موبرهای طبیعی با طرز تهیه ساده

موبرهای طبیعی با طرز تهیه ساده

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”موبرهای طبیعی با طرز تهیه ساده” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

  1. ترکیب عسل، شکر و لیمو ترش

    اشتباه نکن این ترکیب جذاب این سری برای درست کردن موهیتو نیست (گرچه می دانم جای نعناخالی است اما خواستم چیزی گفته باشم) در این روش، مو از ریشه کنده می شود اما اندازه موم درد ندارد.

    مواد لازم

    ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو یا لیمو ترش تازه، ۱ قاشق غذا خوری شکر، ۱ قاشق غذا خوری عسل، ۲ قاشق چای ‌خوری آرد معمولی، مقداری آب و  چند تکه پارچه تمیز. کاری که تو باید بکنی این است که موادی که در بالا ذکر شده را با مقدار مورد نظر هر یک، با هم ترکیب کن تا مثل موم حالتی چسبناک داشته باشد. اگر غلظت ترکیبی که بدست آوردی مورد تأییدت نبود می توانی مقداری آب به آن اضافه کنی.

  2. طرز تهیه خمیر زردچوبه

    اول از همه زردچوبه و آب ، به جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید  را به نسبت ۱:۲ باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و ۱ قاشق غذاخوری آرد را به خمیر خود اضافه کنید.

    روش استفاده

    ابتدا مقداری آرد ذرت را ه مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از ۱۵ دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را ۲ بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه مورد نظر برسید.

    این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بر خلاف دیگر روش ها می توانید ۱ بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر باشید.

    موبرهای طبیعی با طرز تهیه ساده
    موبرهای طبیعی با طرز تهیه ساده
  3.  ترکیب درمانی گلاب و زاج سفید

    زنان هندی علاقه زیادی به استفاده از روش درمانی گلاب و زاج سفید دارند. ترکیب زاج سفید و گلاب به عنوان روش مؤثر دیگری از درمان خانگی موهای زائد شناخته می‌شود. زنان هندی و پاکستانی از این روش برای از بین بردن موهای زائد بدن و هم‌چنین کاهش پرپشتی و رشد موهای جدید استفاده می‌کنند.

    مواد لازم: نصف قاشق چای‌خوری پودر زاج سفید، ۲ یا ۳ قاشق چای‌خوری گلاب، چند قطره روغن زیتون یا کنجد و یک تکه پنبه

    طرز تهیه: ابتدا پودر زاج سفید و گلاب را با هم مخلوط کنید تا پودر کاملاً حل شود. پنبه را به این محلول آغشته کرده و روی محل موهای زائد بمالید. بعد از اینکه خشک شد، با آب شستشو دهید و چند قطره روغن زیتون یا کنجد روی پوست بمالید تا مرطوب شود.

 

منبع : خلایق ، اقتصادنیوز ،منودلیار

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.