علایم افت قند خون در روزه داران

علایم افت قند خون در روزه داران

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”علایم افت قند خون در روزه داران ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

سردرد می تواند علت های بسیاری داشته باشد، اما علت اساسی سردردهای مرتبط با روزه داری ناشی از گرسنگی و افت قند خون، ازدست دادن آب بدن و خواب ناکافی است.

افرادی که سردرد دارند، چنان چه علت سردرد میگرن و کنترل شده باشد با مصرف داروهایی می‌توانند روزه بگیرند.

سردردهای میگرنی در ماه رمضان تشدید می شود چون در این ایام علایمی مانند سردردهای عصبی، کاهش قند خون و کم آبی باعث افزایش اسیدهای چرب می شود که با راهنمایی و کمک پزشک معالج و ایجاد تغییرات مختصر در مصرف دارو افراد می توانند روزه بگیرند.

مهدی عظیمی متخصص مغز و اعصاب در این باره می گوید:

در برخی بیماران مبتلا به میگرن، روزه گرفتن به‌دلیل کاهش قند خون به عود حمله سردردمنجر می شود و این مسئله بستگی به تجربه خود بیمار دارد و در هر حال در صورت عود حملات سردرد هنگام روزه داری، پس از ماه رمضان این مسئله برگشت پذیر است.

گرسنگی، خستگی، تشنگی، استرس، بی‌خوابی و بی‌نظمی در خواب و عادت‌های غذایی برای همه افراد در ماه رمضان اتفاق می‌افتد و همین موارد اثر منفی روی میگرن می گذارد و موجب تشدید سردردهای میگرنی می‌ شود بنابراین توصیه می‌شود افرادی که با روزه‌داری دچار تشدید دردهای میگرنی می شوند، با مشورت با پزشک و برای حفظ سلامت از روزه گرفتن خودداری کنند، اما آن دسته از افرادی که دچار علایم نمی‌شوند، می‌توانند روزه بگیرند.‌ ورزش های سنگین، غذاهای خاص (قهوه، شکلات، پنیر مانده، آجیل) و بوهای خاص (بوی سیگار و عطر) می تواند باعث شروع حمله میگرن شود و میگرن در همه افراد به یک صورت تظاهر نمی کند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.