نشانه های تجمع مایعات در بدن

نشانه های تجمع مایعات در بدن

احتباس مایع در بدن انسان شرایطی شایع در دنیای امروز است. این شرایط متابولیکی به واسطه تجمع غیر طبیعی مایعات در بافت های زیر پوست یا در بخش هایی درون بدن انسان اتفاق می افتد. تجمع  مایع بیشتر در بخش های پایینی بدن، مانند پاها رخ می دهد، اما می تواند دست ها، صورت و شکم را نیز تحت تاثیر قرار دهد.موارد خفیف احتباس مایع ممکن است مورد توجه قرار نگرفته یا با اندکی افزایش وزن اشتباه گرفته شود.
با وجود این، زمانی که احتباس مایع شرایط جدی‌تری به خود می گیرد موجب بروز برخی علایم مشهود می شود که حتی می تواند توانایی فرد در انجام وظایف روزانه را نیز کاهش دهد.تورم مشهود در اندام های انتهایی در نیم تنه بالایی و پایینی بدن، مانند دست ها و پاها، می تواند برای تشخیص مشکل احتباس مایع کفایت کند.در این شرایط، اندام های انتهایی بزرگ تر از اندازه عادی به نظر می رسد و به دلیل فشاری که آب اضافه بر دریچه های قلب وارد می کند، فرد با مشکلاتی در گردش خون مواجه می شود.چند علامت این اتفاق در بدن :

احساس تنبلی

احساس شدید تنبلی در بدن به واسطه احتباس مایع، علامتی شایع است. این شرایط به ویژه در زمان فعالیت بدنی، خود را نشان می دهد. انباشت غیر عادی مایعات بر وزن بدن می افزاید که می تواند بر سلامت عضلانی، لنفاوی و گردش خون تاثیرگذار باشد.

سلولیت

عوامل بسیاری بر ظاهر سلولیت در عضلات سرینی و پاها تاثیرگذار است. با وجود این، زمانی که به واسطه احتباس مایع شکل گرفته باشد، سلولیت می تواند مشهودتر و درمان آن دشوارتر باشد.

خستگی و ناراحتی عمومی

احتباس مایع به دلیل پیامدهایی که بر دستگاه گردش خون دارد، می تواند موجب خستگی بدنی و ناراحتی عمومی شود. زمانی که اکسیژن و مواد مغذی به درستی و به میزان کافی در اختیار سلول های بدن قرار نمی گیرد، این شرایط می تواند بر عملکرد بدنی و روانی فرد تاثیرگذار باشد.
منبع: خراسان
امیدواریم از مقاله “نشانه های تجمع مایعات در بدن” استفاده کرده باشید. تجربیات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.