طرز تهیه پنکیک صبحانه سریع و خوشمزه

طرز تهیه پنکیک صبحانه سریع و خوشمزه

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” طرز تهیه پنکیک صبحانه سریع و خوشمزه ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

کره – ۵۰گرم
شیر- یک پیمانه
تخم مرغ – یک عدد
آرد سفید- یک پیمانه
شکر – ۲ قاشق غذاخوری
نمک – یک چهارم قاشق چای خوری
روغن مایع – به میزان کافی
بیکینگ پودر – ۱٫۵ قاشق چای خوری

ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار و آب شود سپس در کاسه ای بزرگ آرد سفید می ریزیم و در ادامه نمک ، شکر و بیکینگ پودر را به آن می افزاییم و مواد را با قاشق مخلوط می کنیم.

تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم . کره ذوب شده را می افزاییم و هم می زنیم تا یکدست شود. مواد مخلوط شده با شیر را داخل کاسه آرد سفید می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس در تابه ای مخصوص پنکیک، مقداری روغن اسپری و صبر می کنیم تا داغ شود . به اندازه یک ملاقه کوچک از مایه کیک بر می داریم و داخل تابه می ریزیم .

مایه پخش وخیلی سریع سرخ می شود.مایه را که ریختیم بعد از یک دقیقه روی آن حفره هایی مانند سوزن ایجاد می شود این یعنی در حال سرخ شدن است. کمی لبه آن را بر می گردانیم اگر به رنگ کاراملی یا قهوه ای در آمده بود خیلی راحت با یک کفگیر آن را بر می گردانیم

تا طرف دیگر آن پخته و کاراملی شود. پنکیک اصلا به تابه نمی چسبد آماده که شد آن را در بشقابی قرار می دهیم و بقیه مواد را نیز به همین صورت آماده می کنیم .

نکات پخت پنکیک

استفاده از شیر باعث می شود پنکیک شما طعم بهتری بگیرد و تا مدت زیادی نرم بماند و خشک نشود. البته اگر دوست ندارید پنکیک خود را با شیر درست کنید می توانید شیر را از مواد لازم حذف و به جای آن از آب استفاده کنید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.