ماسک با رعایت فاصله‌گذاری موثر است

ماسک با رعایت فاصله‌گذاری موثر است

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ماسک با رعایت فاصله‌گذاری موثر است” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید هشدار دادند در حالی که نقش موثر استفاده از ماسک در کاهش انتقال کرونا ثابت شده اما در مواردی استفاده از ماسک موجب شده که برخی افراد از اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی غفلت کنند.اشلی لاکمن محقق دانشگاه وارویک که رهبری این پژوهش را بر عهده داشته، می‌گوید: استفاده از ماسک موجب شده بسیاری از افراد توصیه‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند چرا که احساس راحتی بیشتری هنگام نشستن یا ایستادن در کنار یکدیگر دارند.

در ادامه یافته های جدید در این باره را مطالعه کنید:

به‌گفته محققان انگلیسی، برخی افراد در صورتِ استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی لازم را از افرادی که ماسک به صورت دارند رعایت نمی‌کنند. در این بررسی مشخص شد برخی افراد که معتقدند استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است بیشتر احتمال دارد در برخورد با افرادی که ماسک به صورت دارند، فاصله فیزیکی را رعایت نکنند.

پزشکان انگلیسی تاکید کردند: به طور کلی استفاده از ماسک می‌تواند خطر شیوع بیماری کووید ‌۱۹ را کاهش دهد اما این موضوع نباید موجب شود افراد احساس امنیت بیشتری کنند و خطرات دیگر از جمله کاهش فاصله فیزیکی با دیگران را نادیده بگیرند و ماسک و فاصله‌گذاری باید همزمان به کار گرفته شوند تا موثر واقع شوند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.