معرفی ۱۰ فیلم برتر از Samuel L. Jackson

معرفی ۱۰ فیلم برتر از Samuel L. Jackson

در این مقاله از وب سایت فارسی ها به معرفی فیلم های برتر و منتخب Samuel L. Jackson  به فارسی ساموئل ال جکسون میپردازیم .یکی از پردرآمدترین بازیگران امروز هالیوود که فروش فیلم هایش تا به امروز چیزی بالاتر از ۶٫۷ میلیارد دلار تخمین زده شده، از این جهت تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به تعدای از فیلم های این بازیگر بزرگ اشاره کنیم . هر چند که این لیست در بین بیش از ۱۰۰ بازی منحصر به فرد این بازیگر انتخاب و گرد آوری شده . اما بهترین هایی نیز بوده اند .  پس در ادامه این مقاله همراه با فارسی ها باشید .


۱۰- فیلم هشت نفرت ‌انگیز (۲۰۱۵) | The Hateful Eight

امتیاز در imdb : هفت و هشت (۱۰/ ۷٫۸)

سال انتشار: ۲۰۱۵

بودجه : ۴۴ میلیون دلار

میزان فروش : ۱۵۶ میلیون دلار

عملکرد گیشه : موفق

کوئنتین تارانتینو بخش عمده ای از حرفه خود را مدیون ساموئل ال جکسون است که سخنان جسورانه و گاه ناگوار نویسنده-کارگردان را به آسانی تبدیل به شعر می کند. با این حال، به نوعی، بیش از ۲۰ سال طول کشید تا تارانتینو در واقع در یکی از فیلم هایش نقش جکسون را بالا ببرد و نمایشی حماسی برای وی رقم زند.

ساموئل ال جکسون یکی از هشت مرد جسور و بی پروا بود که در طی یک طوفان و بوران کشنده پس از جنگ وایومینگ در یک “مغازه متروک” پنهان شدند. تنش ها در بین گروه ها زمانی افزایش یافت که آنها ماهیت واقعی یکدیگر را زیر سوال می بردند و آنچه که در وهله اول همه آنها را در آنجا قرار داده است.

ساموئل ال جکسون با اولین عملکرد فوق العاده خود در قالب یک مجموعه حرفه ای، نقش اول فیلم ” سگ‌های انباری” کوئنتین تارانتینو را به دست آورد. فیلم “هشت نفرت ‌انگیز”  ممکن است یک فیلم با ریتم آهسته ۱۶۸ دقیقه ای باشد، اما بازگشت خوشایندی به فیلم های وسترن تکان دهنده از یک دوره طولانی در سینما می باشد.

۹- فیلم زمانی برای کشتن (۱۹۹۶) | A Time to Kill

امتیاز در imdb : هفت و پنج (۱۰/۷٫۵)

سال انتشار: ۱۹۹۶

بودجه : ۴۰ میلیون دلار

میزان فروش : ۱۵۲ میلیون دلار

عملکرد گیشه : موفق

به راحتی می توان ساموئل ال جکسون را به عنوان شخصیتی قدرتمند و مقتدر تصور کرد که این شخصیت را به عنوان امضای وی شناخته می شود. با این حال، مطبوعات خارجی هالیوود از تصویر آسیب پذیرتر در فیلم “زمانی برای کشتن”، که موجب نامزدی وی برای گلدن گلوب شد، بسیار خوشحال به نظر می رسیدند.

این اقتباسی از رمان جان گریشام در سال ۱۹۸۹ می باشد، که در آن کارل لی هیلی (ساموئل ال جکسون) به عنوان یک پدر به جرم قتل دو مرد که به قول هیلی به دلیل ضرب و شتم دختر جوان وی “سزاوار مرگ و سوزانده شدن در جهنم” بودند، محاکمه می شود. نمایش وی، به همراه جیک تایلر بیگانس (متیو مک کاناوی) و الن روارک (ساندرا بولاک)، باید در مواجهه با جنجال و تنش های نژادی، اخلاق و تعهد خود را برای این پرونده زیر سوال ببرند.

از طرف کارگردان جوئل شوماخر، “زمانی برای کشتن” توسط بسیاری از افراد به عنوان یکی از بهترین اقتباس های گریشام در دهه ۱۹۹۰ شناخته می شود. این فیلم به صورت جسورانه سؤالات عمیقی راجع به عدالت و پیامدهای آن همراه با نتیجه گیری هایی شوک آور ارائه می دهد.

