شهر زیبای وین در سفر با تور اروپا

شهر زیبای وین در سفر با تور اروپا

شهر وین به دنیا والتز، بزرگترین آهنگسازان کلاسیک، شیرینی ها و شکلات های بسیار خوشمزه را هدیه داده است. این شهر در میان سال های ۱۰۵ تا ۲۰۱۷ میلادی جزو بهترین مقاصد گردشگری و توریستی در جهان شناخته شده بود و به صورت مداوم به علاقمندان توصیه می شود دست کم برای یک بار که شده از آن دیدن کنند. ما در این مقاله به معرفی جاهای دیدن این شهر می پردازیم و به از شما دعوت می کنیم راهی این شهر شوید و از بازدید مکان های مختلف آن بهره کافی را ببرید.

نماد شهر وین ( وینر راتهاوس)

وینر راتهاوس
وینر راتهاوس

ساختمان وینر راتهاوس برعکس چیزی که از نام ان مشخص است محلی برای خوردن سوسیس دودی نیست، گرچه رستورانی عالی برای صرف غذاهای ویتنامی نزدیک آن وجود دارد. وینر واتهاوس ساختمان شهرداری و مکان فرمانداری ایالت وین به شمار می رود. این بنای گوتینگ در دهه ۸۰ میلادی بنا شده است و در بالای آن مجسمه ای از راتوزمان که به عنوان شهر وین شناخته شده است قرار داده شده است. این بنا در فعلا در حال بازسازی و مرمت است و به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۳ میلادی مرمت و بازسازی آن طول بکشد.

باشگاه سوارکاری اسپانیایی در شهر وین

در تور اروپا مدرسه اسپانیایی سوارکاری یک باشگاه سنتی برای اسب های لیپیزان به شمار می رود و اجراهای عمومی در مدرسه زمستانی سوارکاری در هافبورگ برگزار می شود. به این اجراها نمایش های کلاسیک گفته می شود ولی تماشاچیان می توانند به آن سحر و جادو بگویند. این اسب ها در طی ۴۰۰ سال به همین طریق پرورش یافته اند. از سال ۱۷۳۵ تعداد ۶۸ راس نریان که انژاد آنها اسپانیایی بودند در مدرسه زمستانی سوارکاری تحت اموزش قرار گرفته اند. هم سوارکار ها و هم اسب های آنها در طی سال ها مورد تمرین های خاص قرار می گیرند.

خیابان مشهور گرابن

از معروف ترین خیابان های شهر وین می توان به خیابان گرابن اشاره کرد. در زبان آلمانی کلمه گرابن به خندق معنا می شود و پیشینه آن به اردوگاه قدیمی رومی که در پایتخت اتریش قرار داشت می رسد. در ان زمان شهر وین با دیوارهایی محاصره شده بود که در جوار ان خندقی حفر کرده بودند. سالیان بعد این خندق را پر کردند و به عنوان یکی از خیابان های مسکونی وین شناخته شد.

صنعتگرانی در گذشته درون خانه های چوبی در همین خیابان روزگار می گذراندند ولی با گذشت سال ها خیابان گرابن به بازار مبدل شد و در آخر به مکانی برای زندگی طبقه ممتاز تبدیل شد. در حال حاضر این خیابان دارای فروشگاه هایی مدرن و لوکس است که تعداد زیادی از مغازه های تخصصی همچون وین پورلازاندر این خیابان قرار گرفته است. با تور روسیه به راحتی و ارزان با سفر باتو خرید کنید.

کلیسای جامع سنت استفن در شهر وین

کلیسای جامع سنت استفن که به استفانزدم هم مشهور است در شهر وین قرار دارد. کلیسای سنت استفن در قرن ۱۲ میلادی به عنولن کلیسایی محلی تاسیس شد. در حال حاضر این کلیسا محل زندگی اسقف اعظم کاتولیک در شهر وین شناخته شده است. کلیسای سنت استفن در جنگ جهانی دوم تخریب شد ولی بعد از جنگ در طول دوره ای ۷ ساله دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. کلیسای وین دارای ارتفاع زیادی است و از اصلی ترین مکان های گردشگری وین به حساب می آید. سقف شگفت انگیز این کلیسا با ۲۳۰ هزار کاشی براق تزیین شده است. کلیسای جامع وین دارای ۱۸ محراب است که همه آنها در دوره های مختلف تاریخ درست شده است و شاما اثرهای هنری با ارزش است.

باغ سلطنتی بورگاتن

بورگاتن باغی سلطنتی در شهر وین شناخته شده است و به علت الگوبرداری از باغ های انگلیسی به قسمتی از کشور انگلستان در این شهر شبیه شده است. در زمان های قدیم یکی از حکام اتریش به اسم کایزر فرانز دوم در این باغ کار می کرده و در حال حاضر به مکانی دل انگیز برای صرف غذا در فضای باز وقتی هوا مساعد است مبدل شده است. در قسمتی از باغ بورگاتن تندیسی به عنوان یادبود از موتزارت به چشم می خورد. در قسمت شمالی باغ پالمنهاوس که گلخانه ای شیشه ای پر از درختان نخل قرار گرفته است. در بخش شرقی پالمنهاوس قسمتی به نام اشمتلر لینگهاوس وجود دارد که در ان می توانید پروانه های استوایی و خفاش ها را مشاهده کنید.

قصر شانبرون در شهر وین

قصر شانبرون با دارا بودن ۱۴۴۱ اتاق از جهت عظمت و بزرگی با کاخ ورسای قابل مقایسه است و به عنوان یکی از بزرگترین و همچنین محبوب ترین مکان های جذاب و دیدنی شهر وین به حساب می آید. تاریخ ساخت این قصر در میان سال های ۱۶۹۶ تا ۱۷۱۲ میلادی و به فرمان پادشاه لئوپولد اول بنا شده و به دست ماریا ترسا به قصر مبدل شد. در قسمت پارک قصر، دیدنی های زیادی همچون قدیمی ترین باغ وحش جهان، باغ پریوی، هزارتو و مارپیچ حلزونی و همچنین خانه تابستانی به نام گلوریت که در بالای تپه ای ۶۰ متری است، قرار دارد.

امیدواریم از مطلب “شهر زیبای وین در سفر با تور اروپا” استفاده کرده باشید. نظر خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.