ماه پنجم بارداری چگونه است؟

ماه پنجم بارداری چگونه است؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ماه پنجم بارداری چگونه است؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در ماه پنجم خانم ها علائم کمتری نسبت به قبل مشاهده می کنند. هر چند فرزند در حال رشد و شکم بزرگ نشانه هایی ایجاد می کنند.

این نشانه ها عبارتند از:

۱-  سوزش معده: هورمون های بارداری باعث می شوند هورمون های معده استراحت کنند بنابراین اسید معده وارد مری می شود که موجب سوزش معده می شود. به طور کامل نمی توانید از این مسئله رها شوید اما می توانید آن را کنترل کنید.

۲-  نشانه های کشش : اگر مادر شما علامت های کشیدگی زیادی بر روی پوست دارد شما نیز همین گونه خواهید شد. مصرف آب به میزان زیاد و کنترل وزن در طول بارداری موجب می شود علائم کشیدگی کمتری بر روی پوست شما ظاهر شود.

۳- خستگی و بی خوابی:جنین در حال رشد به رحم فشار وارد می کند و در هنگام خواب شما را اذیت می کند. دستشویی مکرر نیز باعث می شود خواب شما به هم بریزد. این علائم باعث می شود خسته شوید.

۴- افزایش اشتها  :بدن باید مواد مغذی کافی برای نوزاد فراهم آورد. این مسئله توضیحی برای گرسنگی همیشگی شما است. هنگامی که احساس گرسنگی می کنید آب بخورید زیرا در بعضی موارد بدن احساس گرسنگی و تشنگی را درست تشخیص نمی دهد.

۵-  نفخ و یبوست در ماه پنجم بارداری :نفخ از علائمی است که از ابتدا تا انتهای بارداری همراه شماست. در ابتدای بارداری هورمون های پروژسترون و استروژن موجب می شوند عضلات اطراف معده شل شوند و هضم غذا به آرامی انجام شود. بعد از گذشت زمان، رشد رحم به مقعد فشار آورده و باعث نفخ و یبوست می شود.

رشد بچه در ماه پنجم حاملگی

در طی ماه پنجم حاملگی پسر یا دختر کوچولوی شما شروع به نمایش و بازیگوشی می کند. بتدریج وی بیشتر شکل یک بچه را بخود می گیرد که می توانید تصور کنید بعد از زایمان بغل خواهید گرفت. گرچه بچه هنوز خیلی کوچک است. همانطور که به اواسط حاملگی نزدیک می شوید، بچه هنوز کمتر از نیم کیلو وزن دارد.

هفته ۱۷ حاملگی

ابروها و موهای سر بچه به ظاهر شدن ادامه می دهند. این هفته ناخن های پای بچه بیشتر رشد می کنند. ناخن های انگشتان دست بچه در هفته ۱۷ حاملگی در حد تکامل یافته هستند.

در هفته ۱۷ حاملگی بچه در کیسه آمنیوتیک (کیسه آب) مادر بیشتر فعالیت می کند، غلت خورده و می چرخد. بچه هنوز دوره های سکسکه را تجربه می کند. گرچه مادر نمی تواند صدای سکسکه بچه را بشنود اما ممکن است به تدریج آن ها را احساس کند، بخصوص اگر بچه اول نباشد.

هفته۱۷بارداری

در ماه پنجم بارداری، گنجاندن چه غذاهایی در رژیم غذایی مادران مناسب است؟

۱٫ مصرف گوشت گاو در دوران بارداری باید همراه با مصرف مایعات فراوان باشد

۲٫ خوردن غذاهای غنی از پروتئین

۳٫ در ماه پنجم بارداری به قدرت انواع مختلف سالادها تکیه کنید

۴٫ مصرف میوه  و سبزیجات گوناگون در ماه پنجم بارداری

جنین چه شکلی شده است؟

در این دوره جنین رشد سریعی پیدا می‌کند و وزنش به حدود ۲۵۰ گرم می‌رسد. در این مرحله یک ماده سفید پنیر مانند روی پوست جنین تشکیل می‌شود که وظیفه این ماده حفاظت پوست جنین  از مایع اطرافش است. در پایان این ماه موهای سر جنین شروع به رشد می‌کنند و اگر کودک دختر باشد رحم او شروع به ساخته شدن می‌کند. اگر شکم‌تان گاهی اوقات دچار حرکات پرشی منظمی می‌شود، اصلا نگران نباشید چون ممکن است جنین شما در حال سکسکه باشد.

منبع:نی نی بان،سایت دکتر سولماز محمدی،اوما

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.