نکاتی برای داشتن آشپزخانه ای بدون حشره

نکاتی برای داشتن آشپزخانه ای بدون حشره

آشپزخانه می تواند به طور ویژه مستعد هجوم آفت ها باشد. بستری برای تولید مثل، باقی مانده و زباله حاصل از غذا، این فضای پر رفت و آمد اغلب مورچه ها، جوندگان، مگس ها و سوسک ها را جذب خود می کند.

جدای از آزاردهنده بودن، وجود حشرات در آشپزخانه امن نیست. علاوه بر داشتن برنامه ای منظم برای تمیزکاری، باید حتما آن را سازماندهی کرده و آفات را دور نگه دارید. در این جا نکات ساده ای را برایتان آماده کرده ایم که با دنبال کردن آنها می توانید از شر این مهمان های ناخوانده راحت شوید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه سمپاشی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سمپاش در تهران باشید می‌توانید درخواست سمپاشی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 برای وسیله های موجود در شربت خانه، از ظروف در بسته استفاده کنید

مطلوب است در صورت امکان وسیله های موجود در شربت خانه و دیگر مواد غذایی موجود در یخچال یا فریزر را در ظروف در بسته قرار دهید. این کار هم باعث می شود مواد غذایی تازه باقی بمانند و هم از ورود حشرات به درون آنها جلوگیری می کند. غذاهایی که نباید در محیط سرد باشند، مانند شکر، دانه های قهوه و جو، آنها را در ظروف پلاستیکی یا شیشه ای در بسته قرار دهید، که از ورود حشرات به درون آنها جلوگیری شود.

نکاتی برای داشتن آشپزخانه ای بدون حشره

مواد غذایی باز نشده باید در معرض دید و در دسترس قرار گیرند

قرار دادن مواد غذایی باز نشده در دسترس، باعث می شود از تاریخ انقضای آنها آگاه بوده و از ورود حشرات به داخل آنها جلوگیری نمایید. توصیه بهتر آن است که به جای قرار دادن آنها در مکان های مختلف و فراموش کردن جایگاه هر وسیله، همه چیز را در یک فضا نگهداری کنید. در هر فضا محصولات یک دسته خاص را نگهداری کنید و آنها را در گوشه های تاریک پنهان نکنید.

دیوار گچی به حفظ وسیله ها کمک می کند

دیوار گچی هم به آشپزخانه تان زیبایی می بخشد، و هم اجازه می دهد لوازم و مواد غذایی خود را در معرض دید نگه دارید. همیشه با ارزیابی مجدد همه چیز را تحت نظر داشته باشید، و با پیروی از قانون “یکی داخل، یکی بیرون” یک آشپزخانه تمیز و سازمان یافته ایجاد کنید که آفات در طی مدت طولانی از آن فراری شوند. همچنین به شما کمک می کند زباله ها کاهش یابند!

پیشخوان و قفسه ها را مرتب نگه دارید

نامرتب بودن آهنربایی برای جذب حشرات است، چرا که حشرات اغلب به دنبال مکانی تنگ و تاریک برای ماندن هستند. برای جلوگیری از این موضوع، پس از استفاده از وسیله ها و ابزار، آنها را از پیشخوان و قفسه ها دور کرده و در جای خود قرار دهید.

از جداکننده های کابینت استفاده کنید

فضای داخل کابینت نیز باید مرتب باشد؛ نباید لوازم و وسیله های مختلف آشپزخانه بهم ریخته باشد. یکی از راه های مرتب نگهداشتن کابینت این است که همه چیز را جدا از هم نگه دارید. از جدا کننده های توری یا سیمی برای مرتب کردن لوازم آشپزی، ظروف چینی و ظروف تخت استفاده کنید. نکته اضافی: قبل از قرار دادن وسیله ها در کابینت اطمینان حاصل کنید که کاملا خشک باشند. حشرات به رطوبت جذب می شوند و د آنجا به زندگی ادامه می دهند.

هر چه زودتر زباله ها را خارج کنید

حشرات به پسماند غذا جذب می شوند، بنابراین حتما زباله ها را زود به زود از آشپزخانه خارج کنید، خصوصا پس از دور ریختن باقی مانده غذا یا پس از آماده سازی غذا. علاوه بر دور ریختن زباله، حتما اطمینان حاصل کنید که سطل های زباله و قوطی ها تمیز باشند تا هیچگونه باقیمانده ای در آن باقی نماند و حشرات به آن جذب نشوند.

لوازم آشپزخانهلوازم آشپزخانه خود را به طور مداوم تمیز کنید

تمیز کردن لوازم آشپزخانه به طور مداوم در مدیریت لوازم خانگی اهمیت دارد. وسیله های مانند فر، قهوه ساز، سرخ کن، مخلوط کن و هود در صورت تمیز نبودن، مکان های احتمالی برای مخفی شدن حشرات می باشند.وسایلی که معمولا استفاده نمی کنید را با استفاده از محافظ پلاستیکی محکم (این کار کمکتان می کند در زمان نیاز راحت وسیله را پیدا کنید) استفاده کرده و کاملا مرتب از آنها نگهداری کنید.

درز و شکاف ها را ترمیم کنید

یک کاشی شکسته در آشپزخانه، تنها زیبایی را از بین نمی برد، بلکه می تواند مخفیگاه خوبی برای حشرات باشد. اگر کاشی به طرز بدی شکسته شده آن را تعویض کرده و در غیر این صورت آن را با استفاده از فیلر، آب بندی نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.