین نیست و بنابر نظر طرفدارانش واکینگ دد رفته رفته به سمت اوج حرکت می کند !

با موفقیت هایی که واکینگ دد در اوایل کسب کرد سال ها بعد از انتشار اولین قسمت از واکینگ دد اسپینافی هم برای این سریال با عنوان ترس از مردگان متحرک ساخته شد که در آن تلاش شده است داستان از همان اوایل شیوع بیماری که باعث شد مردم تبدیل به مرده متحرک شوند شروع شود و به نوعی پدیده زامبی را توجیه کند .

سریال واکینگ دد توانسته است امتیاز ۸٫۳ را در ای ام دی بی به خود اختصاص دهد و به نظر شما عوامل این موفقیت و تبدیل شدن سریال مردگان متحرک به یکی از پربیننده ترین سریال های جهان چه چیز هایی میتواند باشد؟

از اولین عامل می شود به موضوع جذاب و هیجان انگیز این سریال اشاره کرد که امروزه طرفداران زیادی دارد، در آمارگیری های اخیر مشخص شده است که نصف بیشتر فیلم و سریال بازان عاشق فیلم های اخرالزمانی و پایان جهانی هستند . به خصوص وقتی که پایان جهان به دست زامبی ها صورت گرفته باشد ! از عوامل دیگر هم میشود گفت که واکینگ دد اولین سریال زامبی محور است و بسیاری از طرفدارانش را هم به این مدیون است . همچنین سریال واکینگ دد در طول این ۱۰ سال با هیچ مشکل مالی مواجه نشده است و راه خود را بدون هیچ مانعی ادامه داده است .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.