سوسیس و کالباس خانگی،سالم و خوشمزه

سوسیس و کالباس خانگی،سالم و خوشمزه

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”سوسیس و کالباس خانگی،سالم و خوشمزه” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

سوسیس و کالباس خانگی

مواد اولیه سوسیس:

گوشت ران گوساله یا مرغ بدون استخوان: ۶۰۰ گرم

سیر: ۲ حبه ریز رنده شده

پودر نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

آب پنیر یا شیر خشک: ۳ قاشق غذاخوری (می‌توانید از هر دو به میزان مساوی و در مجموع ۳ قاشق غذاخوری استفاده کنید)

تخم‌مرغ: ۱ عدد

سس کچاپ: ۱ قاشق غذاخوری

آب یخ: سه چهارم لیوان

روغن مایع: ۱/۳ لیوان

کاور سوسیس: ۲ متر

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. برای درست کردن سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ ابتدا باید گوشت گوساله بدون استخوان یا گوشت ران مرغ بدون استخوان را دو یا سه بار با درجه ریز چرخ گوشت چرخ کنید. گوشت چرخ‌کرده را در یک ظرف بگذارید، در ظرف را ببندید و به مدت ۴ ساعت در یخچال نگهدارید.

۲. بعد از ۴ ساعت گوشت را از یخچال بیرون بیاورید. تخم‌ مرغی که استفاده می‌کنید باید بلافاصله از یخچال بیرون بیاورید و هم دمای گوشت باشد. آرد سفید، شیر خشک، پودر نشاسته ذرت و تمام ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس گوشت چرخ‌کرده، تخم مرغ سرد و هم دما با گوشت، سیر و روغن مایع را در دستگاه غذاساز یا میکسر بریزید و خوب با هم میکس کنید.

۳. وقتی که گوشت و تخم‌مرغ و سایر موادی که در غذاساز ریخته بودید خوب با هم مخلوط شدند، نصف آب یخ و مخلوط آرد و ادویه‌ها را اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه دیگر تمام مواد را میکس کنید. مایه به دست آمده برای درست کردن سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ باید صاف و یکدست و البته نه سفت و نه شل باشد. اگر مایه به دست آمده سفت بود باقی مانده آب یخ را به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر میکس کنید.

۴. مایه به دست آمده برای درست کردن سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ را در قیف ماسوره بریزید و داخل کاور مخصوص سوسیس تزریق کنید.

۵. سپس دو سر کاور را با نخ محکم ببندید و از طول به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید، کمی بپیچید و با نخ کوک محکم ببندید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و سوسیس‌های پیچیده شده داخل کاور را با احتیاط در آب جوش بیندازید. در. قابلمه را باز بگذارید تا سوسیس‌ها روی شعله ملایم گاز در آب جوش بپزند.

۶. برای درست کردن سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ باید آب به صورت ملایم و با جوش‌های ریز قل بخورد. بعد از ۴۵ دقیقه سوسیس‌ها را از آب بیرون بیاورید و بلافاصله داخل آب سرد بگذارید تا به سرعت خنک شوند و خودشان را بگیرند. سوسیس‌های آماده شده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید تا تمام مواد خوب به خورد هم بروند و طعم سوسیس خوشمزه شود. سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ را به مدت یک ماه می‌توانید فریز کرده و به تدریج مصرف کنید.

طرز تهیه سوسیس خانگی آسان:

هیچ چیز با یک سوسیس خانگی خوب قابل مقایسه نیست، آن همه تجربه ارزشمند، سوسیس عاری از هر گونه مواد مضر، فقط چیزهای سالم و مناسب. انتخاب کنید از هر ادویه و گیاهانی که می خواهید برای تهیه سوسیس خانگی استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کالباس:

گوشت مرغ بدون استخوان: ۱ کیلو (می‌توان از گوشت قرمز نیز به همین شیوه استفاده کرد)

سیر: ۳ حبه

زردهٔ تخم مرغ: ۳ عدد

هویج: ۱ عدد

آرد: ۳ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق مرباخوری

نمک: ۱ قاشق مرباخوری

دارچین: یک سوم قاشق مرباخوری

زنجبیل: یک پنجم قاشق مرباخوری

هل: نصف قاشق مرباخوری

میخک: ۲ عدد

جوز هندی: ۲ عدد (به جای میخک و جوز هندی می‌توان از نصف قاشق مرباخوری آویشن استفاده کرد.)

روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری

قارچ: ده عدد (به‌‌ همان صورت کامل و تکه نکرده اضافه می‌کنیم تا هنگام برش زدن کالباس، دیده شود و سطح کالباس را زیبا‌تر کند)

طرز تهیه کالباس:

تمامی استخوان های گوشت مرغ را گرفته و قطعات مرغ را کاملا شسته و بگذارید تا آب آن کامل برورد و سپس پوست سیر را جدا کرده و ۲ بار چرخ کنید و در ظرف مناسبی بریزید.

آرد را الک کرده و تمام ادویه ها را در آن بریزید و کامل مخلوط نمایید. دوباره همین مخلوط را بر روی مرغ چرخ شده الک کنید و مایع کالباس را کمی ورز دهید.

تخم مرغ را اضافه کنید و کامل با دست ورز بدهید. . ورز دادن را آنقدر ادامه دهید تا خمیر یکدستی بدست آید. اگر مایع شما شل بود میتوانید از آرد یا نشاسته ذرت برای منسجم شدن مایع کالباس خانگی خود استفاده کنید.

سپس قارچ ها و هویج را خرد کرده و با روغن به مخلوط قبلی اضافه کنید. فویل (نایلون) را باز کرده و مواد را روی آن قرار می دهیم. سلفون را چند دور، دور مواد بپیچانید تا در زمان پخت ، آب به داخل سلفون نفوذ نکند.

یک قابلمه بزرگ را از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید ، اجازه دهید آب موجود در قابلمه به جوش بیاید سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید.

سپس رول کالباس را در یک ظرف فلزی کوچکتر قرار دهید و داخل آب جوش قرار دهید ( مانند روش بنماری ) به مدت ۴۵ دقیقه الی یک ساعت بخار پز می کنیم.

سپس آن را در داخل یخچال قرار داده تا کامل سرد شود. سپس فویل را باز کرده و برش می زنیم. کالباس خانگی شما آمده است. نوش جان

مراحل پایانی

البته میتونید داخل آب جوش هم بندازید به این شکل که یک ظرف کمی بزرگ تر از لندازه کالباس خود انتخاب کنید که به راحتی کالباس تهیه شده درون اون قرار بگیرد.
حال ظرف را پر از آب کنید و روی شعله قرار دهید و پس از آن که شروع به جوشیدن کرد کالباس را داخل آن بیندازید. توجه داشته باشید که آب حداقل ۲ سانتی متر باید بالاتر از کالباس شما قرار بگیرد تا کالباس خانگی شما کاملا پخته شود. در این وضعیت یک ساعت و نیم باید در آب جوش قرار داشته باشد تا مراحل پخت کامل شود. و سپس آن را در داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود و حالا کالباس شما آمادس و می توانید آن را برش داده و استفاده کنید.
ادویه‌های لازم برای سوسیس و کالباس خانگی:پودر پیاز،پودر سیر،دارچین،آویشن،فلفلسیاه،فلفل قرمز،پودر زنجبیل است که بسته به ذائقه شما استفاده از هرکدام کاملا اختیاری است.
منبع:گل من و تو،ایرنا زندگی
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.