۸- فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی (۲۰۱۴) | Captain America: The Winter Soldier

امتیاز در imdb : هفت و هشت (۱۰/۷٫۸)

سال انتشار: ۲۰۱۴

بودجه : ۱۷۰ میلیون دلار

میزان فروش : ۷۱۴ میلیون دلار

عملکرد گیشه : موفق

نیک فیوری، مردی که مسئولیت متحد کردن انتقام جویان را در کنار هم دارد، چنان شخصیتی را نشان می دهد که هر یک از بازیگران در کنار ساموئل ال جکسون در دنیای سینمایی می توانستند در کنار او در این فیلم بازی کنند. من می گویم، اگر شما به بهترین شکل ممکن نیک فیوری را می خواهید، بهترین گزینه ساموئل ال جکسون می باشد.

آنتونی و جو روسو با اولین فیلم MCU خود، اولین تصویر از خود را بر جای گذاشتند. کاپیتان آمریکا را به یک هیجان جاسوسی به سبک دهه ۱۹۷۰ تبدیل کردند که هر آنچه در مورد S.H.I.E.L.D مورد بحث بود، را تحت تاثیر قرار داد. در همین حال، استیو راجرز با بازی کریس اوانز نیز از یک اتفاق تلخ با چهره ای از گذشته خود شوکه شد.

به عنوان اولین نشانه اثبات این که این به نوعی با بازی جسکون مطرح است، فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی به عنوان فیلم  نیک فیوری (یا یک فیلم بیوه سیاه) شناخته می شود. با توجه به نقش فیوری (حمله او در تقاطع نیویورک ممکن است بهترین صحنه MCU باشد)، کاپیتان آمریکا هرگز اسرار تاریکی S.H.I.E.L.D را کشف نکرده یا عواقب اعتماد را یاد نمی گیرد.

۷- فیلم جان سخت همراه با یک انتقام (۱۹۹۵) | Die Hard with a Vengeance

امتیاز در imdb : هفت و شش (۱۰/۷٫۶)

سال انتشار: ۱۹۹۵

بودجه : ۹۰ میلیون دلار

میزان فروش : ۳۶۱ میلیون دلار

عملکرد گیشه : موفق

تا سال ۱۹۹۵، بروس ویلیس در دو فیلم با ساموئل ال جکسون ظاهر شده بود، اما بدون اینکه هیچ صحنه ای را با هم بازی کنند، که با انتقام دوم ویلیس از قهرمان جان سخت جان مک کلین تغییر یافت.

جان مک تیینان به عنوان کارگردان فیلم “جان سخت همراه با یک انتقام” به عنوان سومین فیلم خود برگشت، که در آن تروریست اسرار آمیز سیمون (جرمی آیرونز) نیویورک را تهدید می کند، تا اینکه مک کلین در برابر او بر می خیزد. پس از اینکه زئوس کارور، صاحب فروشگاه هارلم (ساموئل ال جکسون) یکی از کارهای سیمون را برای مک کلین انجام می دهد، او در این وضعیت گیر می کند و بدین صورت اولین فیلم از سری فیلم های جان سخت شکل می گیرد.

فیلم ” جان سخت همراه با یک انتقام” بعضاً به عنوان دومین فیلم در کمپین مورد تمجید قرار گرفت، که بیشتر به دلیل بازی ساموئل ال جکسون و بروس ویلیس به عنوان کسانی که همواره به بحث با یکدیگر می پرداختد، مورد تمجید بود. خیلی عالی بود که آنها را سرانجام یک فیلم با هم بازی کردند و حتی دفعه بعد که حتی بهتر شد …

۶- فیلم شکست ناپذیر (۲۰۰۰) | Unbreakable

امتیاز در imdb : هفت و دو (۱۰/۷٫۲)

سال انتشار: ۲۰۰۰

بودجه : ۷۵ میلیون دلار

میزان فروش : ۲۴۸ میلیون دلار

عملکرد گیشه :  موفق

ساموئل ال جکسون هنگام بازی کردن به عنوان یک مرد بد، همیشه در بهترین حالت خود است. معمولاً، “بد” فقط به ماهیت عصیانگر و انعطاف پذیر شخصیت او اشاره دارد، اما در فیلم حس ششم ام نایت شیالامن، شخصیت جکسون مستقیما شیطانی است.

پس از آنكه نگهبان امنیتی دیوید دان (دیوید دونس) تنها بازمانده یك قطار مرگبار شد، علاقه مندان به كتاب های طنز مجذوب الیا پرایس شدند، چرا که اعتقاد داشتند او فردی با توانایی های بسیار شبیه به قهرمانانی است که در مورد آنها خوانده اند. هنگامی که دان فشار پرایس را برای پذیرش هدیه خود پذیرفت، می فهمد که هدف پرایس ممکن است چیزی فراتر از همدلی باشد.

