نحوه خرید بیمه مسافرتی

نحوه خرید بیمه مسافرتی

بسیاری از مسافران برای سفرهای داخلی و خارجی‌شان از بیمه مسافرتی استفاده می‌کنند. بیمه‌های مسافرتی کاربردهای بسیار زیادی دارند و برای تهدیدات مختلف در زمان سفر طراحی شده‌اند. این بیمه‌ها با دریافت هزینه اندکی، شما و وسایل‌تان را بیمه می‌کنند. بیماری‌های ناشی از تغییر آب‌ و هوا، دریازدگی، مسمومیت‌های ناشی از غذاهای خارجی، سرماخوردگی شدید در مناطق سردسیر و… این‌ها تازه فقط تهدیدات مربوط به سلامت مسافر است. احتمال گم شدن مدارک شناسایی، گم شدن یا تأخیر بار، بروز مشکل حقوقی در صورت عدم رعایت قوانین و… از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است برای شما اتفاق بیافتد. در سفرهای خارجی احتمال بروز مشکلات بسیار زیادی وجود دارد. برای مثال همراه داشتن برخی داروها ممکن است در سفرهای داخلی مشکل‌زا باشد. جالب است بدانید که حتی استفاده از لپ‌ تاپ‌هایی با ویندوز غیر اصل در سفرهای خارجی مشمول جریمه سنگین است. در این لحظات اگر بیمه مسافرتی داشته باشید می‌توانید جریمه‌های مالی یا خسارت‌های وارده بدون اینکه خودتان هزینه کنید، پرداخت کنید. البته در نظر داشته باشید که شرکت‌های بیمه ایرانی معمولا واسطه هستند و با یک شرکت بیمه خارجی قرارداد دارند. به عبارت دیگر هریک از شرکت‌های بیمه با یک یا تعدادی از شرکت‌های کمک‌رسان قرارداد دارند. بعضی از شرکت‌های کمک‌رسان عبارتند از:

Mideast

Allianz

Evasan

همچنین در نظر داشته باشید که شما به کمک استفاده از ویژگی‌های وب‌سایت می‌توانید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید. برای مثال به کمک استفاده از تقویم قیمتی می‌توانید کم‌ترین هزینه را بابت خرید بلیط هواپیما از www.alibaba.ir بپردازید. تقویم قیمتی علی بابا می‌تواند مناسب‌ترین راه برای تهیه یک بلیط ارزان و مناسب باشد. این تقویم در هنگام رزرو بلیط، به‌صورت نواری در بالای سایت و اپلیکیشن موبایل علی‌بابا ظاهر می‌شود و عملکرد آن به این صورت است که کمترین قیمت بلیط را در روزهای قبل و روزهای بعد به شما نشان می‌دهد. برای مثال فرض کنید که شما قرار است که در روز جمعه ۲۳ خرداد به مسافرت بروید و اگر سفر شما چند روز هم عقب و جلو شود مشکلی برای شما پیش نمی‌آید؛ در این حالت تقویم قیمتی علی بابا به شما کمک می‌کند تا کم‌ترین قیمت‌های خرید بلیط هواپیما از ۲۰ خرداد تا ۲۶ خرداد را به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای مشاهده کنید. البته این راه بیش‌تر برای افرادی مناسب است که سفر آن‌ها در تاریخ دقیقی صورت نمی‌گیرد و یکی دو روز اختلاف مشکلی را برای‌شان به‌وجود نمی‌آورد اما کسانی‌که می‌خواهند در یک تاریخ مشخص به سفر بروند بهتر است این تقویم را نادیده بگیرند. همچنین در نظر داشته باشید که صرفا بلیط‌های چارتری دچار کاهش قیمت می‌شوند و بلیط‌های سیستمی داری قیمتی یکسان در بازه‌های زمانی مختلف هستند.

نحوه خرید بیمه مسافرتی

همان‌طور که گفتیم بیمه‌های مسافرتی برای اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی سفر بسیار لازم است و بهتر است برای سفرهای‌تان یک بیمه تهیه کنید. معمولا نحوه پیگیری خسارت در محل حادثه صورت می‌گیرد و شما بعد از تماس با نماینده شرکت بیمه می‌توانید حادثه را برای نماینده توضیح دهید و سپس با ارائه صورتحساب‌های پرداخت‌شده در سفر، هزینه خسارت‌های تحت پوشش بیمه مسافرتی را از کشور محل اقامت خود دریافت کند. مقدار پوشش بیمه و سایر جزییات یک بیمه متناسب با شرکتی است که با آن قرارداد بسته‌اید. به طور کلی در وب‌سایت شرکت بیمه‌گذار اطلاعات مهم بیمه‌نامه‌تان را مطالعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که با خرید بلیط هواپیما ایران ایر از علی بابا می‌توانید در وقت و هزینه‌های‌تان صرفه جویی کنید.

بیمه‌نامه‌ها از شرکت‌های مختلفی خرید می‌شود و بهتر است قبل از خرید بیمه‌نامه به جزییات آن توجه کنید. بسیاری از وقت‌ها در قوانین بیمه‌ جزییاتی به کار رفته است که می‌تواند در زمان بروز حادثه دردسر زا باشد. این دردسر می‌تواند باعث قبول نکردن شرکت بیمه برای پرداخت هزینه‌های خسارت شما باشد. معمولا مشتریان قبلی شرکت‌های بیمه می‌توانند معیار مناسبی برای سنجش کیفیت بیمه باشند.

همچنین در نظر داشته باشید که عوامل زیادی روی قیمت بیمه مسافرتی‌تان تاثیرگذار است که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

 سن مسافر

تعداد دفعات خروج از کشور هنگام سفر

مدت زمان سفر

قیمت بیمه مسافرتی

البته قبل از خرید بیمه نامه بهتر است موارد تحت پوشش هر بیمه‌نامه را با دقت مطالعه کنید چرا که ممکن است بعضی از بیمه‌نامه یک سری از مشکلات و حوادث را پشتیبانی نکنند.

درباره جلوگیری از هواپیمازدگی در سفرهای هوایی بیشتر بخوانید

برای مثال ممکن است بیمه نامه تهیه شده توسط شما هزینه‌های پزشکی و درمان را تایید نکند؛ در این صورت هزینه‌های درمان شما در شهر مقصد به هیچ وجه توسط آن شرکت پرداخت نمی‌شود. معمولا قوانین بیمه‌ها را می‌توانید از وب‌سایت آن‌ها مطالعه کنید. بیمه نامه‌ای که تهیه می‌کنید بهتر است برای وسایل‌تان نیز باشد چراکه ممکن است در شهر مقصد وسایل‌‌تان مورد سرقت قرار گیرد. این موضوع بسیار شایع است و به همین خاطر یکی از بزرگ‌ترین منافع بیمه‌نامه برای مسافران این موضوع است. همچنین در نظر داشته باشید که بیش‌تر بیمه‌ها به هیچ عنوان آسیب زدن عمدی به جسم یا وسایل را تایید نمی‌کنند.

 

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “نحوه خرید بیمه مسافرتی

خرید بیمه مسافرتی از آن کارهایی است که باید به صورت جدی در زمانی که بلیط هواپیما یا رزرو تور انجام میدیم انجامش بدیم. بهترین زمان همین موقع است. من خودم البته از بیمه سامان نمایندگی شیرخانی خرید بیمه مسافرتی انجام میدم. که به صورت آنلاین هم هست و بلافاصله بیمه نامه رو هم تحویل میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.