ربات فارکس یا اکسپرت فارکس چیست؟

ربات فارکس یا اکسپرت فارکس چیست؟ (رپورتاژ آگهی)

در چند دهه اخیر، رشد سریع فناوری باعث شده است تا نحوه انجام کسب و کارها در بازار فارکس تغییر کند. یکی از این تغییرات، جایگزینی معامله گران فردی و دارای اختیار با سیستم های مبتنی بر اتوماسیون و الگوریتم ها، و اشکال اولیه هوش مصنوعی است، که در میان اعضای بازار به شهرت زیادی دست یافته است. افزایش اتوماسیون یا خودکار سازی در این بازارها، موجب ظهور نیاز به دستگاه هایی با قابلیت اجرای استراتژی های پیشرفته قانون مدار شده است. یکی از این ابزارها که معامله گران را از هر گونه عملی در بازار معاف می سازد، ربات فارکس(اکسپرت فارکس) است.

ربات فارکس یا اکسپرت فارکس یک برنامه کامپیوتری است که بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده، به تشخیص و اجرای خودکار معاملات می پردازد. این ربات ها می توانند با اتکا به رویکرد معاملاتی جامعی که پیشتر برای آن ها تعیین شده است، از طرف معامله گر به خرید و فروش جفت ارزها در بازار فارکس بپردازند.

در این مقاله با فارسیها همراه باشید تا با ربات های فارکس بیشتر آشنا شویم، و میزان کارآیی و سودآوری آن ها در معاملات را نیز بررسی کنیم.

کارآیی ربات فارکس

کارآیی چنین ربات هایی می تواند بسیار ساده و یا بسیار پیچیده باشد. هر چند، تفاوتی ندارد که کد نویسی ربات چقدر پیچیده باشد، در هر صورت کارآیی های اساسی بسیاری در این ربات ها پشتیبانی می شود:

  • شناسایی معامله: ربات فارکس با استفاده از معیارهای واضحی که تعیین شده اند، می تواند شرایط مناسب برای انجام معامله را شناسایی کند. تنظیمات معامله ممکن است بر اساس هر یک از راهبردهای تحلیل تکنیکال باشد که این راهبردها شامل تکانه ها، جریان سفارش، و سطوح مقاومت و حمایت است.
  • تنظیم سفارش: ورود و خروج کارآمد در بازار فارکس یکی از جنبه های کلیدی معامله سودمند است. ربات فارکس قادر به جای گذاری سفارش ها در بازار است، تا خرید یا فروش یک جفت ارز خاص در یک زمان مشخص اتفاق بیافتد.
  • مدیریت موقعیت: معمولا در برنامه نویسی کدهای ربات فارکس، پارامترهایی برای مدیریت موقعیت های باز نیز قرار داده می شود. حد ضررها و اهداف سود به صورت یکپارچه در بازار قرار می گیرند. استراتژی های منحصر به فرد مدیریت معاملات، همچون مقیاس بندی نیز ممکن است در این ربات ها پشتیبانی شوند.

از آن جایی که این بازار از حضور فیزیکی به سمت یک بازار منحصرا دیجیتالی حرکت کرده است، بسیاری از مکانیزم های اساسی معاملات دستخوش تغییر شده اند. سرعت، نوسان، و نیاز به رقابت فناوری در ردیف اول قرار گرفته اند. برای کسب سازگاری با این شرایط، بسیاری از شرکت کنندگان از ربات های فارکس کمک گرفته اند، تا بتوانند در این رقابت باقی مانده و در صف اول فناری قرار گیرند.

ربات فارکس یا اکسپرت فارکس چیست؟مزایا و معایب اکسپرت فارکس

اکسپرت های فارکس، مزایا و معایب منحصر به فردی را به معامله گران ارائه می دهند. وابسته به نوع معامله و منابع موجود، خودکار سازی می تواند یک عمل با ارزش و یا یک اقدام مخرب باشد. در نهایت مسئولیت تمام این ها بر عهده خود فرد است، و وی باید اقدامات لازم را انجام دهد تا مناسب بودن استفاده از ربات فارکس مشخص گردد.

