شرایط پناهندگی در کشور آلمان

یکی از راه هایی که می شود به آلمان مهاجرت نمود اعلام شرایط پناهندگی در کشور آلمان می باشد که بسیار مشکل بوده و جزء پرهزینه ترین مسیرهای مهاجرت محسوب می شود. حال شاید در ارتباط با این موضوع اخبار به روز در تلویزیون مشاهده کرده اید و از شرایط نا به سامان پناهندگان در آلمان با خبر هستید، یکی از عواملی که می تواند بسیار خطرناک باشد عدم آگاهی از شرایط پناهندگی در آلمان هست و این موضوع متاسفانه گریبان خیلی از افراد را که قصد اقامت در آلمان را داشته اند گرفته و دولت آلمان بسیاری از این افراد را مجبور به ترک خاک این کشور کرده است. در ادامه این مقاله ما به شما راه های منطقی و قانونی جهت مهاجرت به آلمان پیشنهاد می دهیم و همچنین از شرایط پناهندگی در آلمان صحبت خواهیم کرد.

وضعیت و شرایط پناهندگی در کشور آلمان

شاید در انتخاب این مسیر بهتر است ابتدا شرایط افرادی که از این طریق مهاجرت کرده اند را جویا شوید و همچنین از قوانین و حقوقی که به عنوان یک پناهنده در کشور آلمان دارید جویا شوید، چون بسیاری از افراد در اروپا و مخصوصا ایرانیانی که در آلمان اعلام پناهندگی کرده اند از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند و واجد شرایط برای دریافت اقامت نمی شوند و به کشورشان بازگردانده می شوند و متاسفانه دیگر از سوی کشور مبدا مجوز خروج دریافت نخواهند کرد.

طبق قوانین تعریف شده پناهنده به کسی اطلاق می گردد که در کشور خود از لحاظ مذهبی، نژادی، سیاسی و عواملی از این قبیل مورد آزار و اذیت قرار گیرد یا به طور کلی امنیت نداشته باشد. ما در ادامه در مورد معایب پناهندگی و امتیازاتی که به شما به عنوان یک پناهنده در آلمان می دهند سخن خواهیم گفت.

معایب مهاجرت از طریق پناهندگی به آلمان

یکی از مواردی که خیلی ها آن را نادیده می گیرند شرایط نا به سامان زندگی در کمپ های پناهندگان می باشد، زیرا افرادی از ملیت های گوناگون از کشورهای متفاوت در این کمپ ها بوده اند که با تفاوت های فرهنگی و نژادی باعث اختلافاتی می شوند که شرایط زندگی را بیش از پیش برای پناهندگان سخت تر می کنند. در حال حاضر پناهندگانی که در خاک آلمان می باشند و هنوز تکلیف اقامتشان مشخص نشده، با توجه به جمعیت زیاد از کشورهای جهان سوم بسیاری از آنها در کمپ ها با شرایط بهداشتی نامناسب و کمبود امکانات و تغذیه نامناسب و مواردی از این دست مواجه می شوند. تا مادامی که پناهندگان در آلمان هستند و پروسه حقوقی آنها به سرانجام نرسیده وضعیت اقامت آنها نیز مشخص نیست و حتی اجازه کار هم به آنها داده نمی شود.

ترک آلمان و عواقب آن

یکی از مواردی که پناهندگان باید بدانند این است که چنانچه قبل از مشخص شدن پروسه اقامتشان در آلمان این کشور را ترک نمایند و به کشور مبدا بازگردند فرایند آنها متوقف شده و همچنین تا ۱۰ سال اجازه ورود به هیچ یک از کشورهای اروپایی را ندارند. پناهندگان با کیس ها و شرایط متفاوتی از قبیل سیاسی، مذهبی، اجتماعی و … می توانند درخواست پناهندگی دهند. یکی از انواع پناهندگی، پناهندگی اجتماعی است که البته این نوع کیس در آلمان پذیرفته نمی شود. بسیاری از پناهندگان ایرانی که در آلمان هستند و درخواست خود را از طریق پناهندگی اجتماعی ارائه کرده اند، درخواست آنها مورد قبول واقع نمی شود و تعداد کثیری از این پناهنده ها به کشورشان دیپورت می شوند.

