طرز تهیه تهیه سوپ ماکارونی به عنوان پیش غذا

سوپ ماکارونی از جمله پیش غذاهای پرطرفدار و بسیار متنوع در سراسر جهان است. سوپ در انواع مختلفی طبخ شده و در فصول سرد سال طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهد. این پیش غذا، ارزش غذایی بسیار زیادی داشته و از جمله خوراکی های محبوب در جمعیت کودکان به شمار می آید. سوپ ماکارونی از جمله سوپ های بسیار خوشمزه است. که به دلیل داشتن ماکارونی در ترکیبات تشکیل دهنده اش، غذایی کامل محسوب گردیده و بسیار سیر کننده و سالم است. شما می توانید این سوپ بسیار لذیذ را در فصول سرد سال تهیه کرده و کودکان بی اشتها و بد غذا را به وجد آورید. در ادامه با فارسی ها همراه باشید.

طرز تهیه تهیه سوپ ماکارونی به عنوان پیش غذا

  • گوشت چرخ کرده و یا سینه مرغ
  • سیب زمینی
  • پیاز خرد شده یا رنده شده
  • کرفس
  • ماکارونی فرمی
  • گوجه فرنگی و یا رب گوجه فرنگی
  • نمک و ادویه جات (زردچوبه، فلفل سیاه و پودر پاپریکا)

مرحله اول: شما بسته به ذائقه خود و اعضای خانواده اتان می توانید از گوشت چرخ کرده و یا سینه مرغ استفاده نمایید.

مرحله دوم: کرفس را به قطعات کوچک خرد کرده و نیم پز نمایید.

مرحله سوم: سینه مرغ را پخته و با استفاده از دو چنگال ریش نمایید. بهتر است قطعات ریش ریش شده مرغ را با استفاده از یک قیچی تمیز ریز ریز کرده تا مزه لذیذتری زیر دندان ها ایجاد نماید.

مرحله چهارم: پیازها را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید. بهتر است از روغن کنجد، ذرت و یا زیتون استفاده کنید تا طعم پیازها بهتر شده و ترد و سبک باشند.

 

مرحله پنجم: پیاز، سینه مرغ و کرفس را با هم مخلوط کرده و یک لیوان از آب مرغ پخته شده را به همراه نمک و ادویه جات به ترکیبات اولیه سوپ ماکارونی اضافه نمایید. یک لیوان آب سرد نیز به مواد گفته شده اضافه کرده و اجازه دهید در حرارت ملایم تمام مواد با یکدیگر ترکیب شده و خوب جا بیفتند.

مرحله ششم: سیب زمینی ها را پوست گرفته و به حبه های نسبتا کوچک (نه خیلی ریز و نه خیلی درشت) برش بزنید. در این مرحله از تهیه سوپ ماکارونی، سیب زمینی های جبه ای را به ترکیبات روی حرارت افزوده و اگر دوست داشتید گوجه فرنگی های پوست گرفته را کاملا له کرده و به آن ها اضافه نمایید، اما اگر وجود دانه های ریز گوجه فرنگی را دوست ندارید می توانید یک قاشق رب گوجه فرنگی به آن افزوده و اجازه دهید سوپ ماکارونی کاملا رنگ گرفته و خوش رنگ و لعاب شود.

مرحله هفتم: ماکارونی های فرمی رابه سوپ اضافه نموده و پس از ۲۰ الی ۲۵ دقیقه شعله را خاموش می کنیم. بهتر است بوسیله قاشق میزان پخت ماکارونی ها را چک کرده و مراقب باشید ماکارونی ها خیلی له شده، دفرمه و یا خیلی سفت و زنده نباشند.

نکته: اگر دوست دارید سوپ ماکارونی را با گوشت چرخ کرده تهیه نمایید، تمام مراحل شما با مراحل گفته شده خواهد بود و تنها تفاوت سوپ ماکارونی با گوشت چرخ کرده نداشتن کرفس است.

تهیه سوپ ماکارونی بدون گوشت

سوپ ماکارونی بدون گوشت

مواد مورد نیاز

  • پیاز خرد شده و یا رنده شده
  • ماکارونی فرمی
  • هویج
  • گوجه فرنگی و یا رب گوجه فرنگی
  • نمک و ادویه جات
  • کرفس

مرحله اول: هویج و کرفس را به شکل حبه ای (نه خیلی درشت و نه خیلی ریز) خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: پیازهای رنده شده را در کمی روغن تفت داده و به محض طلائی شدن، کرفس و هویج را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهید. سپس یک الی دو پیمانه آب سرد راروی کرفس و هویج ریخته و اجازه دهید ترکیبات اولیه سوپ ماکارونی خوب بپزد.

مرحله سوم: نمک و ادویه جات را به ترکیبات افزوده و یک قاشق رب گوجه فرنگی و یا خود گوجه فرنگی های پوست گرفته و له شده را به آن ها اضافه کنید.

مرحله آخر: وقتی احساس کردید سوپ ماکارونی تقریبا جا افتاده و قوام دار شده است، ماکارونی های فرمی را به ترکیب اضافه نموده و پس از ۲۰ الی ۲۵ دقیقه، وقتی ماکارونی ها نرم شدند زیر شعله را خاموش کرده و سوپ ماکارونی بسیار لذیذ را نوش جان نمایید.

 

طرز تهیه تهیه سوپ ماکارونی

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.