واکسن جدید مالاریا با پروتئین ویروس قدیمی تولید شد

واکسن جدید مالاریا با پروتئین ویروس قدیمی تولید شد

گروهی از محققان برای تولید یک واکسن جدید مقابله با بیماری مرگبار مالاریا، از ویروس موزائیک توتون استفاده کردند که یک قرن پیش شناسایی شده و تنها در گیاهان تکثیر می شود.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس، واکسن جدید بیماری مالاریا که با استفاده از ویروس موزائیک توتون ابداع شده می تواند به شکل موثری جلوی ابتلا به این بیماری  را بگیرد.

ویروس مالاریا که تنها در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۲۸ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرد، کماکن تهدیدی برای سلامت عمومی است و کماکان افراد زیادی در نقاطی از دنیا زندگی می کنند که پشه های ناقل این ویروس در آن زندگی می کنند، از جمله این مناطق می توان به قاره های آفریقا و آمریکای جنوبی و جنوب شرق آسیا اشاره کرد.

نسل اول واکسن مالاریا که RTS,S نام دارد، با استفاده از پروتئین محافظت کننده از پلاسمودیوم فالسیپاروم تولید شده و اگر چه کارکرد مناسبی دارد، اما تقویت آن با گذشت زمان ضروری است.

از همین رو، محققان با استفاده از ویروس موزائیک توتون دست به این کار زده اند، این ویروس پایداری زیادی دارد و دارای یک غلاف حفاظتی از جنس پروتئین است و می تواند ۳۵۰ نوع بیماری را در گیاهان مختلف و به خصوص در برگ های گیاه تنباکو ایجاد کند اما غلاف پروتئینی محافظ آن به عنوان واکسنی برای مقابله با مالاریا قابل استفاده است، انتظار می رود با انجام آزمایش های تکمیلی برای عرضه این واکسن جدید برای مصرف افراد در معرض خطر اقدام شود.

نظر خود را در خصوص خبر”واکسن جدید مالاریا با پروتئین ویروس قدیمی تولید شد ”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.