ناشنوایی تازه‌ترین علامت کشف شده کرونا

ناشنوایی تازه‌ترین علامت کشف شده کرونا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ناشنوایی تازه‌ترین علامت کشف شده کرونا” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ویروس کرونا از زمان ظهورش تاکنون علایم مختلفی را از خود بروز داده که رایج‌ترین آن تب، سرفه، بدن درد و از دست دادن چشایی و حتی بویایی بوده است که هر کدام تا زمان بهبودی کامل ادامه دارند؛ و حالا در تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان در این زمینه، علامت جدیدی از این ویروس کشف شده است.

این تحقیق به دست دانشمندان دانشگاه جانزهاپکینز انجام شده است که نشان می‌دهد این ویروس می‌تواند نه تنها بینی و گلو بلکه گوش و استخوان ماستوئیدی جمجمه را نیز آلوده کند.

آن‌ها در مطالعه خود، یک زن۸۰ و دو مرد ۶۰ ساله را که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند؛ در این بررسی مشخص شد که آن‌ها این ویروس را در گوش میانی چپ و راست خود داشته‌اند.

در حالی که حجم نمونه برای مطالعه بسیار اندک بود، اما یافته‌ها حاکی از آن است که مشکلات گوش از جمله از دست دادن شنوایی می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به کروناویروس باشد.

به گفته محققان این دانشگاه، محاصره استخوان ماستوئید و گوش میانی توسط ویروس کرونا ممکن است در بیماران زنده هم رخ دهد. هم اینک مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) علایم رایج بیماری کووید-۱۹ را تب بالا، سرفه شدید و از بین رفتن حس بویایی و چشایی معرفی کرده است که بر این اساس توصیه کرده منظور از تب بالا افزایش دمای بدن تا حدی است که به راحتی با پشت دست احساس شود یا سرفه معمولی را نمی‌توان لزوما از علایم بیماری دانست.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.