انواع پناهندگی در آلمان

افرادی که در آلمان درخواست پناهندگی مذهبی می کنند با ارائه مدارک بیان می دارند که در کشورشان از لحاظ دینی و مذهبی با آنها بدرفتاری می شود و امنیتی ندارند و مجبور به تغییر و یا ترک دین خود شده اند همچنین در ارتباط با افرادی که به عنوان پناهنده سیاسی در آلمان پناهنده می شوند باید مدارکی ارائه نمایند که امنیت آنها در کشورشان از جهت سیاسی به خطر افتاده و مجبور به ترک خاک کشورشان شده اند، فرایند درخواست پناهندگی سیاسی در آلمان بعد از درخواست ۷ ماه به طول می انجامد. یکی از مواردی که در آلمان پناهندگان با مشکل روبرو می شوند، دید منفی مردمان آلمانی نسبت به آنهاست که باعث گردیده حتی در کمپ های پناهندگان هم نا امنی وجود داشته باشد و حتی در یکی از کمپ ها در شهر دوسلدورف آتش سوزی اتفاق افتاد.

 

Image result for ‫پناهندگی المان‬‎

محل سکونت پناهندگان در آلمان

پناهندگانی که در کشور آلمان هستند به سه طریق سکونت می یابند: ۱-مراکز پذیرش اولیه اقامت، ۲-مراکز اقامت های جمعی، ۳-مراکز اقامت غیر متمرکز. در ابتدای ورود پناهندگان باید در مراکز پذیرش اولیه به مدت ۶ ماه اقامت داشته باشند. اکثر پناهجویان در حال حاضر در اقامتگاهای جمعی اقامت دارند. اکثر این پناهگاها در شهرهای بزرگ آلمان از جمله برلین، مونیخ، فرانکفورت قرار دارند. شما در صورت واجد شرایط می توانید برای اخذ ویزای کار در کشور آلمان که یکی از طرق قانونی مهاجرت به این کشور است، اقدام نمائید.

در سال های اخیر پناهندگان زیادی در آلمان درخواست پناهندگی داده اند که نسبت به آمار سالهای قبل بی سابقه بوده است. کشور آلمان متشکل از شانزده ایالت است که پناهندگان در همه این شانزده ایالت می توانند اقامت یابند. پناهجویان پس از ورود به خاک آلمان باید درخواست پناهندگی خود را در اداره کل مرزی و یا در اداره پلیس ثبت نمایند و سپس در کمپ های پناهندگی منتظر انتقال به سایر ایالت ها باشند.

مراحل پناهندگی در آلمان

پس از انتقال مهاجرین به کمپ های پناهندگان از آن ها انگشت نگاری شده و عکس گرفته می شود تا با ثبت این اطلاعات استعلام گردد که آیا قبلا در کشورهای اروپایی حضور داشته اند یا خیر ؟ کمپ های پناهندگان در آلمان وسعت زیادی دارند و همچنین دارای امکاناتی از قبیل اقامتگاهای بزرگ و ایستگاه پلیس و حضور پزشک و سالن های غذاخوری و سالن های استراحت هستند .

سوالاتی در ارتباط با نحوه اقدام و ورود به خاک آلمان و سوالاتی از این قبیل از سوی کارکنان اداره مهاجرت آلمان از پناهندگان صورت می گیرد. در سالی که گذشت کشور آلمان بیشترین میزان پناهنده را در بین کشورهای اروپایی پذیرفت. کشورهای یونان و ایتالیا دروازه های ورود به اروپا و ورود پناهندگان به اروپا می باشند. قبل از ورود پناهدگان به اروپا اداره فدرال آلمان پیش بینی می کرد که حدود ۳۰۰۰۰۰ پناهنده به خاک آلمان ورود کنند که البته این میزان خیلی بیشتر و در حدود ۱٫۱ میلیون نفر رسید که پیش بینی های مقامات اروپا را برای پذیرش این پناهنده ها بر هم زد. مراحل اخذ پذیرش توسط قانون پناهندگی برای پناهجویان اداره می شود.

اقدام پس از ثبت درخواست پناهندگی در آلمان

پس از ثبت درخواست پناهدگی در آلمان به مهاجرین کارت های اقامت در جمهوری فدرال آلمان داده می شود. یکی از مواردی که پناهندگان را ساپورت می کند این است که پس از ثبت درخواست پناهندگی و اسکان در کمپ های پناهجویان از خدمات بیمه درمانی رایگان بهره مند می شوند. پناهنده ممکن است سالها منتظر دریافت اقامتش باشد و تا این زمان باید در کشور بماند، حتی امکان دارد که درخواست او پس از چند سال رد شود و باید کشور را بلافاصله ترک نماید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.