راز‌های سلامتی که هر خانم بالای ۵۰ سال باید بداند

راز‌های سلامتی که هر خانم بالای ۵۰ سال باید بداند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” راز‌های سلامتی که هر خانم بالای ۵۰ سال باید بداند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

کارشناسان می گویند، معمولا زنان بیشتر از هر بیماری دیگری از سرطان سینه می ترسند اما فکر می کنند دیگر مشکلات سلامت مثل بیماری های قلبی فقط برای دیگران رخ می دهد.

 

واقعیت این است که بیماری های قلبی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر زنان در جهان است.
بسیاری از افراد نمی دانند که علایم بیماری قلبی در زنان می تواند با علایم این بیماری در مردان تفاوت داشته باشد.
در حالی که برخی از خانم ها علایمی دقیقاً مانند مردان یعنی درد قفسه سینه دارند اما برخی دیگر از زنان مشکلاتی مثل حالت تهوع یا علایمی شبیه آنفلوآنزا را تجربه می کنند، موضوعی که باعث می شود تشخیص بیماری دشوار شود. نحوه واکنش بدن به پلاک هایی که در شریان ها تجمع پیدا می کنند و به انسداد جریان خون به قلب منجر می شوند نیز ممکن است در زنان و مردان متفاوت باشد.

پزشکان می گویند، در زنان گاهی به جای ایجاد انسداد عمده در یک نقطه، تجمعات پراکنده تری از پلاک ها در امتداد دیواره شریان ایجاد می شود.

 

این رسوبات ممتد گاهی باعث می شود عمل آنژیوپلاستی یا جراحی بایپس عروق کرونر تاثیر کمتری داشته باشد.
احتمال ایجاد شرایط خطرناک در شریان های کوچک‌تر سیستم شریانی قلب زنان نسبت به مردان بیشتر است. درمان این شرایط در شریان های کوچک دشوارتر از درمان آن در شریان های اصلی است که به طور مستقیم به قلب منتهی می شوند.
نقش محافظتی هورمون های طبیعی زنانه در طول سال های باروری، باعث می شود که بیماری قلبی زنان در سنین بالاتر تشخیص داده شود. بنابراین زنان – به خصوص آن‌هایی که دارای فاکتورهای خطر شناخته شده مانند اضافه وزن، کلسترول بالا، فشار خون بالا یا سابقه مصرف سیگار هستند – باید برای اطمینان از سلامت قلب خود با پزشک مشورت کنند.

۴ گام برای بهبود سلامت قلب

در کنار مصرف مواد غذایی مفید برای قلب، هر چیزی که باعث تحرک بدن و سوختن کالری شود نیز برای قلب مفید است. موارد زیر راهکارهای ساده ای برای حفظ سلامت قلب شما هستند.
فعالیت فیزیکی شدید به مدت ۳۰ دقیقه در طول روز

سیگار نکشیدن

کاهش مصرف غذاهای چرب و شور و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات، غلات کامل، ماهی و مرغ
مراجعه به پزشک برای معاینات منظم بدنی یا در صورت مشاهده علایمی مانند احساس درد و ناراحتی متناوب در قفسه سینه، تنگی نفس همراه با درد قفسه سینه، درد در دیگر قسمت های بالاتنه مانند پشت، گردن، فک یا معده یا مشکلاتی مانند حالت تهوع، استفراغ، گیجی یا عرق سرد

نویسنده : یاسمین مشرف،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.