شکست ناپذیر نه تنها به عنوان یک کیفرخواست قوی برای کتاب های طنز شناخته می شود، بلکه در مورد تأثیرات خطرناک وسواس نیز صحبت می کند. اگر از من بپرسید، بازگشت ساموئل ال جکسون به عنوان الیا پرایس در فیلم شیشه در سال ۲۰۱۹ نیز جالب بود.

۵- فیلم جانگوی رها از بند (۲۰۱۲) | Django Unchained

امتیاز در imdb : هشت و چهار (۱۰/۸٫۴)

سال انتشار: ۲۰۱۲

بودجه : ۱۰۰ میلیون دلار

میزان فروش : ۴۲۵ میلیون دلار

عملکرد گیشه : موفق

همانطور که قبلاً گفتم، ساموئل ال جکسون به عنوان یک مرد “بد” در بهترین حالت خود قرار دارد، و از آنجا که به ندرت نقش های “خوب” در هر یک از فیلم های کوئنتین تارانتینو وجود دارد، او همچنان یکی از بازیگران اصلی این کارگردان می باشد. تارانتینو معمولاً جكسون را به عنوان حداقل یك فرد بداخلاق قلمداد می كند، اما بزرگترین استثناء فیلم جانگوی رها از بند می باشد.

در دوره کوئنتین تارانتینو و در دوره جنگ پیش از جنگ غرب، جانگو فریمن برده که به یک شکارچی تبدیل شد (جیمی فاکسکس) و نقش مقابل او دکتر کینگ شولتز (کریستوف والتز) برای نجات همسر جانگو، برومهیلدا (کری واشنگتن) از صاحب مزارع کالوین کندی (لئوناردو دی کاپریو) در یک ماموریت نجات مخفی هستند. تنها چیزی که در راه آنها وجود دارد، برده خانه استفانی (ساموئل ال جکسون) با یک وضعیت تکان دهنده می باشد.

استفن همراه با عدم شفقت و تسلیم غیرقابل انکار نسبت به استاد پلید خود، ممکن است شرورترین شخصیتی باشد که ساموئل ال جکسون تاکنون بازی کرده باشد. طبق گزارش ها، آنچه از استفان در بخش نهایی جانگوی رها از بند می بینیم، بدترین کاراکتر او نیز در ابتدا نبود (فیلم یایک ها)

۴- فیلم شگفت انگیزها (۲۰۰۴) | Incredibles

امتیاز در imdb : هشت (۱۰/۸٫۰)

سال انتشار: ۲۰۰۴

بودجه : ۹۱ میلیون دلار

میزان فروش : ۶۳۱ میلیون دلار

عملکرد گیشه : بسیار موفق

ساموئل ال جکسون قبل از اینکه در فیلم انتقام جویان به عنوان نیک فیوری در دنیای سینمایی مارول بازی کند، به عنوان یک پارتیزان شناخته می شد. نقش سرگرم کننده او در انیمیشن کلاسیک شگفت انگیزها در تالار مشاهیر برای پیکسار بر جای مانده است.

در دنیایی که ابرقهرمانان در آن وجود دارند اما سال هاست که از این قانون خارج شده اند، باب پار (کریگ تی. نلسون) در یک بحران میانسالی زندگی گیر کرده و ناامید است تا روزهای باشکوه خود را به عنوان یک فرد بسیار قدرتمند و چالاک به نام آقای شگفت انگیز تکرار کند. وقتی سرانجام شانس او فرا رسید، او این مسئله را می پذیرد و نمی فهمد که این بخشی از یک توطئه شوم است که به زودی جهان و اعضای خانواده شگفت انگیزها او را در معرض خطر قرار خواهد داد.

لوئیزوس “فروزون” با بازی لوسیوس ساموئل ال جکسون”جالب ترین” ابرقهرمان در فیلم شگفت انگیزها می باشد و همچنین در چند صحنه جملاتی جالب و خنده دار را به زبان می آورد. از همه برجسته تر، صحنه نمادین ” سوپرایز من كجاست” سرانجام صحنه ای را ارائه داد كه سم جكسون می تواند بدون شرم آن را تکرار كند.

