روش درست تمیز کردن مانیتور های مات

روش درست تمیز کردن مانیتور های مات

آیا میدانستید روش تمیز کردن مانیتور های مات با شفاف فرق دارد؟

در این پست قصد داریم روش صحیح تمیز کردن مانیتور های مات (صفحه نمایش مای مات) را برای شما توضیح دهیم. لازم به ذکر است پست شدن این مطلب به دلیل حساس بودن مانیتور های مات در شیوه های تمیز کردن آن می باشد و منظور ما از مانیتور شامل تمامی صفحه نمایش ها اعم از صفحه نمایش کامپیوتر و تلویزیون های دارای پوشش مات تصویری می باشند ، پس برای افزایش آگاهی خود در این زمینه همراه مجله اینترنتی فارسی ها باشید.

در مرحله اول : پلت فرم مورد نظر که قصد تمیز کردن صفحه نمایش آن را دارید از برق جدا کرده و دستگاه را خاموش نمائید.(منظور از پلت فرم همان دستگاه مورد نظر شامل لپ تاب و تلویزیون می باشد)

جدا کردن دوشاخه دستگاه از پریز برق
جدا کردن دوشاخه از پریز برق

 

در مرحله دوم : از هر پارچه ای برای تمیز کردن این نوع صفحه نمایش ها استفاده نکنید ، بهتر است پارچه ای ک برای این کار در نظر میگیرید دارای الیاف بسیار نرم ( مانند دستمال تمیز کننده عینک باشد )

البته پیشنهاد ما استفاده از دستمال جادویی می باشد. (جنس دستمال های عینک میکروفیبری می باشد و دقیقاً برای پاک سازی سطوح حساس مانند شیشه عینک و غیره ساخته شده اند، حتی اگر دستمال جادویی در دستری ندارید میتوانید از دستمالی با جنس میکرو فیبری استفاده نمائید و قیمت زیادی هم ندارند و به راحتی در دسترس عموم می باشند ، این نوع پارچه ها را همچنین میتوانید هم از فروشگاه ها و هم از داروخانه ها تهیه نمائید.)

پارچه های میکروفیبری
پاچه هایی با جنس میکرو فیبر

نکته ۱ : اگر قصد استفاده از دستمال جادویی برای تمیز کردن صفحه نمایش مات خود را دارید ، دقت کنید که نباید از هیچ محلول تمیز کننده مکملی به غیر از آب استفاده کنید، زیرا بهترین گزینه و مناسب ترین مکمل در استفاده از دستمال جادویی برای پاکسازی آب می باشد.

در مرحله سوم : دستمال جادویی خود را کمی نمناک کنید.

مرحله چهارم : دستمال را باز کرده و با کف دست به آرامی بر روی صفحه نمایش به صورت دایره ای حرکت پاک سازی را انجام دهید ( حتما قبل از استفاده از دستمال جادویی برای پاکسازی سطوح دیگر ، مانیتور را تمیز کنید ، منظور از سطوح دیگر در لپ تاب ، میز ، کیبورد لپ تاب یا حتی پشت لپ تاب و در تلویزیون کادر دور صفحه نمایش و پشت تلویزیون یا میز تلویزیون می باشد) این مرحله را چند بار انجام دهید تا از پاک شدن ذرات مزاحم بر روی مانیتور خود کاملا مطمئن شوید.

 

نکته ۲ : همیشه و برای پاکسازی هر سطحی که میخواهید از دستمال جادویی استفاده کنید مناسب ترین محلول برای این نوع دستمال ها آب می باشد.

نکته ۳ : در این مورد کاملا دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از محلول هایی که دارای آمونیاک هستند استفاده نکنید.

نکته ۴ : از محلول شیشه شوی به هیچ عنوان استفاده نکنید.

نکته ۵ : حتماً توجه داشته باشید به هیچ عنوان محلول مورد نظر خود را به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش اسپری نکنید.

نکته ۶ : پوئن مثبت برای تمیز کردن دایره ای صفحه نمایش این می باشد که فشار به مانیتور وارد نمیشود همچنین کاملاً دقت کنید که حرکت ذکر شده را به آرامی انجام دهید.


مطلب فوق مربوط به اخبار تکنولوژی فارسی ها می باشد.

کپی مطلب بدون ذکر منبع غیر قانونی و غیر اخلاقی می باشد.

منبع : مجله آنلاین فارسی ها

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.