مزایای ربات

رویکرد کاملا خوکار در فارکس می تواند مزایای زیادی برای معامله گران داشته باشد. هیچ فرقی ندارد که فرد به چه روشی به انجام معاملات بپردازد، در هر صورت ربات فارکس می تواند به کاهش تاثیرات منفی مرتبط با عوامل انسانی کمک کند:

  • دقت: ورود دقیق سفارش و تشخیص سیگنال می تواند به کاهش تاثیر خطاهای انسانی در اجرای معاملات کمک کند.
  • محدودیت معاملات از روی احساسات: بسیاری از مشکلاتی که شرکت کنندگان این بازار با آن مواجه می شوند، مربوط به معاملات احساسی است. ترس و حرص می تواند منجر به عادت های بدی شود که از جمله آن ها می توان به معامله بیش از حد یا مدیریت ریسک تصادفی اشاره کرد. خودکار سازی، توانایی مداخله انسانی و تضعیف ثبات را محدود می کند.
  • قابلیت های گسترده: ربات های فارکس قادر به بررسی هم زمان تعداد زیادی از معاملات، در هر ساعتی از شبانه روز هستند.
  • کاهش تاخیر: تمامی تصمیمات معاملاتی به صورت خودکار و بدون تردید کاربران گرفته می شود. در این صورت تاخیر در انجام معاملات کاهش می یابد.

کاهش خطاهای انسانی و شناسایی فرصت های بیشتر در بازار می تواند به تقویت هر فعالیت معاملاتی کمک کند. با وجود منابع مناسب و استراتژی های مطمئن فارکس، یک ربات فارکس می تواند بخشی با ارزش از یک رویکرد جامع به بازار ارزهای خارجی یا فارکس باشد.

معایب ربات

هر چند، ربات های فارکس مصون از خطا نیستند. به خاطر ذات سیستم هایی که عملکرد آن ها را مدیریت می کند، معایبی نیز بر به کار گیری استراتژی کاملا خودکار در این بازار وارد است. در ادامه چند مورد از رایج ترین معایب آن را بیان می کنیم:

  • باگ یا مشکلات: باگ یا مشکل کامپیوتر می تواند کارآیی ربات فارکس را تضعیف کند. چه این مشکل از سوی بازار، بروکر یا کارگزاری و یا از یک مشکل داخلی باشد، اگر بر کارآیی ربات تاثیر داشته باشد، می تواند برای سودآوری مضر واقع شود.
  • هک: نرم افزارهای مخرب یا فعالیت هایی برای هک کردن، می توانند استراتژی معامله خودکار را ناکارآمد نمایند. در صورتی که تمامیت شبکه به خطر بیافتد، قابلیت های اتصال به بازار و وارد کردن سفارشات می تواند تحت تاثیر منفی قرار گیرند.
  • ماندگاری محدود: اکثر این سیستم ها تنها برای یک مدت محدود موفق هستند. با رشد شرایط بازار، قوانین معاملاتی که در گذشته معتبر بودند، به سمت منسوخ شدن گرایش دارند. بدون اعتبار سنجی مجدد در بازه های زمانی، ربات فارکس می تواند در مدت کوتاهی کاملا ناکارآمد شود.
  • عدم توانایی در آوردن منطق: بازارها یک اتمسفر پویا هستند. در زمان های تغییر اصول، ربات های فارکس نمی توانند با شرایط متغیر سازگار شوند. در زمان های افزایش یا کاهش نوسان، قوانین معاملاتی موجود ناکارآمد شده و معاملات ربات فارکس بیشتر منفی و زیان بار می شوند.

نتیجه گیری

ربات های فارکس از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند و در نتیجه در انجام کار خود بسیار محدود هستند. برای این که بتوانید از این ربات ها به نفع خود استفاده کنید، باید یک معامله گر ماهر، و علاوه بر آن یک برنامه نویس ماهر باشید و یا ربات فارکس را از یک تیم ماهر تهیه کنید.

ربات “سیمرغ دراگون” توسط یک تیم ماهر تهیه شده و دارای مزایای فوق العاده زیر می باشد:

کمترین قیمت

تضمین برگشت پول یک هفته در صورت نارضایتی

کمترین خطا

بازدهی تا ۷۰ درصد درماه

روش معملاتی مارتینگل

ترید هزمان در دوجهت جهت کسب سود بیشتر

امکان اجرا در تمام بروکرها

حساب استاندارد و ماکرو و یا سنت

نصب سریع و راحت قابل اجرای بر روی دو اکانت مجزا

جهت اطلاعات بیشتر و خرید این ربات به آی دی تلگرام زیر پیام دهید:

@Allaboutnetwork

کانال تلگرام:

https://t.me/forexrobot20

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.