نقاشی های ساده با آبرنگ

نقاشی های ساده با آبرنگ

این مطلب در ابان ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”نقاشی های ساده با آبرنگ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم.

آبرنگ چیست ؟

آبرنگ مخلوطی از پودرهای مولد رنگ و مواد صمغی یا رزینی است که به تناسب نوع کاربردش به سه دسته تقسیم میشوند.

۱-آبرنگهای خشک
۲-مرطوب
۳- مایع

آبرنگ یکی از هیجان انگیزترین تکنینکهای نقاشی هست چون رنگ به میل خودش حرکت میکنه که این نوع نقاشی چالش طلب هست چون برخلاف میل شما حرکت میکنه و بسبار لذت بخش است.نقاشی آبرنگ اعتیاد بوجود می آمورد که شخص سعی میکند تا آخر عمرش دنبال تکنیکهای آبرنگ باشد.

تاریخچه کوتاهی از هنر آبرنگ

ما می‌توانیم ریشه‌های نقاشی آبرنگ را به دوران پیش از تاریخ بازرسی کنیم، زمانی که انسان پارینه سنگی برای اولین بار از رنگدانه‌های اخر و زغال چوب روی دیواره‌های غار استفاده کرد. هنگامی که مصریان در هزاره چهارم پیش از میلاد پاپیروس را اختراع کردند، آبرنگ محبوبیت گسترده ای به دست آورد – اگرچه بسیاری از این آثار شکننده اکنون از بین رفته اند. آبرنگ در هنر آسیایی نیز تاریخ غنی دارد، جایی که از حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد در چین و در نقاشی های طوماری از ژاپن و کره باستان به اهداف تزئینی پرداخته است.

در هنر غربی، هنرمندان اغلب از آبرنگ برای ایجاد طرح های آماده سازی استفاده می کردند. در طول رنسانس، آلبرشت دورر نقاشی‌های نمادین آبرنگ خود را تولید کرد، از جمله نقاشی «خرگوش جوان» که در سال ۱۵۰۲ معروف است.

معروف ترین نقاشان سبک آبرنگ

آلبرشت دورر

آلبرشت دورر، نقاش و نظریه پرداز رنسانس آلمان، پیشگام نقاشی آبرنگ بود که در اوایل پتانسیل آن را تشخیص داد. بسیاری از موضوعات تصویری او شامل توپوگرافی، گیاهان، مناظر، سوارکاران و حیوانات است که معروف ترین آنها «خرگوش جوان» است. این اثر به دلیل جزئیات چشمگیر و روشی که هنرمند از رنگ ها برای ایجاد کنتراست استفاده می کند، مورد تحسین قرار می گیرد.

تاریخچه کوتاهی از هنر آبرنگ

ویلیام بلیک

ویلیام بلیک که در درجه اول به عنوان شاعر انگلیسی شناخته می شود، یک هنرمند آبرنگ نیز بود. آزمایش‌های او با این تکنیک غیرمتعارف بود و متمایز از روش‌های سنتی مورد استفاده معاصرانش در قرن نوزدهم بود – او معمولاً ابتدا با گرافیت یا قلم و جوهر نقاشی می‌کشید و سپس از آبرنگ استفاده می‌کرد. شاید مشهورترین و در عین حال ناقص ترین مجموعه آثار آبرنگ، تصاویری باشد که او برای «کمدی الهی» دانته در سال ۱۸۲۶، یک سال قبل از مرگش ساخته است.

جی ام دبلیو ترنر

جوزف مالورد ویلیام ترنر، که با نام JMW Turner نیز شناخته می شود، بیش از ۲۰۰۰ اثر با آبرنگ از خود به جای گذاشته است. بسیاری از آنها “روح” یک مکان خاص را به جای اینکه صادقانه به تصویر بکشند، به تصویر می کشند، که این تنها یکی از دلایلی است که او یکی از محبوب ترین هنرمندان بریتانیا است. گواهی بر استعداد بزرگ او در مورد این رسانه، این واقعیت است که اولین آبرنگ او، با عنوان “منظره ای از قصر اسقف اعظم، لمبث”، در نمایشگاه تابستانی آکادمی سلطنتی در سال ۱۷۹۰، زمانی که ترنر تنها ۱۵ سال داشت، پذیرفته شد.

جان کنستبل

پس از سال ۱۸۲۹، جان کنستبل، هنرمند مشهور بریتانیایی، کار با آبرنگ را بر خلاف طرح‌هایی که تا آن زمان می‌کشید، ترجیح داد. اینها از سنت طبیعت گرایانه او پیروی می کنند و به نظر می رسد علاقه خاصی به تغییر جو در آسمان دارند. او اغلب آن را با استفاده از رنگدانه‌های مات و برس‌های ضخیم‌تر به تصویر می‌کشید، شاید به منظور انتقال محیطی تاریک‌تر.

