هراس جهانی از ویروس کرونا

هراس جهانی از ویروس کرونا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”هراس جهانی از ویروس کرونا” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

محققان پیش‌بینی می‌کنند، کووید ۱۹ که افراد زیادی را در جهان مبتلا کرده است در کشورهایی که آب و هوای معتدل دارند، به یک ویروس فصلی تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال اکسپرس، همه ما با الگوهای فصلی برخی از ویروس‌های تنفسی آشنا هستیم. اکنون یک بررسی نشان می‌دهد که کووید ۱۹ در برخی کشورهایی که آب‌وهوای معتدل دارند، به یک بیماری فصلی تبدیل خواهد شد اما این اتفاق تنها زمانی رخ می‌دهد که ایمنی گله‌ای ایجاد شده باشد.

نتایج این مطالعه که در نشریه Frontiers in Public Health منتشر شده است، بر اهمیت مطلق اقدامات بهداشتی عمومی که اکنون برای کنترل این ویروس مورد نیاز است، تاکید می‌کند. محققان این مطالعه توضیح می‌دهند که بقای ویروس در هوا و روی سطوح، حساسیت افراد به عفونت‌ها و رفتارهای انسانی مانند تجمع در فضای بسته، در فصول مختلف به دلیل تغییر دما و رطوبت متفاوت است. این عوامل در انتقال ویروس‌های تنفسی در زمان‌های مختلف سال تأثیر می‌گذارند. با این حال در مقایسه با سایر ویروس‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا، کووید ۱۹ سرعت انتقال بیشتری دارد که دست‌کم تا حدودی به دلیل گردش در جمعیتی است که به اندازه زیاد از لحاظ ایمنی‌شناسی ساده محسوب می‌شوند.

این بدان معنی است که برخلاف آنفلوآنزا و سایر ویروس‌های تنفسی، عواملی که بر فصلی بودن ویروس‌ها حاکم هستند، هنوز نمی‌توانند گسترش کووید ۱۹ را در ماه‌های فصل تابستان متوقف سازند. اما زمانی که مصونیت گله‌ای از طریق عفونت های طبیعی یا واکسیناسیون حاصل شود، سرعت انتقال باید متعاقبا کاهش یابد که ویروس را نسبت به عوامل فصلی حساس‌تر می کند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.