۳-  فیلم پارک ژوراسیک (۱۹۹۳) | jurassic park

امتیاز در imdb : هشت و یک (۱۰/۸٫۱)

سال انتشار: ۱۹۹۳

کارگردان : Steven Spielberg

بازیگران : Sam Neill, Laura Dern, Jeff Goldblum

بودجه : ۹۵ میلیون دلار

میزان فروش : ۱ میلیارد و ۲۹ میلیون دلار

عملکرد گیشه :  بسیار موفق

عملکرد ساموئل ال جکسون در کلاسیک مربوط به ماقبل تاریخ استیون اسپیلبرگ ممکن است یکی از نمایش های کم اهمیت او باشد. با این حال، او هنوز هم به عنوان یک تکنسین رایانه ای سیگاری به دلیل ارائه ناخوشایند اخبار بد، به سرقت در پارک ژوراسیک می پرداخت.

دیرینه شناس آلان گرنت (سام نیل) و همکارش دکتر الی ساتلر (لورا درن) از دیگر مهمانان در یک تور پیش نمایش از یک پارک موضوعی یک میلیاردر با یک دایناسور واقعی، زنده و کلون شده دعوت می شوند. هنگامی که پارک دچار یک خرابی بزرگ در بخش انرژی می شود، موجودات پارک برای مهمانان به عنوان تهدید محسوب می شوند.

البته مردم جلوه های برجسته و شوک آور بصری پارک ژوراسیک را به یاد می آورند. با این حال، هر بار که این فیلم را تماشا می کنم، من مشتاقانه منتظر شنیدن جمله جالب “منتظر باشید” ساموئل ال جکسون هستم.

 ۲- فیلم کار درست را انجام بده (۱۹۸۹) | Do the Right Thing

امتیاز در imdb : هفت و نه (۱۰/۷٫۹)

سال انتشار: ۱۹۸۹

بودجه : ۶ میلیون دلار

میزان فروش : ۳۷ میلیون دلار

عملکرد گیشه : موفق

اسپایک لی طی چند دهه گذشته در بسیاری از فیلم های خود از ساموئل ال جکسون استفاده کرده است.  دومین بار همکاری جکسون با فیلمساز پرکار ممکن است اولین نمایش عالی وی از حضور قدرتمند وی روی صفحه نمایش باشد.

فیلم کار درست را انجام بده، که اسپایک لی آن را نویسندگی و کارگردانی کرده است، یک داستان اخلاقی در گرم ترین روز سال در بروکلین می باشد. با افزایش دما، تنش های نژادی بین شهروندان نیز افزایش می یابد، که به آرامی موجب خشونت زیاد می شود.

ساموئل ال جکسون فیلم را با تصویرگری خیره کننده از رادیو DJ Mister Señor Love Daddy آغاز می کند. عملکرد پرانرژی او با استقبال بسیار خوبی از طرف مخاطبان همراه شد و بازی وی به نوعی تعصبات امروزی را به چالش می کشد.

۱- فیلم پالپ فیکشن (۱۹۹۴) | Pulp Fiction

امتیاز در imdb : هشت و نه (۱۰/۸٫۹)

سال انتشار: ۱۹۹۴

بودجه : ۸٫۵ میلیون دلار

میزان فروش : ۲۱۳ میلیون دلار

عملکرد گیشه :  بسیار موفق

مگر در مواردی که شاید شما یک طرفدار ۷ ساله مارول باشید، فکر کردن درباره ساموئل ال جکسون بدون اینکه نقش تعیین کننده وی که تنها نامزد دریافت جایزه اسکار او می باشد، تقریباً غیرممکن است.

در واقع، اگر از من سؤال کنید، می گویم تصویر کردن جکسون از یک قاتل در نقش ژول وینفیلد عملکرد تعیین کننده داستان پالپ فیکشن است، اگرچه جان تراولتا بازی برتر را به خود اختصاص داده است.

کوئنتین تارانتینو با تلاش فراوان خود نه تنها باعث شد دنیا به هالیوود ادای احترام کند، بلکه با مسلسل خود دنیای سینما را منفجر کرد. پالپ فیکشن با گفتن سه داستان درهم آمیخته از لس آنجلس، شاهکاری است که تقریباً سه دهه بعد از پخش فیلم تأثیرات آن را می بینیم.

به نظر من، اسلحه مخفی برای نماد ماندگار پالپ فیکشن، ژول وینفیلد است، که ساموئل ال جکسون مظهر آن است تا کمال در بازی را به نوعی نشان دهد. مونولوگ های او در لحظات ابتدا و انتهای فیلم، به نقل از فیلم نامه با تغییر تئاترگونه خودش، آنقدر خونسردانه و با مهارت بود که مدت ها بعد از مشاهده سوم، چهارم یا حتی دهم، شما را مجذوب می کند.

منبع  :cinemablend

3/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.