الیزابت موری

الیزابت موری، یکی از برجسته ترین نقاشان آبرنگ بریتانیایی، ده سال زندگی در جزایر قناری را سپری کرد، بنابراین طبیعتاً بسیاری از آثار او از مناظر و مردم آن، و همچنین از مراکش و اندلس الهام گرفته شده است. او که این هنر را از پدرش توماس هیفی یاد گرفت، سبکی قابل تشخیص را توسعه داد و از “روش سنتی انگلیسی” استفاده کرد – او لایه‌های ظریفی از رنگ‌های ترکیبی استادانه را روی هم قرار داد تا جلوه‌ای از رنگ و عمق ایجاد کند. الیزابت موری همچنین بنیانگذار انجمن هنرمندان زن در لندن است.

وینسلو هومر

وینسلو هومر با سوار شدن بر موج آبرنگی که آمریکا را در قرن نوزدهم برد، ساخت آنها را در سال ۱۸۷۳ آغاز کرد و پس از آن، آنها به ثابتی دائمی در آثار او تبدیل شدند. اگرچه اولین نمونه‌های او با منتقدان همراه نشد، اما تعداد بیشتری از آنها به فروش می‌رسند، چه به عنوان آثار هنری اصلی یا طرح‌های آماده‌سازی نقاشی‌های رنگ روغن او.

ونسان ون گوگ

ونسان ون گوگ توسط آنتون موو، پسر عموی دومش که او را در دوران دانشجویی پذیرفت، با آبرنگ آشنا شد. این برخورد باعث شد که هنرمند هلندی نزدیک به ۱۵۰ اثر تولید کند که بیشتر آنها مطالعاتی برای نقاشی های بزرگتر او بودند. اینها برای تکمیل مهارت های او مفید بودند، اگرچه ون گوگ هرگز تحت تأثیر آنها قرار نگرفت.

رودا هلمز نیکولز

بسیاری از آثار آبرنگ رودا هولمز نیکولز جایزه گرفتند، در موسسات برجسته به نمایش گذاشته شدند و در مجلات منتشر شدند و شهرت را برای کشورهای بومی او، بریتانیا و ایالات متحده به ارمغان آوردند. آنها شامل مناظر پر جنب و جوش، مناظر دریایی، پرتره ها و طبیعت های بی جان هستند که بسیاری از آنها امروزه نیز محبوب هستند.

جان سینگر سارجنت

جان سینگر سارجنت به دنبال هنرمند بزرگ دیگری، جی ام دبلیو ترنر، بیش از ۲۰۰۰ آبرنگ ساخت، اگرچه او تنها در دو نمایشگاه که در طول زندگی خود به این رسانه اختصاص داده شده بود، شرکت کرد. ماجراجویی او با این نقاشی زمانی آغاز شد که او ۴۴ ساله بود، در سال ۱۹۰۰، در حالی که در سفرهای متعدد به شمال آفریقا، خاورمیانه، و شاید مهم ترین آنها به ونیز، ایتالیا، که اکنون ما بسیاری از آبرنگ های ساخته شده توسط Sargent را داریم.

انواع آبرنگ

برای شروع نقاشی آبرنگ لازم است که اطلاعاتی درست از انواع کاغذها و رنگها و ابزارهای مورد نیاز که در بازار هست به دست بیاریم:

۱ 🔸آبرنگهای قرصی و بلوکی(خشک)
۲🔸آبرنگهای مرطوب (گواش)و ابرنگهای تیوپی(مرطوب)
۳🔸آبرنگهای جوهری

آبرنگهای تیوپی یا خمیری که مثل کرم ها و خمیر دندون هست در انواع حجم تیوپ.

آبرنگهای تیوپی چه آبرنگ هایی هستند؟

از نظر ساختاری مثل گواش هست و تفاوتی با گواش نداره. گواش در داخل ظرفهای شیشه ایی نگهداری میشود بنابرین زودتر خشک میشود چون بیشتر در معرض هوا قرار میگیرد. اما آبرنگ تیوپی یا گواش تیوپی بخاطر دوری از هوا و نور دیرتر خشک میشود. گواش شیشه ایی برای کار مناسب تر هست.

بیشتر هنرمندان هم از همین تیوپی استفاده میکنند چون در سرعت کار موثر هست. بخاطر نوع آب و هوای ایران که معمولا خشک و نیمه خشک هست از رنگهای قرصی بیشتر استفاده میشه و سازگار با آب و هوای ایران هست.

نقاشی های ساده با آبرنگ
نقاشی
نقاشی ساده
آبرنگ
نقاشی
نقاشی های ساده با آبرنگ
نقاشی خانه
نقاشی های ساده با آبرنگ
آبرنگی
نقاشی های ساده با آبرنگ
خانه آبرنگ
نقاشی های ساده با آبرنگ
کلاس نقاشی
نقاشی های ساده با آبرنگ
نقاش

نقاشی های ساده با آبرنگ

4.5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.